Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä auttaa ihan akuuteimpaan työuupumukseen?

Vierailija
08.09.2011 |

Sairauslomaa en voi ottaa ainakaan viikkoon, se ei helpottaisi oloa yhtään.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinnittelin viimeiseen asti, kunnes romahdin työpisteelleni. Lääkäri määräsi saikkua, olo alkoi helpottaa heti. Lisäksi kannattaa lähteä ulos kodista, tapaat vaikka ystäviä tai käyt leffassa.

Suosittelen ehdottomasti lepoa. Minä en edes tajunnut, miten rikki oikeasti olin, ennen kuin romahdin täysin. Työelämä ei koskaan kiitä tai huolehdi sinusta, vaikka uhraisit sille terveytesi, pidä siis rohkeasti puolesi ja huolehdi itse itsestäsi.

T: työuupumuksen läpi käynyt kohtalotoveri, nyt jo paremmassa kunnossa

Vierailija
2/4 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siihen suhtauduttiin työkavereiden osalta?

Minä sinnittelin viimeiseen asti, kunnes romahdin työpisteelleni. Lääkäri määräsi saikkua, olo alkoi helpottaa heti. Lisäksi kannattaa lähteä ulos kodista, tapaat vaikka ystäviä tai käyt leffassa. Suosittelen ehdottomasti lepoa. Minä en edes tajunnut, miten rikki oikeasti olin, ennen kuin romahdin täysin. Työelämä ei koskaan kiitä tai huolehdi sinusta, vaikka uhraisit sille terveytesi, pidä siis rohkeasti puolesi ja huolehdi itse itsestäsi. T: työuupumuksen läpi käynyt kohtalotoveri, nyt jo paremmassa kunnossa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla vain napsahti. Romahtaessa kaikki paha olo tuli ulos hillittömänä itkuna, josta ei tullut loppua. Hajosin henkisesti ihan täysin. Huusin ihmisille. Menetin itsekontrollin.

Jo sitä ennen olin kärsinyt kuukausien ajan erilaisista oireista, kuten kohonneesta verenpaineesta, sydämentykytyksestä, unettomuudesta, itkemisestä, vihanpurkauksista, selkeästi alentuneesta työtehosta, muistin huononemisesta...

Suurin osa työkavereista ymmärsi, mitä tapahtui. Työyhteisössä oli jo arvattu ennen romahdusta, että kaikki ei ole hyvin. Jälkeenpäin kerroin asiasta avoimesti ja pyysin anteeksi huutamisia. Ehdottomasti suurin osa ihmisistä oli tukena. Tsemppasivat ja kehottivat palautumaan rauhassa. Moni kertoi omasta työuupumuksestaan.

Mielestäni oli hyvä, että puhuin avoimesti ja pyysin anteeksi, koska sillä tavalla sain asian käsiteltyä työkavereiden kanssa. Työuupumuksen on valitettavasti kokenut moni ihminen, monella siis varmasti on tietoa asiasta ja sitä kautta ymmärrystäkin.

2

Vierailija
4/4 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä se helpottaa, jos oletetaan, että olet palkkatyössä.

Jos taas olet yrittäjä, niin millainen back-up-systeemi sinulla on sairastumisien varalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi