Milloin normaalipainoisen laihdutus näkyy?
Hei, olisiko täällä paikalla muita normaalipainoisia laihduttajia?
Aloitin laihduttamisen normaalipainoisena, painoindeksi oli 24,3. Vatsamakkaroita on pari. Nyt on lähtenyt 1,7 kiloa, painoindeksi on 23,7.
Tietenkään vajaat pari kiloa varsinkaan laihdutuksen alussa ei vielä juuri näy. Tarkoituksena on kuitenkin laihduttaa useita kiloja normaalipainon rajoissa.
Missä vaiheessa muut ihmiset alkavat kiinnittää huomiota?
Haluaisin jonkin aikaa pitää laihtumisen ihan omana juttunani, koska olen aiemmin kokenut, että normaalipainoisen laihduttamista pidetään jokseenkin huolestuttavana... Tarkoituksena on kuitenkin pudottaa painoa terveellisesti ja normaalin painoindeksin rajoissa.
Kommentit (21)
Sinun painosi ei kuulu muille. Voit huoletta jatkaa laihtumista kunhan ei tosiaan mene alipainon puolelle. Siihen on varmaankin vielä useita (jos ei jopa yli 10 kg) matkaa joten älä huoli. Jos joku kommentoi painoasi, älä huomioi sitä mitenkään.
Lasta hoitava lääkäri huomasi 2,5kg painon pudotuksen: 'Lapsen verikokeet on ok ja äitikin on hoikistunut' =)
saa kiinteän vartalon,rasva katoaa,lihasta tulee tilalle!laihat läskit on rumia,pyöreä tosi kiinteä nainen taas seksikäs.onko sulla pakkomielle jostain kilomäärästä..kun mä painoin 17-v niin ja niin paljon...hohhoijaa
laihduttanut, mutta laihtunut kyllä 3 kg. Alkupaino 50 kg, nyt 47 kg. Pituus 157 cm. Ja kommentteja satelee. Olen kuulemma luuranko ja anorektikko ja hirveän näköinen :(
ja sillon alko ihme marina, että älä nyt enää, sähän oot ku luuta ja nahkaa, ei sulla oo ees persettä enää.
Oli muuten ärsyttävää, kun itse olin hyvinki tyytyväinen uusiin mittoihin ja muut senkus marisee miten hirveeltä näyttää.
Olis varmaan ite pitäny samaan tahtiin huomautella niiden lisäkiloista, kuinka ällöä.
on muitakin samassa tilanteessa olevia tai olleita :)
Olen huomannut, että aina löytyy arvostelevia ihmisiä, olipa paino mikä hyvänsä. Nyt olen muutamien mielestä pullukka. Kun olin laihempi, muutamat epäilivät anoreksiaa. Sillä välillä minun on pitänyt muiden mielestä joko lihoa tai laihtua. Hauskinta on, että olen aina ollut normaalipainoinen :D
No, pitää kai tosiaan olla huomioimatta, kun painon kommentointi alkaa. Tärkeintä on olla itse tyytyväinen :)
ap
olen laihtunut nyt 8 kiloa normaalipainon sisällä.
Mä painoin viime vuoden keväällä vajaa 63 kiloa (pituus 160 cm). Aloitin sitten karppaamisen ja parissa kuukaudessa paino putosi vajaaseen 50 kiloon. Kyllä oli kauhistelijoita ja yksi koulukaveri kertoi ihan suoraan ja ääneen kaikkien kuullen, kuinka kamalan näköinen olen. Mun mielestä taas oli erittäinkin hienoa, kun ylimääräistä ei ollut missään :)
[quote author="Vierailija" time="09.03.2014 klo 17:53"]
Monet eivät ymmärrä sitä tosiasiaa, että laiha vartalo ei näytä hyvältä, ellei siinä ole lihaksia. Laihuus ei siis itseisarvona ole mikään saavuteltava asia, vaan kevyesti lihaksikas kroppa, jossa on pieni rasvaprosentti.
http://paleozonenutrition.com/wp-content/uploads/2012/04/fat-muscle.jpg
Ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan?
[/quote]
Monet eivät ymmärrä sitä tosiasiaa, ettei kaikkia kiinnosta (tai ole aikaa!) huhkia salilla 3 krt/päivä ja puputtaa vain raejuustoa ja salaattia. Niin sanottu "laihaläski" on jopa enemmän oma kroppaihanteeni kuin tuo treenattu.
Eli aktiivisesti treenaavat: hyvä teille, mutta lopettakaa jo tuo iänikuinen propagandanne ja hyväksykää, että ihmiset ovat erilaisia. Kiitos!
Ihan kuin minun suustani mitat ja kilot karppauksella.
Tsiisus, mikä painonpudotus!! Siis karppauksella melkein -15kg parissa kk? Ei voi olla totta.
Itse lähdin alun perin pudottamaan painoa 70-72 kilosta, eli BMI hieman yli 25.
Nyt kun on laskenut 64kg saakka alkoi anoppi huomautella. Vituttaa kun ei tässä nyt olla paljoa missään vielä. BMI on nyt noin 23, eli vielä on kavennettavaa, selkeästi. Haluan kiinteytystä nyt ennen kaikkea, mutta kyllähän sekin tarkoittaa painon pudottamista, rasvan on poistuttava väistämättä. Katsotaan, kuinka suku ja tutut ruikuttavat, jos joskus pääsen siihen BMI 20:een...
mulla oli aika sama lähtötilanne. taustalla lisäksi syömishäiriö, josta osa tiesi, joten en todellakaan huudellut laihduttamisesta. lisäksi se jotenkin hävetti ja pelkäsin muiden ajattelevan, että minusta kaikkien vähänkin ylipainon rajaa hipovien pitäisi laihduttaa yhtä paljon kuin minun. lähtömitat olivat 167cm ja 65kg, ehkä viiden kilon jälkeen tuli ekat kommentit, eniten kommentoitiin ehkä kymmenen kilon kohdalla ja sen jälkeen kyselyt on osoitettu lähinnä muille kuin mulle itselleni. 20 kilon jälkeen kukaan, jonka kanssa ei olla puhuttu asiasta, ei enää ota asiaa mun kanssani puheeksi.
Monet eivät ymmärrä sitä tosiasiaa, että laiha vartalo ei näytä hyvältä, ellei siinä ole lihaksia. Laihuus ei siis itseisarvona ole mikään saavuteltava asia, vaan kevyesti lihaksikas kroppa, jossa on pieni rasvaprosentti.
http://paleozonenutrition.com/wp-content/uploads/2012/04/fat-muscle.jpg
Ymmärrätte varmaan, mitä tarkoitan?
Paino kans kivunnut pikkuhiljaa n 60kg, entisestä vajaasta 50 kg (pituus 160) nyt tuntuu vielä että paino vain nousee vaikka olen,mielestäni kiinnittänyt huomiita enemmän syömisiin ja liikuntaa myös lisännyt. Mitä neuvoja olisi?
Laihdutin 64kg->56kg, eikä kukaan ole kommentoinut. En itsekään huomaa muutosta muuten kuin pienempinä housuina.
Laihdutustahti ei ollut mitenkään kova, joten ehkä siksi kukasn ei ole kommentoinut. Tai sitten ympärilläni olevia ihmisiä kiinnostaa muut asiat kuin paino.
Mahtava yllätys, että joku on nostanut aikoinaan tekemäni aloituksen! Jälkiviisaana voin sanoa, että ensimmäiset huomasivat laihtumiseni 3,5 kilon kohdalla, seuraavat noin 5 kilon kohdalla. 7 kilon kohdalla ei ollut enää mitään epäselvyyksiä.
15 kiloa lähti. Moni ei kommentoinut painoa mitenkään, jotkut kauhistelivat laihtumista ja tuputtivat suklaata. Pääasia on, että itse olen tyytyväinen.
ap
Kun aikuisen naisen painoindeksi on miltei 25 on hän aika punkero vaikka onkin virallisten luokitusten mukaisesti ns. normaalipainoinen.
Jos olet vaik 165cm pitkä olet hoikka siinä 50-53kiloisena joka varmasti huomataan.
Olen 163 cm pitkä. Vuosia sitten painoin 64 kg, kun tajusin, että jotain on tehtävä. Sain työpaikan kautta ilmaiseksi mennä Painonvartijoihin ja pudotin kolmessa kuukaudessa painon 56 kiloon. Olin jo jonkin aikaa ollut tuon painoinen, kun töissä joku kysyi, olenko laihtunut? Minulla sattui olemaan vanhat farkut jalassa ja ne roikkuivat. :)
Myöhemmin hyvä ystävättäreni sanoi humalassa viipurilaisessa vessassa, että paljonko olet oikein laihtunut ja miksi olet laihduttanut, onko sinulla anoreksia?? En ollut puhunut hänelle sanaakaan laihduttamisestani, koska hän itse oli syömishäiriöinen ja vääristänyt omakuvansa. Hän suuttui minulle, kun kuuli paljonko olen laihtunut. Hän oli kateellinen vaikka oli itse normaalipainon alarajalla.
No nyt painan taas tuon 64 ja olisi pakko tehdä jotain.
On luultavasti vaikeampi nähdä, jos se lähtee tasaisesti joka puolelta, kuin jos lähtisi selkeästi vaikka kasvoilta tai vyötäröltä.
Kuitenkin puhutaan, että noin viisi kiloa vastaisi yhtä vaatekokoa, se luulisi näkyvän.
Minulla alkoi huomauttelu juuri siinä viiden kilon vaiheilla, tosin äidille riitti vähempikin. Lähtö-Bmi oli 23.