Tunnetko yhtään Iris/Iiris nimistä?
Millainen ihminen tämä tuntemasi ks. nimen omaava ihminen on?
Lähipuistossa käy yksin lastensa kanssa ja tekisi mieli mennä tutstumaan, mutta en vielä ole rohjennut..
Tiedän siis hänet ainoastaan nimeltä ja näöltä.
Kommentit (33)
Mä haluaisin antaa vauvalleni nimeksi Iiris mutta mies ei suostu. Mä en vaan osaa ajatella mitään muuta nimeä...
ja on kaunis kukka, ja isin ja äidin silmäterä.
On 72-vuotias ja asuu Englannissa. Hyvin ystävällinen ihminen.
Sitten olen minä. Äitini luokalla oli yksi Iiris-niminen tyttö, joka oli hyvä suunnilleen kaikissa aineissa. Äiti sai nimi-idean kai hänen nimestään.
Itseäni en osaa kuvailla. Annan kai yleensä hyvin rauhallisen kuvan, mutta pinnan alla tuntuu joskus kuin sisälläni olisi monta persoonaa. Yleensä haluan olla kiltti ja ystävällinen, mutta toisinaan kyllästyn olemaan kiltti ja tasainen ja silloin voin kai joidenkin mielestä olla ihan hirveä.
Lapsena ja nuorena pidin paljon taiteista, kuvataiteista, musiikista ja sanoista. Nyt vanhempana sanoisin, että Siperia on opettanut. Nykymaailmassahan vain rahalla on merkitystä...
Jos nyt olet sitä mieltä, että nimi kertoo ihmisestä, niin eiköhän sinun nimesi olisi tärkeätä tietää, jotta voitaisiin tässä porukalla miettiä, synkkaisiko teillä Iriksen/Iiriksen kanssa. Jos nimittäin nimesi on
Mataleena, voin kertoa, että sinulla ei taida synkata kenenkään muun kanssa kuin Oilin. Jos nimesi toisaalta on Petronella, olisi Oili sinulle inhokki-kaveri, mutta Kerttulipa sopisi sinulle kaveriksi mitä parhaimmin.
Joten kerropa nimesi
ja saanut pahoja mulkaisuja ja hymähtelyjä osakseni muilta äideiltä, kun olen koittanut tehdä tuttavuutta. Tälle naiselle en vielä ole uskaltanut mennä juttelemaan, vaikka luulen että vastaanotto voisi olla toisenlainen. Olemme lähestulkoon saman ikäisiä, mikäli ulkonäköön on luottaminen. Lähdin kyllä enimmäkseen leikkimielellä kyselemään. En siis oleta että löytäisin täältä jonkun joka tuntisi kyseisen ihmisen. Vastausten perusteella Iris/Iiris nimiset henkilöt taitavat olla suurimmaksi osaksi mukavia ihmisiä :)
ja toinen 7. Aika napakoita tätejä ovat molemmat.
en tunne ketään Iiristä hlökohtaisesti mutta nimi puistattaa siksi että Helsingin Kampin erään lastenvaateliikkeen omistajan nimi on tuo. Sain avajaispäivänä niin puisevaa palvelua jotta rahani kannan toisiin liikkeisiin. Mielikuva siis negatiivinen :-(
Ikää 6 vuotta. Vauvasta asti ollut reippaasti ylipainoinen, motorisesti todella kömpelö (eli ei todellakaan "hento ja eteerinen"... Luonteeltaan periaatteessa iloinen ja helposti innostuva, mutta samalla kuitenkin varsinainen drama queen, huutaja, vinkuja, valittaja ja ennen kaikkea mököttävä. Hyvin kovaääninen ja monella tavalla hyvin rasittavaa kuunneltavaa (silloin kun mökötä kun ei ole saanut tahtoaan läpi).
2 Iiristä, molemmat sellasia nolifeperfektionisteja
Kaverin ekaluokkalainen Iiris. Ujo, sievä tyttö joka hymyilee paljon.
Eskariope-Iiris. Hyvin huumorintajuinen ja pätevä nainen.
Nuori aikuinen. Hänestä tulee mieleen keijukainen. Hän on pieni, siro ja jotenkin eteerinen. Oikein mukava ja hyvä leipomaan. Hiljainen vieraammassa seurassa mutta hyvinkin vilkas tuttujen parissa.
Tunnen nimittäin juuri tällaisen Iiriksen, ainoastaan leipomisesta en tiedä...
-työkaveri-
ja yhden Iiris-vauvan
Iris on aika persoona. Bi-tyttö, joka asustelee toisen tytön kanssa. Melko temperamenttinen ja nätti.
Iiris on vain vauva, vaikea sanoa vielä millainen tulee olemaan.
mene vaan rohkeasti juttelemaan, voit saada ihanan ystävän tai ainakin puistokaverin.
Minä hiukan vastaavassa tilanteessa rohkaisin mieleni ja nyt ollaan oltu kavereita jo yli 2 vuotta.