Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toi mies aina kuvittelee tekevänsä kaiken puolet nopemmin ja on sit aina myöhässä!

Vierailija
08.09.2011 |

Ottaa ihan hirveesti päähän. Se ei ikinä jätä mihinkään yhtään pelivaraa. Esim. jos pitää mennä johonkin juhliin tasalta ja matka meiltä sinne kestää 20min, niin mies alkaa vasta silloin 20 vasta valmistelemaan lähtöä (ja yleensä aina on vielä jokin hukassa) vaikka silloin olisi jo auto pitänyt startata. Etenkin jos kyseessä on ristiäiset tai häät niin pitäähän siellä olla reippaasti aikaisemmin. Sitten ajetaan tuhatta ja sataa ja nolona hipsitään paikalle kaikkien tuijottaessa. Tai jos pitää siivota ennen kuin vieraat tulee, niin mies alkaa vasta viime tingassa imuroimaan ja todennäköisesti on suihkussa kun vieraat tulevat. Asiakastapaamisistakin myöhästyy liki poikkeuksetta 5-10min.

Muutaman kerran olen sanonut että juhlat alkavat puolta tuntia todellista aikaisemmin, mutta mies on suuttunut kun on taas pitänyt hiki päässä kauheeta kiirettä ja sitten ei ollutkaan oikea kiire. Mitä siis teen? Jos olis oma auto lähtisin sillä lasten kanssa edeltä...

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee kärpäsestä härkästä. Suurin osa jutuista on oikeasti sellasia ettei oo mitään väliä, jos myöhästyy muutaman minuutin. Tosi harvoin on tilaisuuksia, joista myöhästyminen on oikeasti vakavaa.

Mua itseäni lähinnä ihmetyttää esim. ystävät ja ystäväperheet, jotka tulee kyläilemäänkin just minuutilleen silloin, ku on sovittu. Vaikkei olis mitään väliä vaikka tulis puol tuntia myöhässä!

Haluan kuitenkin sanoa, et ite en myöhästy ikinä tärkeistä tilaisuuksista.:)

Älä ota niin vakavasti.

Vierailija
2/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan miehellä ei ole mitään ajantajua, juuri toi ihan sama jos matka kestää 20min, niin 20 min vailla aletaan valmistautumaan lähtöön. Ei, se on niin sietämätöntä!

Jos omista jutuistaan myöhästyy niin ihan sama, kärsiköön itse niistä seuraukset, mutta yhteiset menot:

Mä kanssa valehtelen miehelle tapahtumien alkamisaikoja jos mahdollista. Silloin ollaan sopivissa ajoin paikalla. Itse haluan olla ajoissa, ja viime hetkessä/myöhässä paikalle saapuminen juoksemisesta hikisenä pilaa osan tunnelmaani esim. juhlissa.

Toinen keksimäni vaihtoehto on vain nalkuttaa lähtemisestä ja aikataulusta, monta kertaa aamusta asti kerrata miehen kanssa aikataulua ja lähtöaikaa, monelta pitää se ja se asia olla valmiina, että päästään ajoissa lähtemään. Ja vahtia miestä että tekee kanssa niitä. Onhan se sairaan rasittavaa.

Jos jollain on parempia niksejä niin kiitos otan niitä vastaan kiitollisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pyytetty tulemaan vaikka neljän aikoihin kahville niin siitä voikin vähän myöhästyä, mutta jos on vaikka 50-juhlakutsu jossa pyydetään saapumaan klo 16, niin kyllä se silloin tarkoittaa että silloin pitää olla paikalla tai ilmoittamaa mahdollisesta myöhästymisestä. Miehen myöhästelyn takia ollaan saavuttu usein juuri esim. tervetulopuheen aikana tms.

Mun mielen myöhästely on stressaavinta esim. kun ollaan lähdössä lentokentälle ja tukka putkella ajetaan ja toivotaan että lentoparkkibussia ei tarvitsisi odottaa minuuttiakaan.

Vierailija
4/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin niissä putkiaivoissa on mennyt pieleen. Jos meillä pitää alkaa siivoamaan vieraita varten niin todennäköisesti löydän miehen järjestelemässä jotain vaatekomeroa tai jotain muuta yhtä olennaista :D.

Vierailija
5/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin niissä putkiaivoissa on mennyt pieleen. Jos meillä pitää alkaa siivoamaan vieraita varten niin todennäköisesti löydän miehen järjestelemässä jotain vaatekomeroa tai jotain muuta yhtä olennaista :D.

Ei tajuu ei, ja hänen mielestään se on tärkeää järjestellä, koska *pitkäselitys*. Mä sitten hoidan tän muun siivouksen yksin (imurointi, vaatekasat ja tavarakasat, tiskit koneeseen..). Ehkä tämä on strateginen veto mieheltä. Nyprää jotain epäolennaista säästyäkseen muulta siivoukselta.

Vierailija
6/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo perinteenä se, että juhliemme alkaessa mies imuroi eteistä verkkareissa. Vaikka on luvannut imuroida jo edellisenä päivänä.

Mihehelläni ei ole mitään hajua siitä kuinka kauan asioiden tekoon menee ja haluaa aina olla viime tipassa tai vähän myöhässä. Jos esim. lapsen pitäisi olla klo 8 päiväkodissa aamupalalla, niin mihin aikaa pitää lapsi (uhmaikäinen) herättää? Tai jos halutaan että lapset ovat sängyssään klo 20.30, mihin aikaan pitää alkaa syödä iltapalaa ja mennä pesulle? Kun joskus olen ollut työmatkalla lapset ovat aivan huomattavasti myöhässä aikataulusta. Siis esim. klo 23 vielä hereillä.

Juhliin lähdetään aina viime tipassa. Esim. jos häät alkavat klo 14 lähikirkossa, niin lähdemme kotoa vasta 13.50, koska matkaan menee vain 10 min. Luonnollisesti kaikki muut ovat jo paikoillaan ja joudumme kolistelemaan koko muun hääväen katsellessa suurta saapumistamme.

Vierailija
7/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isoäidin hautajaisiin tuli siinä vaiheessa, kun pappi jo siunasi vainajaa. Seistä törötti sitte kukkalaitteen kanssa takarivissä (me muut olimme laskeneet kukat heti aluksi). Yhtään ei ollut noloa.

Vierailija
8/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siis teen? Jos olis oma auto lähtisin sillä lasten kanssa edeltä...

Teet niin, että seuraavalla kerralla ilmoitat lähtöajan minuutin tarkkuudella. Pakkaat lapset autoon hyvissä ajoin ja ellei mies ilmaannu ratin taakse lähtöaikaan, starttaat ja ajelet tiehesi.

Jos joku ihmettelee, miksei mies tullut, sanot vain iloisesti olkiasi kohautellen, että "ei ehtinyt".

Vierailija
9/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tepsii myös lapsiinkin.

Vierailija
10/11 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl sama. Jos lapsien pitää olla sängyissään klo 20, niin mies alkaa antaa iltapalaa viittä vaille. 5 min riittää hänestä syömiseen, eihän siinä mene kuin HETKI, samoin hampaiden pesuun menee HETKI ja yöpaitojen pukemiseen HETKI, joten kai 5min riittää noihin hyvin. Sit ihmettelee et mites se kello jo lähenee ysiä. Mä alan laittelee iltapalaa jo heti seiskan jälkeen, useinmiten pöydästä noustaan joskus 20 yli. Sitten taas on yleistä sähläystä ja pyjamien pukemista. Puolen jälkeen pestään hampaita. Lopetellaan päivän leikit ja laitellaan vähän tavaroita paikoilleen. Istun lasten kanssa viel hetken sängynlaidalla ja jutellaan päivän tapahtumista jne. Tasalta valot sammuu ja varttia yli pojat jo nukkuvat.

Vierailija
11/11 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl mä monesti mietin et mikä ihmeiden tekijä mies luulee olevansa kun luulee vilpittömän oikeasti selviävänsä ajoissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi