Rv 36 ja sf mitta 37cm vauvan kokoa mietin...kokemuksia?
Kaksi edellistä lasta olleet yli 4kg mutta sf mitta ollut korkeimmillaan 32cm. Mietityttää onko tämä joku megavauva.
Kommentit (8)
ja vauva oli 3590g. Mutta tyttö olikin 53cm pitkä, kätilö sanoi että pituus teki mitasta ison.
sf 43 cm pari päivää ennen sektiota.
vauva oli 4,9 kg ja 53 cm
ja ihan keskikokoinen 3000 g vauva syntyi -- syntyi siis viikolla 38. Nyt viikot 36 + ja sf 27 -- vauvan pitäisi olla ihan keskikokoinen taas. Ei se sf kerro kaikkea, minulla hyvät vatsalihakset ja tilaa lantiossa, joten maha jää ulospäin todella todella pieneksi...
Ja vauva oli syntyessään (39+6) 4750g ja 53cm, lapsi ei myöskään missään vaiheessa laskeutunut/kiinnittynyt, minulla oli runsaasti lapsivettä ja iso istukka, lisäksi koko maha oli suoraan edessä, ei levinnyt sivuille ollenkaan, olin aika hurjanäköinen, kun pituuttakin on vain 162cm.. :D
minulla oli rv 35 sf 35,5 ja rv 40 sf 37, lapsi syntyi 40+5 ja painoi 4900g. Sf perusteella ei odotettu näin suurta vauvaa.
Minullakin todella tuo vatsa tässä edessä. Tuntuu että yhtään ei tilaa kun joka ruokapalanen painaa kurkussa.Kauhistuttaa vaan kun vielä kuukausi pitäisi kärvistellä.
Eli ei se välttämättä korreloi, riippuu niin vauvan asennosta. Tällä oli pylly pystyssä keskellä mahaa ja siitä johtui varmaan tuo iso mitta.