Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Thaimaalaiset marjanpoimijat tienaa 5000 euroa kuussa

Vierailija
08.09.2011 |

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/5000-ekk-verottomana---marjanpoimijoi…

Ihmetellä täytyy miksei esim somalit tee tuota hommaa, sen saa vieläpä verovapaana. On noi aasialaiset niin mielttömän ahkeria, voi luoja :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi hyvä tienesti työttömille tai kotona muuten oleville suomalaisille, mutta kun ei jakseta - ihan kuin en minäkään! Ne harvat, jotka tuon summan edestä jaksavat marjoja poimia: heille tuo ansio suotakoon!

Vierailija
2/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa olisi hyvä tienesti työttömille tai kotona muuten oleville suomalaisille, mutta kun ei jakseta - ihan kuin en minäkään! Ne harvat, jotka tuon summan edestä jaksavat marjoja poimia: heille tuo ansio suotakoon!

Minulla on pakastin ihan täynnä marjoja, kanttarelleja ja tatteja. Ainakin täällä missä minä asun niin suomalaiset ovat todella ahkeria käymään metsässä keräämässä satoa. Myyntiin laitoin vain osan kun annoin sukulaisille suurimman osan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap nyt tarkoittaa pakolaisena tullutta somalia, niin hänellä ei ole mitään asiaa tehdä töitä kun prosessi on päällä.

Juu, ole sinäkin ap yhtä ahkera kuin aasialaiset mutta tuskinpa siinä onnistut kun kusihätäkin tulisi jo tunnin päästä.

Vierailija
4/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap nyt tarkoittaa pakolaisena tullutta somalia, niin hänellä ei ole mitään asiaa tehdä töitä kun prosessi on päällä.

Juu, ole sinäkin ap yhtä ahkera kuin aasialaiset mutta tuskinpa siinä onnistut kun kusihätäkin tulisi jo tunnin päästä.

En minä mitään pakolaisena tullutta tarkoita vaan ihan noita työttömänä ja sossun rahoilla eläviä somaleja. Minä olen kuule poiminut tänä kesänä mustikoita, puolukoita ja herukoita yhteensä 300 litraa, ei tietenkään ammattimaisesti vaan oman ja suvun ja lasten tarpeisiin. Kanttarelleja ja tatteja myös todella paljon. Käyn töissä niin en ehdi täyspäiväisesti poimia, vain viikonloppuisin olen käynyt poimimassa, on kuule hienoa hommaa. Sinullekin suosittelen lämpimästi kun olet noin pahalla tuulella. Kalaakin saa järvistä ja merestä helpolla, sekin on kivaa ja saa raitista ilmaa samalla.

Vierailija
5/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap nyt tarkoittaa pakolaisena tullutta somalia, niin hänellä ei ole mitään asiaa tehdä töitä kun prosessi on päällä. Juu, ole sinäkin ap yhtä ahkera kuin aasialaiset mutta tuskinpa siinä onnistut kun kusihätäkin tulisi jo tunnin päästä.

En minä mitään pakolaisena tullutta tarkoita vaan ihan noita työttömänä ja sossun rahoilla eläviä somaleja. Minä olen kuule poiminut tänä kesänä mustikoita, puolukoita ja herukoita yhteensä 300 litraa, ei tietenkään ammattimaisesti vaan oman ja suvun ja lasten tarpeisiin. Kanttarelleja ja tatteja myös todella paljon. Käyn töissä niin en ehdi täyspäiväisesti poimia, vain viikonloppuisin olen käynyt poimimassa, on kuule hienoa hommaa. Sinullekin suosittelen lämpimästi kun olet noin pahalla tuulella. Kalaakin saa järvistä ja merestä helpolla, sekin on kivaa ja saa raitista ilmaa samalla.

valittaisit seuraavaksi siitä, että vievät sadon metsästä ja vesistä. Olet naurettava.

Vierailija
6/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei noin vain lähdetä kuukausiksi Lappiin tai muualle kauas kotoa asumaan yhteismajoituksessa.

Kaupungissa asuvan autottoman taas on vaikea kerätä marjoja niin että niillä jotain vielä ansaitsisi. Pyörällä ei montaa kiloa marjoja kuljeteta ja linja-auto taas maksaa eikä sielläkään voi kuin pienen määrän marjoja kuljettaa.

Vierailija
7/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysi mahdottomuus että JOKA päivä kuukauden ajan löytyisi keskimäärin 200 kiloa marjaa, varsinkin kun yhtä aikaa on keräämässä iso joukko.

Voi olla että yhtenä päivänä on kerätty 200 kiloa (ja seuraavina murto-osa tuosta) ja sitten omistaja kehuu miten hyvin täällä tienaa. Thaimaassa mainostavat tule Suomeen ja ansaitse 5000 €/kk.

Vierailija
8/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysi mahdottomuus että JOKA päivä kuukauden ajan löytyisi keskimäärin 200 kiloa marjaa, varsinkin kun yhtä aikaa on keräämässä iso joukko.

Voi olla että yhtenä päivänä on kerätty 200 kiloa (ja seuraavina murto-osa tuosta) ja sitten omistaja kehuu miten hyvin täällä tienaa. Thaimaassa mainostavat tule Suomeen ja ansaitse 5000 €/kk.

Metsät olivat tänä vuonna ihan täynnä marjoja ja sieniä.

Vierailija
9/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ap nyt tarkoittaa pakolaisena tullutta somalia, niin hänellä ei ole mitään asiaa tehdä töitä kun prosessi on päällä. Juu, ole sinäkin ap yhtä ahkera kuin aasialaiset mutta tuskinpa siinä onnistut kun kusihätäkin tulisi jo tunnin päästä.

valittaisit seuraavaksi siitä, että vievät sadon metsästä ja vesistä. Olet naurettava.

Minä en kehtaisi ottaa toisesta maasta ilmaiseksi elantoani, siis jostain sossun luukulta tms. Luulisi, että se olisi heillekin hienoa jos saisivat ansaita omaa rahaa. Moraalikysymys minulle.

Vierailija
10/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanpoiminta ei ole "työtä". Siksi ihan kuka tahansa voi marjametsään mennä, myös romanianromanit ja somalit,se kun on jokamiehen oikeus Suomessa.

Ainakin muinaiset Vietnamin venepakolaiset kunnostautuivat Pohjois-Suomessa tekemällä marjametsässä 10 000:n tilin kuukaudessa. Silloin tosin elettiin markka-aikaa, ja ilmeisesti kyseessä oli koko perheen ansio.

Kuinkas moni av-mamma on itse poiminut marjoja? Uskotteko te ihan vakavissanne, että tuo olisi mahdollista? Siis 200 kg marjoja on noin 300 litraa, eli vähintään 30 tavallista noin kymmenen litran ämpärillistä.

Rivakallakin poimijalla menee hyvässä paikassa tunti/ämpäri, eikä thaipoikien vuorikaudessa ole sen enempää tunteja kuin suomalaisellakaan. Ei vaikka käyttävät poimiessaan sellaista "haravaa", joka vetää mukaan kaikki risut ja kävyt.

Vierailija
11/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita tama kertoo meista suomalaisista?

Vierailija
12/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan eivät ole olleet "täynnä marjoja". Ettekö te kirjoittajat itse käy marjassa? Kipaiskaapa hakemassa vaikkapa sadan kilon saalis tuosta ohimennen (mistä saatte muuten hurjat 130€) ja katsotaan kauanko teillä siihen menee ja paljonko jää tuntipalkaksi. Siihen voi verrata sitten sitä, minkälainen superihminen pystyy tuhansien eurojen tuloihin - tavallisen ihmsien fysiikka kun ei yksinkertaisesti kestä tuollaista työtahtia kuukausikaupalla, ilman mitään lepopäiviä.

Nuo palkat, jotka tuossa kirjoituksessa mainittiin, ovat bluffia tai sitten niissä on jotain laskennallista kikkailua. Joka päivä ainakin pohjoisessa on lehdessä uutinen, että poimijoille ei meinaa löytyä enää kunnollisia marjamaita.

Vierailija
13/13 |
08.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivakallakin poimijalla menee hyvässä paikassa tunti/ämpäri, eikä thaipoikien vuorikaudessa ole sen enempää tunteja kuin suomalaisellakaan. Ei vaikka käyttävät poimiessaan sellaista "haravaa", joka vetää mukaan kaikki risut ja kävyt.

mies poimi juuri muutaman ämpärin puolukoita n. 15 min/ämpäri (otti aikaa kun halusi tietää kauanko siihen menee..)

En silti sano, että se elanto metsästä olisi helpossa, mutta kyllä täytyy olla aika hidas (kuten minä), että puolukkaämpäriin menee tunti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi