Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pointsaajat pe-su! 4.-6.11.

04.11.2005 |

Moro!

Mitenkäs menee? Joko on moni päässyt takaisin kieltäytymisen tielle? :)

Mulla on mennyt viikko ihan hyvin. Pientä lipsumista siitä 18:sta pisteestä, mutta saisin nyt tavoitepainossani syödäkin silti 22,5. Yritän nyt kuitenkin saada vielä pari kiloa pois, joten siksi noudatan 18-pisteen-kaavaa (enemmän ja vähemmän menestyksellä).

Olen muuten itsekin yllättynyt, että olen saanut laihdutettua liki 10 kg pois näinkin lyhyessä ajassa. Ei poppakonsteja tms. Tässä sen nyt sitten näkee, että se todellakin on kiinni vain itsestä, sitkeydestä, motivaatiosta ja PÄÄTÖKSESTÄ laihtua. Ei se tahti, vaan se päätöksen pysyvyys.

Viikonloppuna olisi tarkoitus viihdyttää taas sielua baarielämässä j ensi viikollakin tiedossa pikkujoulut entistä pienemmissä vaatteissa. Tosin nyt olo ei taaskaan tunnu kovin pienelle, kun on menkat tekemässä taas tuloaan ja turvottaa...

Kätevä kikka on, kun ostaa laihdutettuaan pienemmät vaatteet ja kun menkat on tulossa, niin taas kiristää :D. Jos nyt laittais päälle ne vaatteet, jotka oli 10 kg sitten käytössä, niin niihin mahtuisi hyvin ja tulis syötyäkin ehkä huomaamatta enemmän.. eli enpä laita yhtään isompaa päälle...

Mitäs hyvää ja kevyttä sitä keksis illaksi syötäväksi? Naposteltavaa.. Pitäs jäädä edes muutama piste säästöön huomisen varalle... Voisin dippailla niitä vihanneksia vaikkapa. Mistä muuten niitä points-poppareita saa ja mitä maksaa suunnilleen?

Nam...

T: Lössykkä -vesi kielellä-

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun viitsit Lössykkä kirjoitella tuosta tavoitepainon hallinnasta, vaikka siis ilmeisesti vielä pari kiloa aiot ihan tiputtaa pois. Jo alun alkaen mietin omalta kohdaltani- tälläinen optimisti kun olen- että kuinka hyvin uusi suhtautuminen ruokaan ja syömiseen iskostuu, kun sitten joku kaunis päivä pääsen tavoitepainoon, ettei alkais taas joku jojoilu (mulla tätä kokemusta taitaa olla vähän kaikesta painoon liittyvästä).

Itsellä kyllä " turvallisesti" vielä ihan selkee painonpudotusvaihe eli ei tarveis vielä jojoiluista huolehtia :) Pisteitä olen kyllä laskenut ja noudattanutkin kiltimmin kuin viime viikolla, joten rohkeesti tässä varaudun pyhänviettoon. Kevytjätsiä aion vielä hakea varmuudeksi ja kasvisten dippailut on luvassa illaksi. Meidänkään marketeissa ei niitä points-poppareita ole ollut, harmi, kaikkea uutta olisi aina vaihtelun vuoksi kiva kokeilla !

Oikein hyviä pyhiä ja pidetäänhän maanantain punnitus mielessä, kun pyhien juhlaherkkuja nautitaan !

Vierailija
2/11 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi mun varmaan jo vähän pisteitä pudottaa ku toi 32 on hurjan paljon, eikä enää niillä oikein tipu. Mukava kyllä syödä paljon :) ja herkutella. Tietty on sekin, että onko merkannu tarkasti ku mullakin vanhat paperilaput vaan, ei mitään ravintolaruokia tms. Eli joskus joutuuu arvioimaan pisteet. Ja silloin ne voi heitellä juu-u... Laskenpa ensi vkolla pari pojoa alemmaksi..ehkä.. Vielä kyllä täysimetän...

Muuten ok tilanne. Liikunta säilyny. Mutta tuntuu, että tuo maha roikkuu taas enemmän ku välillä. JOtenkin pöhöttynyt olo. mistä lie nestettä kertynyt. mähän olen kuukautisia odotellut jo yli kuukauden, en tiedä tuleeko seuraavat vasta sit ku imetys loppuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikille. Olen muutaman kerran jo kirjottanut pointsaajeihin, mutta en ole vielä kunnolla esittäytynyt.

Olen kahden lapsen (5v ja 2v) äiti, naimisissa ja asun Helsingissä. Olen hoitovapaalla ensi syksyyn asti. Olen melkein aina ollut enemmän tai vähemmän ylipainoinen. Alotin pointseilun viitisen viikkoa sitten, silloin paino oli muistaakseni 90.4. Toistaiseksi paino on pudonnut reilu 3kg. Minulla on punnituspäivä lauantai ja olen tällä hetkellä PV:n kirjekurssilla. Kunhan se 8 vkoa on kulunut, jatkan omillani. Tavoitteena olisi päästä 75 kiloon. Pituus on n. 171cm. Pisteitä on nyt 20 / vrk.

Viikonloppuna on kummitytön synttärit, siellä tekee kyllä pointseilu tiukkaa. Pitänee sitten muina päivinä olla tiukempi. Minulla on ollut hassusti niin, että joka toinen vko paino putoaa joka toinen ei. Nyt olisi se pudotusviikko menossa. en tiedä mistä moinen johtuu, yhtä lailla noudatan ohjeita koko ajan.

Makeaa tekee mieli jatkuvasti, se on ehkä heikoin kohtani. Ja juominen, se puolestaan jää liian vähälle. Mutta motivaatio on korkealla, kun nyt on jo kuitenkin vähän tippunut. Ja pari kaveriakin noudattaa pisteitä menestyksekkäästi. Kateus vie kummasti eteenpäin

;)

Mukavaa vkonloppua kaikille.

Vierailija
4/11 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, niin. Alkuviikon suht tiukan itsekurin jälkeen tänään sitten kävi vanhanaikaisesti. Aamupäivällä oltiin kauppareissulla lasten kans j akevyt aamiainen kostautui illalla. Päiväruoka oli keittoa ja päälle jälkkäriksi karkkeja, kun esikoisellakin herkkupäivä. No ne vielä pisteitten rajoissa. Illalla kävi vieraita ja tein pakastemarjoista ja Flora vanillasta tarjottavaa. Ylijäämän sitten vetäsin nassuun, eikä siinä vielä mitä, mutta kun söin vielä pari desii päälle suolaisen himossani huomiseksi tehtyä uunilämmintä savulohiperunalaatikkoa, joten pisteet paukkui ja venyi...

No, ei syytä masennukseen. Ällö olo makeesta, mikä on ihan positiivinen uutuus mun mässäilyssä. Ennen saatto vetästä vaikka litran jätskii eikä tuntunu missään. AInut huono juttu on se, että mulla on taipumusta parantaa ähkyä oloa vielä syömällä hetken päästä jotain muuta, ihan niinku se olo siitä paranis. Taktiikkana onkin ollut syödä aika kevyitä ruokia eli ei mitään hirmu tuhteja pihvitai makkararuokia.

Nyt onkin siis hyvä syy tsempata loppuvko, mitä nyt on jäljellä! Huomenna ja su:na ajattelin liikkua lasten kanssa. Ja taitaa tuo herkuttelukin unohtua, kun laitan vierasvarapullat miehen mukana vesille ja esikoisen herkkupäivä on jo ohi.

Tässä edetään hitaasti mut varmasti, toivottavasti;)

Pahnu (to punnituspäivä ja siis eilen oli 400g pudotusta ed. vkoon)

Vierailija
5/11 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän harmaalle näyttää täälläpäin Suomea, mutta ajattelin silti tehdä jossain välissä ulkona pienen kävelylenkin. Tänään sinne baarinkin puolelle, joten pitää yrittää pysyä edes suunnilleen pisteiden rajoissa. Päivän herkkuruuaksi ajattelin tehdä ruismakaronista ja savukinkkusuikaleista semmosen " sössön" , johon tulee vielä Creme Bonjourin semmonen valmiskastike... Jooh, pikkasen kermasta, mutta en ota kovin paljoa, mies saa syödä suurimman osan :).

Mulla on muuten sellanen nachopussi ollut kaapissa jo vaikka kuinka monta viikkoa, olen siitä välillä baariin mennessä juomisen lomassa syönyt muutamia, ennen se ei ois kestänyt kun sen yhden illan.

Ja illan juomiseksi valitsin kuivan valkoviinipullon, ettei tule liikaa pojoja. Mitäs teillä syödään ja touhutaan tänään? Mä taidan mennä vielä vanhempiani moikkaamaan ja ehkä saunaankin. Nyt tuntuu, ettei edes talven harmaus ahdista.. kohta on jo joulu ja sitten alkaakin taas päivät pidentymään ja kesä lähenemään. Olo on onnellinen :).

T: Lössykkä -omissa turhanpäiväsissä jorinoissaan-

Vierailija
6/11 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on surullista luettavaa painon pudottajille...Siis eilen täällä on syöty sipsiä, suklaata, irtonamia ja sen semmoista miehen kaa illalla. Ruoaksi mulla kyllä oli sitä kaalisoppaa. Mutta aika rasvainen ja suolainen ilta. Nyt pitää sit kyllä jotain kummaa tapahtua la ja su, että miikkoja tulee. Tämä tyttö luistaa nyt kunnolla pisteistä :(... Kääk motivaatiota kehiin ja ennen kaikkea sitä itsekuria. Hitsi ku harmittaa. Katotaan taas ma tylsät lukemat, mut kun ne ei motivoi sit kauheesti jatkamaan. Eli kamalassa plussaus kierteessä olen. Vielä ku jouluun saisi muutaman kilon poiis, ku silloin tulee kuitenkin vähä takaisin.

Nyt lähden lenkille edes jonkun kalorin polttaa...

Vierailija
7/11 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aika vuodesta on kyllä suomessa just se kaikkein masentavin eikä ainakaan helpota meidän painonpudotusurakkaa mutta.... TAHDONLUJUUTTA POINTSAILIJAT!!! Kyllä me pystytään kontrolloimaan omia syömisiä kun oikein halutaan!

Ihana kun lössykkä olet vielä mukana koska sun iloset ja itseesi tyytyväiset viestit tsemppaa ainakin mua. MÄKIN HALUAN ETTÄ MUSTA TUNTUU TOLTA!! eikä siihen ole kuin yksi tie.... :)))

Tärkeintä on oma hyvä olo ja se nyt vaan meillä pulskilla naisilla on niin että se hyvä olo ei tule jos ei ole omaan kroppaan tyytyväinen. Joten tsemppiä ja suosittelen vaikka pientä kävelylenkkiä raikkaassa tihkusateessa ;) jos oikein tympäsee. Tai hemmottele itseäsi saunomalla ja laita joku naamio tai tee kotijalkahoito... Mutta herkkuja syömällä olo ei kyllä parane eikä motivaatio kasva.

Terveisin nimimerkki " Kokemusta on" .

No joo.. se näistä ja viikonlopun suunnitelmiin. Mulla on kuulkaas rouvat ja neidit ensimmäinen " vapaa v-loppu" sitten neidin syntymän jälkeen. Eli mies on anoppilassa tytön kanssa ja mä sain koko viikonlopun itselleni! Kävin äsken pacettamassa ja illalla mennään tyttöjen kanssa ISOSTI ULOS!! ROK! :) Tiedän että huomenna on jo kauhee ikävä ja odotan että ne tulis kotiin mutta... tämä tekee hyvää kyllä. Yritän säästää pisteitä iltaa varten mutta... saapi nähdä miten käyp!

Mukavaa la-iltaa kaikille ja voikaahan hyvin!

9-tunnin yöunien jälkeen superenerginen pippa

Vierailija
8/11 |
05.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Satsumassi! Tiedän kyllä tunteen, kun homma ei luista. Tänään vielä lipsui itsellänikin eilisen jatkoksi, mutta ei onneksi niin pahasti kuin siis eilen. Ihan OIKEESTI!!!! Näytetään kaikille tutuille ja puolitutuille, et jouluun mennessä on uudet naiset =))) kehissä!!! Sitten onkin ne kivat ale-myynnit tiedossa ja voi antaa luvan itselleen shoppailla kaapit täyteen uusia HYVÄNNÄKÖISIÄ, PIENEMPIÄ vaatteita. Ajattelin laittaa jääkaapin oveen jonkinlaisen muistutus kuvan tai lapun 18 POJOSTA, jospa ei sitten tulis luisteltuu niin helposti.

Vaikka eilen mässäiltiin, tänään on ollut upea olo. Joogasin aamulla, ja aamuharjoituksen jälkeen koko päivän on ollut tosi energinen ja mahtava olo lasten viime yön heräilemisistä huolimatta!!!

Nyt tsemppaan itseäni kahden vkon tavoitteella: siispä tarkotuksena pysyä alle 20 pisteen joka päivä (18 p per päivä normaalisti, annan armoa hiukan =)). Sitten onkin esikoisen synttärit ja tiedossa leivontaa sun muuta. Tosin joogakurssikin on saman vkonloppuna, mikä vähän hillitsee...

Katsotaan kuin akan käy..... Nyt en kyllä luovuta, pidän vaikka herkuttelupäivän sitten lopuksi!!!

Pahnu

Vierailija
9/11 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lössykkä; ihana että olet pysynyt vielä mukana, ainakin mua tsemppaa tosi paljon kun saa lukea sun onnistumisesta. ja mukava myös kuulla tavoitepainossa pysymisestäkin!

Täällä ei kummempaa...eilen oltiin kylässä ja pysyin hyvin pisteissä :)

Mä kun en maitoa ja munaa voi syödä niin lounaaksi oli sitten keitettyjä perunoita ja leipää ilman rasvaa :). Kuivaa joo, mut maha täyttyy kyllä!!

(totta puhuen mä kaipaan tosi tosi paljon suklaata ja kermaista kastiketta pastan kanssa...aaah)

Tänään mennään syömään mun tädille ja mä tiedän että se laittaa mullekin sopivat ruoat. Eli ruokaa menee ;) mutta nyt saa mennäkin, sillä sen kerran kun valmiiseen pöytään pääsee :D.

Toisaalta multa on säästynyt muutamia pisteitä viikolla ja eilenkin, että se tasottuu nyt sitten.

Mutta nyt siivoamaan, kuluttaahan sekin kaloreita :))

Sain muuten eilen munaton-maidoton pipariohjeen, että jeejee mäkin saan joulupipareita!!!!!

santtis *joulutunnelmissa*

Vierailija
10/11 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä ärsyttää ku paino jumii. Mutta mikä posittivista se ei ole hiresti noussu kuitenkaan. . ellei sit huomenna. No eilen vaunuilla tytön jaa ja illalla juoksulenkillä ja kulutin sitten yht. 800kaloria (mulla sykemittari laskee sen), että kyllä sitä jotain kului herkuista poiskin. Tänään ku olen tiukkana, niin pisteet pitäisi jotakuinkin riittääkin.. mitähän kevyttä keitto atekisi ensi viikoksi. Siis mulla kun on ongelma se, että syön todella kevyesti ja niukasti normaalia ruokaa, mutta repsahdan just vanukkaisiin ja suklaaseen yms. makeaan liian usein. ja paino ei pääse tippuu...

Mutta katotaan miten tää tästä!

Vierailija
11/11 |
06.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanakeitossa nuistaakseni pikkusen enemmän pisteitä, oisko 2 tai 2,5....

Toinen juttu, mikä on pelastanu monta päivää, on nauttia nälkäänsä jotain proteiinipitoista. Vaikkei paljon söis, ni pitää paremmin nälän kuin kasvikset...

No, tänään olen pysynyt pisteissä ja aionkin pysyä, mutta monta päivää menee tasotellessa pe-la syöpöttelyä.... Onkohan tuo vkonloppu jotenkin sellainen henkimaailman juttu - vaik muuten pysyis pisteissä, ni sitte vkonloppuna repsahdetaan sit oikein kunnolla! Aivot narikkaan toisin sanoen aina perjantaina, sunnuntaina onkin kunnon morkkis (vaik ei oo käyny ees kapakassa, hih!)....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan