Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

YLE: Jokaisessa myydyssä oopperalipussa on 160 euroa tukea

Vierailija
07.09.2011 |

Siis mitä ihmettä?? Eli jos menet oopperaan ja maksat lipusta esim 40 euroa niin valtio maksaa oopperalle siihen päälle 160 euroa. Eihän tuo nyt helvetti noin voi olla.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

folk-juhlat olisi ollut kannattavaa otimintaa tai pori jazz, nehän tekee joka vuosi muutaman miljoonan tappiota ja siksi ei enään järjestetä niitä ja hyvä niin.

Vierailija
22/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

useampia verovaroin rakennettuja jäähallejakin, ei ne jääkiekkojoukkueet niitä rahoita. Jos oopperaliput maksaisivat alkaen 200 e, kävijäjoukko olisi vielä pienempi, itse en ainakaan pystyisi käymään. Nyt kun lippuja saa välillä 39 eurolla tarjouksesta, voi siellä käydä pari kertaa vuodessa nauttimassa musiikista. Oletteko kritisoija koskaan käyneet oopperassa vai onko tuo vaan ennakkoasenne että ooppera on "kirkumista"? Ja esim. pähkinänsärkijäbaletti joulun tienoilla on aina kaikki näytökset loppuunmyyty, sinne ei tarjouslippuja saakaan, mutta ainakin oma 6 v tyttöni oli ihastuksissaan upeista lavasteista ja esityksestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta "vakioppeeratalo(je?)n" toimintaa voisi supistaa. Muuallakin säästetään, ja mieluummin näkisin kulttuurin saralla säästettävän siellä missä käyttäjäkunta on pieni (verrattuna esim. kirjastoon tai moniin museoihin).

"Kun Savonlinnan oopperajuhlien saamia tukia vertaa muihin Euroopan suurien musiikkitapahtumien tukiin, ne ovat edelleen alhaisella tasolla. Ainakin vielä muutama vuosi sitten tilanne oli Savonlinnan oopperajuhlien osalta sellainen, että lipputuloilla katettiin budjetista noin 70 prosenttia ja avustuksilla sekä yhteistyökumppanituloilla 30 prosenttia.

Muilla Euroopan isoilla musiikkitapahtumilla tilanne oli päinvastainen, eli kaksi kolmasosaa on julkista tukea ja kolmasosa saadaan muista lähteistä. Joka tapauksessa Savonlinnan oopperajuhlat on niin merkittävä asia koko maalle, että se on tukensa ansainnut.

Muistaa pitää myös, että laadukas oopperajuhla on taiteen lisäksi elinkeinotoimintaa, jonka merkitys Savonlinnalle ja koko ympäristölle on täysin korvaamaton."

Vierailija
24/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on sitä mieltä, että ketään muutakaan ei voi kiinnostaa.

Anteeksi, mutta meitäkin on olemassa, jotka aidosti rakastamme oopperaa. Olen matkustanut ympäri maailmaa katsomassa oopperaesityksiä. Suomi voi olla ylpeä monesta huikeasta laulajasta, kapellimestarista ja soittajasta.

Vierailija
25/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvemmaksi tulisi antaa jokaiselle oopperan ystävälle lentolippu ja tiketit La Scalaan kerran vuodessa kuin ylläpitää oopperaa, joka on niin huono, ettei kukaan viitsi tulla omilla rahoillaan sitä katsomaan.

Vierailija
26/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

halvemmaksi tulisi antaa jokaiselle oopperan ystävälle lentolippu ja tiketit La Scalaan kerran vuodessa kuin ylläpitää oopperaa, joka on niin huono, ettei kukaan viitsi tulla omilla rahoillaan sitä katsomaan.

jokainen oopperaa haluava voi matkustaa itse omilla rahoillaan kuuntelemaan sitä sinne missä sitä tarjotaan.

Vierailija
27/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä että se on tylsää ja ne muutamat nätit aariat siellä välissä ei oikeuta sitä tuntikausien tylsistyttävää puhelaulua. Italiaisi veisataan jotain unettavaa keskustelua jota ei joka tapauksessa edes ymmärrä. Sai saksaksi.

Vierailija
28/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen oopperaa haluava voi matkustaa itse omilla rahoillaan kuuntelemaan sitä sinne missä sitä tarjotaan.

Ja jokainen taidetta seinälleen haluava voi piirtää kuvat itse tai ostaa ulkomailta. Urheilijoitakaan emme tarvitse. Parempi ettei kirjailijoitakaan tueta, ainakaan runoutta. Televisiosta saa näyttää vain amerikkalaista laatuviihdettä. Suomi ei kaipaa sivistystä!

Vierailija
29/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyödyntää maksamansa veroeurot!

Siis mitä ihmettä?? Eli jos menet oopperaan ja maksat lipusta esim 40 euroa niin valtio maksaa oopperalle siihen päälle 160 euroa. Eihän tuo nyt helvetti noin voi olla.

Vierailija
30/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

firmojen vieraina ja yrittävät sitten tuskaisina esittää, että nauttisivat siitä.

Vierailija
31/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois laskea paljonko me kansalaiset tuetaan tota urheilua verorahoilla??????????? Takuulla enemmän kun lasketaan kaikki kiinteistöt sun muut.

Vierailija
32/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä että se on tylsää ja ne muutamat nätit aariat siellä välissä ei oikeuta sitä tuntikausien tylsistyttävää puhelaulua. Italiaisi veisataan jotain unettavaa keskustelua jota ei joka tapauksessa edes ymmärrä. Sai saksaksi.

En voi ymmärtää miten jotkut ihmiset siitä pitävät. Miehet seisoskelevat melkein koko ajan ja ne pari maalia koko pelin aikana eivät riitä pitämään minua hereillä. Vaaditaan, että jalkapallo ja ooppera lopetetaan, koska me tiedämme mikä on totuus niistä!

Vierailija
33/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE:n budjetistä menee viidennes FST:hen, vaikka katsojaosuus on muutama prosentti.

Vierailija
34/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä olen samaa mieltä. Mutta toisaalta taas tuhannet ja taas tuhannet ihmiset ovat kiinnostuneista jalkapallosta ja harrastavat sitä vapaa-ajallaankin. Lisäksi liikunta on ihmiselle erittäin tärkeää ja tärkeysasteikossa huomattavasti korkeammalla kuin opperan kuuntelu. Että kyllä liikkuntaan kannattaa aina satsata. Kuten myös kulttuuriin, mutta tässä onkin nyt kyse panos-tuotos-suhteesta. Minäkin suuresti epälen, että erittäin suuri osa oopperan kävijöistä käy siellä lähinnä statustaan nostattaakseen.

Vierailija
35/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olin jalkapallo-ottelussa, ja sit mulle paljastui aika pian, että se kestää 1,5 tuntia! Huhhuh, siellä kovalla stadionon puupenkillä. Oopperassa saa sentään istua sisällä ja väliajalla kuohuviiniä laakeasta lasista :)

Minun mielestäni jalkapallo on tylsää

En voi ymmärtää miten jotkut ihmiset siitä pitävät. Miehet seisoskelevat melkein koko ajan ja ne pari maalia koko pelin aikana eivät riitä pitämään minua hereillä. Vaaditaan, että jalkapallo ja ooppera lopetetaan, koska me tiedämme mikä on totuus niistä!

Vierailija
36/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE:n budjetistä menee viidennes FST:hen, vaikka katsojaosuus on muutama prosentti.

Tässä on nyt kuitenkin kyse ihan eri asiasta. Ruotsinkielisiä on satoja tuhansia ja on ihan asiallista että he voivat kuunnella uutisia jne. omalla kielellään. Ooppera ei ole kenellekään elintärkeää.

Vierailija
37/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käyttää ne rahat tavallisten ihmisten kuntoliikunnan tukemiseen.

Vierailija
38/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt kuitenkin kyse ihan eri asiasta. Ruotsinkielisiä on satoja tuhansia ja on ihan asiallista että he voivat kuunnella uutisia jne. omalla kielellään. Ooppera ei ole kenellekään elintärkeää.

Joku kohtuus kuitenkin pitäisi olla. Kyllä ne uutiset saa pienemmälläkin budjetilla. 5% budjetista pitäisi riittää, eli väestöosuutensa verran.

Katsojatutkimusten mukaan ei FST kiinnosta edes ruotsinkielisiä itseään.

Vierailija
39/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLE saisi antaa selvityksen miksi käyttää niin paljon rahaa pieneen vähemmistöön. Katsokoot Ruotsin kanavia. Ooppera on kansainvälistä, koko kansaa sivistävää. FST ei tosiaankaan.

Vierailija
40/60 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kohtuus kuitenkin pitäisi olla. Kyllä ne uutiset saa pienemmälläkin budjetilla. 5% budjetista pitäisi riittää, eli väestöosuutensa verran.

Katsojatutkimusten mukaan ei FST kiinnosta edes ruotsinkielisiä itseään.

Kuten esim. Strömsö!