Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko 25e tunnissa miehelle hyvä palkka?

Vierailija
04.11.2005 |

?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse raadan niska limassa 12 e tuntipalkalla :(

Vierailija
2/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle todellakin kelpais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä te suurituntipalkkaiset oikein teette?

Vierailija
4/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieheni saa 18e/h ja se on meidän mielestä jo hyvin.

Mutta joillekin kun ei mikään riitä

Vierailija
5/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole hyvä palkka. Itse saan 45-50 euroa tunnissa työn sisällöstä riippuen, semmoinen 30-40 olisi mielestäni kohtuullinen.

Vierailija
6/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on hyvä palkka.

Ja korkea-asteella koulutettu sähköteknikko tienaa 12¿ tunnissa.

Vierailija
7/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukausipalkka on 2 500 euroa, niin se on suomalainen keskipalkka. Sehän on silloin ihan hyvä.

Vierailija
8/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sähköteknikoita kouluteta korkea-asteella.

Vierailija
9/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen tuntipalkka on noin 10 ¿... Itsellä saman verran.

Vierailija
10/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö hankkia parempipalkkanen työ tai paiskia ylitöitä yötäpäivää?

Vierailija
11/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on koulutus tai kokemus niin ei onnistu toi 6,9.

Vierailija
12/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan itse noin 20 e/tunti, ja olen palkkaani tyytyväinen (normi 37,5 h/vko). Se on sitten ihan eri asia mitä tekemästäni työstä mahdollisesti laskutetaan asiakkaalta, mutta tässähän ei ollutkaan kysymys niistä rahoista. Nehän nopeasti nousevat useisiin kymmeniin euroihin tunnilta, mutta tunteja tulee toki vain muutama eikä niistä makseta minulle, vaan firmalle.

Ja ihan vierestä: Minua myös kiinnostaisi tuo korkea-asteella koulutettu sähköteknikko, kun en ole sellaiseen vielä törmännyt...

Vierailija
13/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

T.19

Vierailija
14/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

" No mikä se sitte on ku on opiskeltu eka toisella asteella ja sitte on menty opiskeleen teknikoksi 3,5 vuotta?"

No tämä on ihan normaali sähköteknikko. Korkea-aste viittaa ammattikorkeakouluihin (sähköinsinööri) tai tekn. yliopistoihin/ tekn.korkeakouluihin (sähkötekniikan diplomi-insinööri).

Vierailija
15/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei enää valmisteta sähköteknikoita, ovat insinöörejä, parikymmentä opintoviikkoa lisää.

Vierailija
16/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin valmistuu sähköteknikoita ammattikouluista! Normaali ammattitutkinto. Eriasia on, jos sinä tarkoitit insinöörejä (vaikka kirjoitit teknikko).

Opiskelupaikka siis ratkaisee, jos opinahjo on

ammattikoulu > teknikko

amk > insinööri

tekn. korkeak. / yliopisto > di

Ja varmasti on miljoona erilaista poikkeusviritystä. Mutta takuulla valmistuu teknikoita, ja siellä voi opiskella pääsääntöisesti joko suoraan peruskoulusta tulleena tai lukion käyneenä.

Vierailija:

Nykyään ei enää valmisteta sähköteknikoita, ovat insinöörejä, parikymmentä opintoviikkoa lisää.

Vierailija
17/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim putkimiehet ja sähkömiehet saa helposti 20-30 e/tunti kun rakennetaan paljon.

Vierailija
18/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen -99 asti valmistui tekusta sähköteknikkoja jotka suunnittelee sähkötöitä, ammattinimike muuttui -99 ja koulutukseen lisättiin parikymmentä opintoviikkoa ja tekusta alkoi valmistumaan sähköinsinöörejä. Näin sähköteknikkomieheni asian on mulle selittäny. Ja tekuun ei tietääkseni pääse peruskoulupohjaisena. Että eiköhän se vaan siltikin ole korkea-asteelta valmistunut sähköteknikko. Mieheni valmistui vuonna -99 ja tekee sähkösuunnittelutyötä, samaa mitä insinöörikin.

T. sama 19

Vierailija
19/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeintaan sen 15¿ tunti

Vierailija
20/33 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

En epäile yhtään miehesi kertomusta (olen tuo edellä kirjoitellut), mutta MIKÄ pohjakoulutus tekuun sitten tarvitaan (eiköhän lukio riitä)? Olet varmaankin oikeassa siinä, että nimike on nykyään asentaja eikä teknikko, myönnän tietämättömyyteni :-)

Teku voi olla ammattikorkeakoulu, mutta silloin sieltä pitäisi valmistua insinöörejä, eikö niin? Ja jos ollaan oikein tarkkoja, niin ei miehesi voi olla korkea-asteelta valmistunut sähköteknikko vaan sähköinsinööri, mikäli hän on AMK-tutkinnon suorittanut.

Vierailija:

Vuoteen -99 asti valmistui tekusta sähköteknikkoja jotka suunnittelee sähkötöitä, ammattinimike muuttui -99 ja koulutukseen lisättiin parikymmentä opintoviikkoa ja tekusta alkoi valmistumaan sähköinsinöörejä. Näin sähköteknikkomieheni asian on mulle selittäny. Ja tekuun ei tietääkseni pääse peruskoulupohjaisena. Että eiköhän se vaan siltikin ole korkea-asteelta valmistunut sähköteknikko. Mieheni valmistui vuonna -99 ja tekee sähkösuunnittelutyötä, samaa mitä insinöörikin.

T. sama 19

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi