Sain tietää että tyttäreni on käyttänyt kannabista!
Tyttäreni on nyt 22-vuotias, opiskelee korkekoulussa, tekee opiskelun ohessa alansa töitään, asuu ihanan, mukavan, asiallisen poikaystävänsä kanssa kodikkaassa kaupunkikaksiossa. On fiksu ja mukava tyttö, aina tullut kaikkien kanssa juttuun, menestynyt opinnoissaan hyvin, samoin töissään, opettajat ja muut aikuiset kehuneet minulle miten mukava tytär minulla on jne. Aina olen sanonut että täydellisempi tytär kuin ikinä olisin osannut lapsesta odottaa.
Tottakai alkoi 18-vuotiaana käydä viihteellä baareissa ja keikoilla silloin tällöin, ei edes useasti, etten huolestunut tai mitään. Kaveripiiri on asiallista ja hyvinkäyttäytyvää porukkaa, suurimman osan vanhemmat tunnen.
Eli voi kuulostaa oma kehulta, mutta en voi sanoa muuta kuin että minusta on aina tuntunut että olemme onnistuneet hänen kasvatuksessaan ja hän elää sellaista nuoren naisen unelmaelämää.
Pari päivää sitten hän kertoi kahvipöydässä käyttäneensä 17-19 -vuotiaana kannabista. Kertoi asian kuin ohimennen, ei itseasiassa suoraan minulle vaan perhetuttavallemme, kun puheeksi tuli huumausaineiden käyttö.
Miten en ole huomannut, mistä hän on sitä saanut ja ennen kaikkea MIKSI hän on sitä käyttänyt?
Pitäkää lapsianne silmällä, he voivat todellakin tehdä asioita joista vanhemmat eivät ole tietoisia. Minäkin olisin koska tahansa voinut vannoa että ei meidän tyttö huumeita..
Kommentit (27)
Minä olen elämäni aikana tavannut ja tuntenut toista sataa pössyttelijää, mutta tuo mainitsemasi psykoosi ei ole koskaan eteeni tullut...
Ap, älä kuuntele. Ole huolissasi lapsesi alkoholinkäytöstä, jos jostain.
Hoiva-alan akateeminen
ja on tullut vastaan ikäviä lieveilmiöitä pelkkään kannabikseen liittyen. En ehkä itse uskalla ottaa riskiä ja kokeilla vaan kerran jos se sitten omalla kohdalla ei menekkään niin hyvin.
Ei se kannabispsykoosi ihan tosta noin vaan "pöksähdä päälle". Kyllä siihen tarvitaan jo muutenkin psykoosille altis psyyke ja enemmän kuin yksi kerta....
Totta on se, että kannabis vaikuttaa kaikilla ihmisillä vähän eri tavalla. Joku voi mennä pahastikkin sekaisin ja ruveta paranoidiksi ja ahdistua voimakkaasti. Mutta kyllä se menee ohi muutamassa tunnissa. Se on eri asia kuin kannabispsykoosi.
Ei se kannabispsykoosi ihan tosta noin vaan "pöksähdä päälle". Kyllä siihen tarvitaan jo muutenkin psykoosille altis psyyke ja enemmän kuin yksi kerta....
Totta on se, että kannabis vaikuttaa kaikilla ihmisillä vähän eri tavalla. Joku voi mennä pahastikkin sekaisin ja ruveta paranoidiksi ja ahdistua voimakkaasti. Mutta kyllä se menee ohi muutamassa tunnissa. Se on eri asia kuin kannabispsykoosi.
Varmaan aika moni tuntee ihmisiä, joiden persoona muuttuu alkoholistakin: jotkut tulee aggressiiviseksi, jotkut yliseksuaaliseksi. Ja psykoosinkin voi ryyppäämisestä saada.
Psykoosi ei kyllä tuosta vain pöksähdä.
suurin riski vaan hasispsykoosi, joka voi päksähtää päälle joillekin jo yhdestä kerrasta ja se voi olla, että normaalielämä oli sit siinä... ja parasta tässä on se, että sitä ei voi ennakoida kenelle se tulee
t. psyk.sh