Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisenä olette jättäneet lapsen vahtimaan pienempiä sisaruksiaan/sisarusta?

Vierailija
16.09.2011 |

Kyse olis esim hammaslääkärissä käynnistä, lääkärikäynnistä yms lyhyestä ajasta.

Uskaltaisitteko jättää 2-3v lasta isommalle sisarukselle tuollaisessa tilanteessa ja minkä ikäiselle jättäisitte?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sisarus on.

Meillä 4v jäänyt manx puoleks tunniks 12v isoveljensä kanssa.

Vierailija
2/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsen tehtävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4h kerrallaan. Riippuu varmasti lapsesta milloin voi jättää.

Vierailija
4/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 12v tosi tunnollinen ja rauhallinen poika, joka kovasti tykkää 2v pikkuveljestään. En kuitenkaan ole uskaltanut jättää edes neuvolakäynnin ajaksi, vaikka neuvola ihan vieressä. Tiedän kyllä että aivan varmasti pärjäisivät, mutta lähinnä mietin sitä että JOS sattuis jotain, seuraisko tuosta syyte laiminlyönnistä, heitteillejätöstä tms?

Onkohan tuohon olemassa mitään virallisia suosituksia?

Vierailija
5/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 vuotiaan kanssa niin että itse poistuisin kotoa. Sen sijaan 2 ja 4 v voivat välillä leikkiä sisällä niin että olen itse pihahommissa tai toisinpäin. Lapset kuitekin tietävät missä olen ja voivat hakea apuun heti tarvitessaan

Vierailija
6/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkähän on ennen pärjätty..

Vierailija
7/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tunnollinen tyttö ja varmasti osaisi ja jaksaisi vahti siskoaan. Mutta kuitenkaan en jätä heitä kaksin, koska jos jotain sattuisi, syyttelisi isompi itseään, vaikkei syy hänessä olisikaan. En halua sitä hänelle.

Vierailija
8/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut on esim 4H palkannut kesätöihin hoitamaan ison perheen lapsia, kun olin 15v!

Kyllä tuon ikäiselle voi jo hyvin jättää, jos lapsi on luotettava ja ymmärtää pienemmistä lapsista huolehtia yms.

Tein ihan useamman tunnin päiviä, vaihdellen vanhempien reissujen ja töiden mukaan.

Nuorin lapsista oli alle 2v ja vanhin taisi olla 13v.

Vierailija
9/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtien pojan siskojen kanssa 10min-2h.Sisaret silloin 11 ja 10v.Nyt poika 4v ja edelleen sisaret hoitavat veljeensä jos minulla esim.lääkäri tai käyn kaupassa.Aina kuitenkin puhelimet kummallakin osapuolella ja itse sen verran lähellä autolla ettei montaa min.mene palata kotiin.

Sisaret ovat itse halunneet tienata niin muutaman euron.

Vierailija
10/10 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotiaan vastuullisen 10-vuotiaan kanssa, ja ala-asteikäisen jo yksinkin. Näin tekisin noin tunnin mittaisen ajan ollessa kyseessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän