Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun lapset hölöttävät kun luen kirjaa?

Vierailija
07.09.2011 |

Äsken taas... Joka kerta.Lapset ovat 6 v. ja 3 v. Pienempi pyytää aina lukemaan kirjoja ja isompi tulee kuuntelemaan. Mielellänihän minä luen mutta;

kun luen, he hölöttävät koko ajan "minä olen tuo kissa!" "minä olen tuo tuossa!" "minä olen tuo koira!" "ei kun minä olen se!" "Et sä voi olla se kun mä olen se!" "minä olen tuo kukka!!!"

Sanon kauniisti että hiljaa, minä luen nyt. Olkaa hiljaa, en voi lukea. Haluatteko te edes että luen? Mölinä seis! En voi lukea!!!!

Tekeekö teidän lapset samaa? Miten saan sen loppumaan?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

6-vuotiaan pitäisi jo osata kuunnella. Eskarissakin opettaja lukee jo pitkiä tarinoita ja lasten oletetaan keskittyvän ja kuuntelevan.

Vierailija
2/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kirja pois, jos ei jakseta kuunnella. Tietenkin voidaan käydä keskusteluja, kuten edellä muutkin ovat sanoneet. Mutta toisaalta, jos lapset haluavat kuunnella kirjaa, niin kyllä ne alkaa kuuntelemaan, jos uhkana on lukemisen lopettaminen.

Jos lopettamisella taas ei ole mitään vaikutusta, niin ei ne lapset silloin oikeasti halunneet edes kuunnella. 3- ja 6-vuotiasta saattaa kiinnostaa vähän erilaiset kirjat, joten voi johtua siitäkin, että kirja on aina jommalle kummalla vähän väärän tasoinen, ja siksi toinen ei jaksa niin hyvin keskittyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole mitään pahaa, miksi lukemisen pitäisi olla kuin kirkossa istumista?

Vierailija
4/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lapsille, että luetaan sitten kun kuuntelette.

Vierailija
5/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse kuin kirkossa istua mutta en viitsi enkä jaksa lukea turhaan. Jos pyytävät lukemaan niin haluan että kuulevat kanssa mitä sanon. Mitä järkeä sitten lukemissa on jos ei kuule mitään?

Vierailija
6/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilahduttaa lapsia, vai lukea se kirja hinnalla millä hyvänsä? Meillä ainakin taapero joskus kuuntelee, joskus taas on aktiivisemmalla tuulella ja haluaa lähinnä kertoa huomioitaan - ja mikäs siinä on ongelmana? Sitten jutellaan niistä.

Äsken taas... Joka kerta.Lapset ovat 6 v. ja 3 v. Pienempi pyytää aina lukemaan kirjoja ja isompi tulee kuuntelemaan. Mielellänihän minä luen mutta;

kun luen, he hölöttävät koko ajan "minä olen tuo kissa!" "minä olen tuo tuossa!" "minä olen tuo koira!" "ei kun minä olen se!" "Et sä voi olla se kun mä olen se!" "minä olen tuo kukka!!!"

Sanon kauniisti että hiljaa, minä luen nyt. Olkaa hiljaa, en voi lukea. Haluatteko te edes että luen? Mölinä seis! En voi lukea!!!!

Tekeekö teidän lapset samaa? Miten saan sen loppumaan?

Vierailija
7/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

luvussa ole just se hyvä että sen voi keskeyttää. Ja siitä voi jutella ja yhdessä ihmetellä. On kirjoja jossa esitetään kysymyksiä lapsille jotta hekin voivat aktiivisesti osallistua kirjan lukemiseen.

Kirjat on parempia entä videot. Niitä ei paljon keskeytetä ja niistä ei niin jutellakaan.

Vierailija
8/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se menee tuohon tappeluun, että kuka on mikäkin (ihan samat vuorosanat meidän lapsilla kuin teidän :)), niin käsken olemaan hiljaa. Jos ei tehoa, sanon että kerta vielä niin lukeminen loppuu. Ja sitten se loppuu. Seuraavana päivänä yritetään uudestaan. Joskus on ollut pitkiäkin taukoja. Toisinaan luen vain yhdelle lapselle kerrallaan.

Vierailija
9/9 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan kahden kanssa se voi mennä kaaokseksi eikä mukavaksi jutusteluksi...myönnän ettei ole kokemusta.

t. se joka kertoi antavansa taaperon kysellä tms.

Jos se menee tuohon tappeluun, että kuka on mikäkin (ihan samat vuorosanat meidän lapsilla kuin teidän :)), niin käsken olemaan hiljaa. Jos ei tehoa, sanon että kerta vielä niin lukeminen loppuu. Ja sitten se loppuu. Seuraavana päivänä yritetään uudestaan. Joskus on ollut pitkiäkin taukoja. Toisinaan luen vain yhdelle lapselle kerrallaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi