Ostin ensiasunnon.
Meneeko verottajalle automaattisesti tieto tästä vai pitääkö mun itse ilmoittaa ja soittaa jotta saan verovähennykset?
En halua laskea veroprosenttiani, vaan -vaikka saan tästä nyt haukut teiltä-, haluan saada rahat palautuksen muodossa. Säästäminen ei tältä tuhlarilta muuten onnistu kuin pitämällä liian korkeaa veroprosenttia.
Kommentit (3)
Kiitos vastauksesta!
Mieheni väittää että tieto menee veloista automaattisesti verottajalle ja minä vähän epäilin tätä "faktaa"..
/Ap
Kiitos vastauksesta!
Mieheni väittää että tieto menee veloista automaattisesti verottajalle ja minä vähän epäilin tätä "faktaa"..
/Ap
No siis kyllä pankki ilmoittaa ne velat ihan automatic verottajalle. Mutta ei verottaja niitä kesken vuoden huomioi vähennyksenä, ovat sitten vaan esitäytettynä lomakkeessa.
Eikä verottajaa kiinnosta ilmoituksesi siitä, ostitko ensiasunnon. Jos lainaa on, olet toki oikeutettu korkovähennykseen. Voit hyvin unohtaa koko asian nyt ja palata asiaan seuraavassa asiaa koskevassa veroehdotuksessa. Kummoisia vähennyksiä nyt tuskin tulee, kun kyseessä on vain 4 kk vuotta jäljellä.