G: Mitä tapahtuu, jos tulet töihin puoli tuntia myöhässä ilmoittamatta?
Kommentit (54)
paperitöillä ja vasta ysiltä työkaverit tarvitsevat minut tiimiinsä.
Ilma on sakeana höyrystä, joka on noussut työkavereiden päästä.
odottaisivat 1/2 tuntia myöhempään aamutoimiaan ja aamupalaansa. Joku ehkä lähtisi etsimään ohjaajaa. Ovihälyytin hälyttäisi työkännykkään eikä sitä olisi kukaan kuulemassa. Asukas voisi siis teoriassa vaikka lähteä ulos.
Meillä ei ole työpaikalla yövuorolaista, joten aamuvuorolaisella on todellakin tärkeää tulla ajoissa töihin!
olisin myöhässä jostain työpaikan kokouksesta, sieltä saatettaisiin soittaa. Jos olisin myöhässä jostain muusta kokouksesta tai tapaamisesta, sieltä saatettaisiin soittaa.
Jos taas ei ole kokousta eikä sovittua tapaamista, en olisi myöhässäkään, sillä määritän työaikani vapaasti.
Ehkä varotus korkeintaan, mutta miksi ihmeessä et ilmottaisi?
mutta siis todennäköisesti potilaiden aamulääkkeet olis myöhäs ja vastassa ois kiukkuinen lähihoitaja tai jos oisin ite menossa aikaseen aamuun niin vastassa ois kiukkuinen yökkö :D
Kukaan ei soittelisi perään. Eikä kyselisi myöhemminkään. Jos heti aamusta olisi palaveri tai asiakastapaaminen, niin 5 min myöhästymisen jälkeen joku soittais.
Tai no en edes voi tulla puoli tuntia myöhässä töihin. Meillä on liukuva työaika, ei kellokortteja ja saamme tehdä etäpäivää oman tahtomme mukaisesti. Voimme myös tehdä esim. puoli päivää etänä ja puoli töissä, aloittaa aamupäivän kotona ja tulla töihin puoliltapäivin tai oikeastaan miten vaan kunhan hommat hoituvat.
Työnantaja luottaa työntekijöihin ja siihen että me emme lusmua vaan teemme oikeasti työmme vaikka kellokortteja ei olekaan. Jos kokonaisen päivän tekee etänä niin siitä tulee ilmoittaa vaikka saman päivän aamuna mutta muuten ilmoittamisvelvollisuuksia ei ole kunhan olemme puhelimen/tietokoneen ääressä ja tavoitettavissa.
Niin ja ylityöt meillä maksetaan täysin lain mukaan korotetusti rahana (150%). Työnantaja uskoo ilmoituksemme vaikkei päivittäistä kellokorttia olekaan. Aikakirjaukset hoidetaan oma-aloitteisesti seurantajärjestelmään viikoittain.
Liukuva työaika eli en periaatteessa voi myöhästyä.
Tai no jos puoliltapäivin vasta kömpisin töihin, pomo saattaisi ihmetellä.
varoituksen paikkahan tuo selkeesti olisi, mutta luulen, että saisin suullisen huomautuksen.
Palaveri jos olisi, niin soittelisivat varmaan ja kyselisivät missä olen ja asiakas olisi kyllä kummissaan jos en saapuisi asiakaspalaveriin, enkä ilmoittaisi mitään.
Varmasti viitisen minuuttia työajan alkamisen jälkeen minulle olisi jo soitettu ja kyselty missä viivyn. Mitään varsinaista rangaistusta myöhästymisestä ei tule, nmutta puuttuvat tunnit joutuu tekemään myöhemmin takaisin. Joku saattaisi joutua ottamaan minun töitäni hoitaakseen aamulla, mutta pienestä myöhästymisestä ei välttämättä koituisi työkavereillekaan mitään lisähommia.
pomoni vilkaisisi ovelle ja toteaisi "ai moi".