G: Mitä tapahtuu, jos tulet töihin puoli tuntia myöhässä ilmoittamatta?
Kommentit (54)
saat potkut, jos perseennuolija, saat pikapanot.
ja jos toistuisi usein, joutuisin varmaan reksin puhutteluun. Olen opettaja.
Ei ole tullut kokeiltua.
Silloin aletaan kysellä ja soitella perään.
Jos olisin menossa ekana aamulla tulisi kovat huudot koska kassat eivät sitten olisi auki ja tietokoneet seisoisivat.
Jos olisin menossa vasta puoliltapäivin huutaisivat muut että he eivät ole päässeet lounaalle kun en ole vielä tullut.
Ja kummassakin tapauksessa joku soittaisi perään aika nopeasti ja kysyisi missä olen.
Esimieheni voisi ihmetellä joskus myöhemmin, kun hyväksyy tuntilehteni, mutta tuskin edes kysyisi. Luultavasti luulisi, että on unohtanut ilmoitukseni tulla myöhässä.
Meillä on liukuva työaika ja jos menen joskus myöhemmin, ilmoita etukäteen esimiehelleni tai ainakin työkaverilleni.
Lievää kuittailua, että mitäs sitä on puuhailtu, kun ei ajoissa ehtinyt.
Meillä on todella rento suhtautuminen töissä melkein kaikkeen.
Kai jos moinen joka aamu tapahtuisi, voisi jo tulla sanomista.
Tai jos ei ois, niin kuittailtas hymy suussa, että päätit sitten sinäkin tulla. Ja tekisin puoli tuntia pitemmän päivän.
Että missäs olit.. tasaa tunnit jonain päivänä!
tuskin kukaan ainakaan ihmettelisi. Olen tutkija yliopistossa. Tietenkin jos olisin useamman päivän kokonaan pois, niin silloin varmaan joku kyselisi perään. Minulla on periaatteessa täysin vapaat työajat ja etätyö onnistuu (tietenkin perhe-elämä asettaa todellisuudessa rajoituksensa).
juoksua ja kiirettä. Kun työaikani alkaa niin mun tarvii olla työpisteellä jotta saan kaikki asiat hoidettua kunnes tulee toiset asiat hoidettaviksi. En ole pomo/yrittäjä mutta määrään itse työaikani.
Liukuva tyoaika. Toki jos mulla on aamun ekaksi asiaksi sovittu tapaaminen jonkun kanssa, tama henkilo saattaa ihmetella ja ehka sihteerini soittaa kannykkaani kysyakseni missa olen. Mutta jos ei ole tapaamuisia niin ihan ok, mun tyossa ei yleensa ottaen katsota kelloa suuntaan eika toiseen tyopaikalla olon suhteen vaan ideana on etta sovitut hommat pitaa saada tehtya maara-aikaan mennessa, milla tavalla tahansa.
Jos asiakastapaaminen, niin asiakas tai sihteeri varmaankin soittelisi perään.
Jos työpaikkakokous, niin työkaverit ehkä vähän ihmettelisivät missä olen.
Jos ohjelmassa olisi vain "toimistotöitä", niin kukaan ei huomaisi mitään.
Meillä on liukuva työaika, joten halutessani voin tulla tavallista myöhemmin töihin.
Mulla on varaa joustoon työajassa kunhan hommat hoituvat.
Tavallisena toimistopäivänä kukaan ei kiinnittäisi mitään huomiota. (liukuva työaika)
muuta kuin että ehkä joudun sinä päivänä olemaan puoli tuntia pidempään. Tai sitten joku toinen päivä. Meillä on liukuva työaika.
Jos olisi kokousvapaa aamu, kukaan ei huomaisi mitään - tai ainakaan voisi huomauttaa, koska olen kaikkien lähelläni istuvien esimies :-)
Jos olisin palaverista myöhässä, laittaisin jollekin osallistujalle viestin että olen myöhässä.
Jos olin myöhässä palaverista esimieheni kanssa, laittaisin viestin että olen myöhässä ja pahoittelisin kovasti.
aamuvuorossa voisi kestää, ennenku tulee soitto. miten lie sit sana kulkisi, että työpaikkani ovet on kiinni asiakkailta.
kukaan ei edes huomaisi, saan itse päättää työaikani.
Periaatteessa mun pitäis olla töissä viimeistään klo 9, mutta viime talvena olin välillä vasta kymmeneltä eikä kukaan siitä mitään sanonut, kun työtunnit tuli kuitenkin tehtyä.
olen pomo