Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monenko tähden hotelli teillä on matkoillanne?

Vierailija
06.09.2011 |

Itselleni riittää 2-3 tähden, kun matkustamme.

Kriteerit ovat sijainti, rauhallinen alue, edullisuus ja siisti.

Ja aamiainen pitää olla ehdottomasti.

Ei juuri väliä matkistammeko perheenä vai puolison kanssa kaksin.

Yleensä vain se viikko ollaan reissussa ja hotelli ja hotellihuone on nukkumista, pukeutumista ja pesupaikka.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotel Balkan 2 tähtee,Sunny Beach.AIVAN HIRVEE MURJU,HUONEET KOSTEET HAISEVAT,TYYNYT RÄHMÄSET,LÄHTÖILTANA BUSSIA OOTELLESSA PITI MENNÄ VESSAAN..HYI!AULASSA YKSI VESSA,JOKA TÄYNNÄ RIPULIA,PAPERIA,,,VIPU OLI MENNY RIKKI JO PÄIVÄLLÄ...ME TOSIN KARATTIIN PARIN YÖN JÄLKEEN OIKEAAN HOTELLIIN.LOMA OLIS MENNY PILALLE!!

Vierailija
22/56 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustettiin sitten kahden miehen kanssa tai koko perheellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turistirysässä. Mitä minä turistien kanssa, kun parasta matkailussa on tavata paikallisia ja nähdä paikallisväriä. Olen ollut viiden tähden hotellissa Beijingissä ja olin niiiiin kypsä koko hommaan, että meinasin maksaa kirppuhotellin siihen päälle, että pääsen pois.

Minusta luksus on tylsää ja käyn mieluummin 3 kertaa vuodessa jossain läävässä lomalla kuin 5 tähden hotellissa kerran vuodessa.

Ei sitä rahaa kuitenkaan liikaa koskaan ole. Ja luulen, että vaikka voittaisin lotossa, en ikinä lähtisi turistialueelle tai edes turistimatkalle?!

Noh, ehkä marraskuussa jonnekin lämpimään, mutta muuten ei ikinä.

Kerran reppumatkailija, aina reppumatkailija. Paras reissu ikinä oli Siperian pikajunalla Moskovasta Beijingiin. Max. 1 tähti vuonna 95

Vierailija
24/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupunkilomilla 3* riittää. Vietämme niin vähän aikaa huoneessa että peti, kunnon kylpyhuone ja aamiainen riittää. Sijainti on tärkein

Vierailija
25/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmatkoilla hotellit on työnantajan buukkaamia, lienevät siinä n. 4 tähden luokkaa.

Lasten kanssa on käyty lähinnä etelänlomilla (Kreikka, Kanaria ym.), silloin valinta on n. 4 tähteä (joskus ollut 3+, Aurinkomatkoilla sekin ok). Yleensä varaamme kuitenkin ns. vähän paremman huoneen: merinäköala, premium jne. Tässä iässä sitä jo arvostaa pieniä mukavuuksia, vaikka sinänsä pärjäisimme vähemmälläkin.

Vierailija
26/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukun mieluiten halvassa läävässä, jota käyttää myös paikallisest, koska silloin ollaan elämän ytimessä, eikä turistirysässä. Viime kesänä nukuimme neljään pekkaan huoneessa, jossa ei voinut kävellä kun sängyt oli levitetty. Huonoin hotelli, paras kokemus. Hotellissa käydään suihkussa, aamupalalla (mieluummin sekin kahvilassa) ja nukkumassa.

Vierailija
27/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoita köyhyyttä - kaikki ei vain vietä aikaa hotellilla - miksi siis maksaa sellaisesta mitä ei tarvita??

Kun ajoimme perheen kanssa jo parikymmentä vuotta sitten ympäri eurooppaa kuukausi/kesä majoituimme usein hosteleissa tai B&Bssä ihan siksi kun ne oli niin mahtavia paikkoja!

Yksi lapsistani kiersi juuri aasiaa 5 vkoa ja majoittui 1 yön 5* hotellissa ja loput eri paikoissa bambumajoissa ja arvaas kumpi oli "makeempaa" parikymppisen mielestä!? Hän on kuitenkin elämässään nähnyt 1-5* hotelleja ennenkin. Hotellista ei ole puhuttu juuri sanaakaan mutta noista hauskoista erilaisista majapaikoista riittää kerrottavaa - tuli paljon hienoja uusia elämyksiä tytölle:) Eikä kyse ollut rahapulasta, eivät saaneet kaikkea budjetoitua rahaa edes tuhlattua matkallaan!

Vierailija
28/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksellisuus on meille tärkeintä. Olemme mieheni kanssa markkinointialalla ja kun arki on töissä koko ajan saatanan hienoa pönötystä, meidän mielestä on hauska olla mörköjä sitten lomilla. Työmatkat on aina jakkupuku, 5 tähteä, hienot autot, hienoja ruokia hienoissa ravintoloissa hienojen ihmisten kanssa, joten lomalla ollaan sitten mörköjä ;-)

Vierailija
29/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman kriteerit kuin ap:lla eli sijainti, rauhallinen alue, edullisuus ja siisti + aamiainen.

Hotellissa ei olla oikeastaan muuten kuin nukkumassa, joten vaatimattomampikin riittää.

Vierailija
30/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten 5 tähteä.

Vierailija
31/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää 3 tähteä, kunhan löytyy suomalaiseen matkanjärjestäjän listoilta. Muualla tarvii sen 4 tähteä...

Olen aina ollut reissussa kuutisen viikkoa ja ikinä ei ole ollut 'varaa' suomalaisten listahotelleihin.

Vierailija
32/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten 5 tähteä.

Kun siellä joku tuppaa koko ajan väliin auttamaan lähes perseenpyyhkisestä lähtien. Itse ei saa tehdä mitään! Mitä rentoutumista se sellainen on?

Vierailija
33/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluiten 5 tähteä.

Kun siellä joku tuppaa koko ajan väliin auttamaan lähes perseenpyyhkisestä lähtien. Itse ei saa tehdä mitään! Mitä rentoutumista se sellainen on?

rentouttavia lomia ne meille ovat.

Vierailija
34/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähtiä, sillä se takaa toki tietyn tason, mutta kertoo enemmänkin hotellin yleisistä palveluista. Jos haluaa siistejä huoneita ja hyvää palvelua, niin kannattaa suosia ns. business-hotelleja. Tietyn ketjun hotellit tarkoittavat tiettyä tasoa kaikkialla. Esim. Intercontinental-hotellit ovat kaikkialla hyviä, myös niiden edullisemmat sisarhotellit perussiistejä.

Yleisesti kun valitsee tunnetun ketjun, ja katsoo että hotelli on uusi, niin on mahdoton että huone olisi ehditty sotkemaan tai hotellia vielä pilata.

Kaukomailla 4-5 tähteä on oikeasti luxustasoa, euroopassa ja jenkeissä se tarkoittaa perussiisteyttä ja varmaa palvelua.

Vierailija
35/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

turistirysässä. Mitä minä turistien kanssa, kun parasta matkailussa on tavata paikallisia ja nähdä paikallisväriä. Olen ollut viiden tähden hotellissa Beijingissä ja olin niiiiin kypsä koko hommaan, että meinasin maksaa kirppuhotellin siihen päälle, että pääsen pois.

Minusta luksus on tylsää ja käyn mieluummin 3 kertaa vuodessa jossain läävässä lomalla kuin 5 tähden hotellissa kerran vuodessa.

Ei sitä rahaa kuitenkaan liikaa koskaan ole. Ja luulen, että vaikka voittaisin lotossa, en ikinä lähtisi turistialueelle tai edes turistimatkalle?!

Noh, ehkä marraskuussa jonnekin lämpimään, mutta muuten ei ikinä.

Kerran reppumatkailija, aina reppumatkailija. Paras reissu ikinä oli Siperian pikajunalla Moskovasta Beijingiin. Max. 1 tähti vuonna 95

Vierailija
36/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jossain räyskässä majoittuminen. Ne matkustakoot noin, kenelle sopii, mulle ei.

Vierailija
37/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olipa meillä kerran Jamaikalla "vain" 3 tähden hotelli all inclusivella ja se oli aivan loistava. Vastaavaa tuskin mistään Kanarialta saisi siihen hintaan, huone älyttömän iso ja siisti. Ei ollut ruuassakaan valittamista.

Vierailija
38/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä hostelli 7e/ yö ja rahat riittää paremmin viihteelle ym. Toisaalta Intiassa halusin välttää kirput ym. ja olin 5 tähden hotellissa ( halpaa oli). En patsastele hotellin auloissa hienoine matkalaukkuineni tms. tai kaipaa glamouria tms. Kunhan majoitus on siisti ja turvallinen, se riittää. Jos on kovin väsynyt ja reissannut pitkään, hyvä hotelli on sen rahan arvoinen kaikkine luksuksineen. Lomalla aktiviteetit ( sukellus, vaellus ym.) ovat paljon tärkeämpiä kuin huoneen kalustus ja tapetit ja se, saanko sanomalehden silitettynä. No, lapsia ei ole tosin.

Vierailija
39/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotellit missä majoitumme yleensä 4*, joskus sitten 3* tai jopa 5*.

Ja sen verran pakko sanoa, että usein noihin 4* ja myös 5* hotelleihin on todella hyviä tarjouksia (teemme siis omatoimimatkoja). Hotellit kun pyrkivät olemaan täynnä koko ajan, ja edullisimmat huoneet yleensä menevät heti, ja niin sitten ns. paremmat hotellit laskevat hintojaan jotta saadaan käyttöastetta korkeammaksi. Yleensä hintojen laskeminen tapahtuu aika lähellä sitä matkustusajankohtaa, mutta jos esim. muutamaa viikkoa aiemmin varaa matkan, niin usein pääsee hyvään hotelliin joskus ihan naurettavan halvalla :) Matkatoimistoilla tietenkin listahintansa, mutta itse helppo varata netin kautta lennot ja majoitukset varsinkin kaupunkilomille.

Ja lomilla haluan hotellilta hyvää tasoa siksi, että vaikka huoneessa ei paljoa aikaa vietetä, niin haluan että se on siisti ja mukava. Lisäksi haluan että kylpyhuone on hyvä, ei mikään "puolihomeinen" loukko tai 10 ihmisen yhteiskäytössä oleva... Myös minibaari/jääkaappi on tarpeellinen. Ja se sijainti on tärkein, sillä lomasta saa enemmän irti kun kaikki on "lähellä" eikä ole jossain laita kaupungilla.

Vierailija
40/56 |
07.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli lasten kanssa helppoa ja edullista lomailua.

Talay Karon Beach Resort, Phuket.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi