onpa kiva kun kaikki sukulaiset tuputtavat muovipussitolkulla puolimätiä omenoita
Kommentit (9)
Omakotitaloasukkaat voivottelevat aina suurta omenasatoaan. Sitten tyrkytetään jotain madonsyömiä, pikkiriikkisiä tai mädäntyneitä omppuja. Ikinä ei jaettavaksi ole niitä kunnollisia.
Ennen kuin joku älähtää, mainitsen nyt, ettei kenelläkään ole velvollisuutta lahjoittaa priimaomenoita. En vain itse kehtaisi tyrkyttää biojätepussin sisältöä muistuttavaa "lahjaa".
omena on tyyliin ainut hedelmä mitä en voi sietää..varsinkin just suomalaiset kirpeät ja happamat sekunissa mätänevät omenat..en jaksa ku tyyliin kerrostalo naapurikin roudaa niitä mökiltä mulle ^^ huh huh :)
puusta pudonneet omenat.Onhan noita joku kärrillinen sinne mennyt.Ei tykätä itse hirveästi söilöä. Syödään siltään ja joku säilöön.
on oikeasti syötäväksi kelpaavia. valtaosa on jotain muumioita tai madonsyömiä
tai säilöä tai käyttää leivonnassa ja ruoanlaitossa.
Jos et halua omenoita, sano ei kiitos.
Me jaamme portilla oman pihan ylijäämäsatoa ja ottajia on riittänyt. Niille hieman huonommillekin. Typerää olis heittää vaan roskiin syömäkelpoistakin.
Tänä vuonna omenia ei tule kuin muutama kymmenen. Muutama hyvin pettynyt kyselijä on ollut. Varsinkin vanhempaa ikäpolvea.Toivottavasti, joku jolla on parempi sato, jaksaa ilahduttaa vähävaraisia ja muitakin jakamalla ylimääräisiä muillekin.
Toivottavasti ensi vuonna tulee taas omppuja jaettavaksi asti.
isot laatikolliset omenoita, jos siellä erehtyy käymään. Ja kieltäytyähän ei voi, sitten ollaan niin loukkaantuneita että!
Laita hyvät hilloksi.