Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

sektio vai alakautta?

Vierailija
05.09.2011 |

mitä mieltä olette, kumpi parempi? ja mitä ongelmia sektiosta on teille koitunut?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnikkeet unohtui, se tyrän saanut ;)

Vierailija
22/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toipuminen, ei mitään jälkivaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 2 alatiesynnytystä.

Eka synnytys päätyi hätäsektioon, ei mitään ongelmia sen jälkeen. Olin heti elämäni kunnossa.

Toka synnytys imukuppi ja se oli helvetistä ja sen jälkeen oli kipee ja kauan.

Kolmas syntyi kivuitta itsestään alkautta, pari viikkoa oli vaikeuksia kävellä kun tuntui, et paikat putoo.

Neljäs kerta oli suunniteltu sektio, mut oli lopulta kiireellinen, kun lapsi alkoi syntyä ennen sektiopäivää. Lääkäri ompeli haavan päältä väärin kiinni, viikon kärsin sen takia. Muuten ei ongelmia.

Lääkäri sanoi, et seuraavat sit syntyy aina sektiolla. Mä siihen, et olisin tilannut vetoketjun jos vielä lisää lapsia olisin ajatellut.

Meidän pojan opettaja muuten viim vuonna opetti ihan päin honkia oppilaita, oli sanonut, et naiselle voidaan tehdä vain yksi sektio. Poikani siihen sit, et kyl meidän äitille on tehty 2. Opettaja oli suuresti ihmetellyt tätä. Kysymättäkin selvää että opettaja oli Jenkki:)

Vierailija
24/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...suuri leikkaus, jossa on kohtalaisen paljon komplikaatioriskejä. JOS mitään komplikaatioita ei tule, leikkauksesta tietysti toipuu aikanaan täydellisesti, vain siisti arpi jää muistuttamaan.

Vauvan terveyden ja äitien itsensä elämänhallinnan vuoksi toivoisin kaikille hyvin sujuvaa ja onnistunutta alatiesynnytystä, mutta tokihan niissäkin on komplikaatioiden vaara, ja mitä enemmän otetaan puudutuksia, tippoja, kalvojen puhkaisuja, sisätutkimuksia, koneeseen kytkettynä KTG-käyriä, sen enemmän tulee riskiä että komplikaatioita tulee. Suo siellä vetelä täällä.

Vierailija
25/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ainoa synnytys siis vielä tällähetkellä minkäolen kokenut.

eikä mitään valittamista! leikkaus aamulla, illalla kävelín hieman ja seuraavana päivänä kävelinkin jo yksin osastoilla kun odottelin miestäni ilman kipulääkettä. kyllähän tunsin kipua mutta odotin että siitä tulee paljon pahempaa(mitä ei tullut) ja kipulääkkeitä en pyytänyt.

se on jännä kun moni tulee puhumaan supistuksista ja niiden kauheuksista jne. itse en ole supistuksia ikinä tuntenut ja koko synnytys oli kuin unelma! josta jotkut tuntuvat olevan hieman katkeria.

itselläni syy sektioon oli vauvan koko(lähemmäksi 5kiloa) ja minun lantionmuotoni

Vierailija
26/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen tuli alakautta.

Ei ollut helppo synnytys, sen ovat myöntäneet kätilöt/lääkäritkin...

Toinen tuli pelkosektiolla ja kaikki meni hyvin, molemmat selvisimme sujuvasti.

Yllättäen(!) valitsin myös kolmannen tulostustavaksi sektion.

Kolmas lapsi syntyy ylihuomenna (jos ei aiemmin lähde tulemaan).

Sittenhän sen näkee, että miten menee...jännittää...

Vierailija
27/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tähän ketjuun on sattunut nyt paljon näitä sektioäitejä. Suurin osa lapsista, kun kuitenkin syntyy alakautta. Ap:n ei nyt kannata mitään suuria johtopäätöksiä tästä vetää. Sen tietää vasta, kun se sattuu omalle kohdalle. Tiedät oman ruumiinrakenteesi, tiedät miten lähisukusi naiset ovat synnyttäneet. Vaikka heillä nyt ehkä on samantyylinen ruumiinrakenne ja se voi antaa sinulle jotain osviittaa tulevasta.. niin silti jokainen synnytys on yksilöllinen. Kaikki voi mennä hyvin tai sitten menee pieleen. Olet kuitenkin osaavissa käsissä.

Vierailija
28/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti. Aiemmin tehty sektio ja sen jälkeen tulehdus, kiinnikkeitä ja 1,5l verenhukka. Toipuminen kesti kaksi kuukautta ja en senkään jälkeen ollut vielä kunnossa. Hirvittävät kivut jotka vetivät jalat alta kesti toista viikkoa.

Vierailija
29/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olis mahdollisimman luonnollinen alatiesynnytys. Sektio on kuitenkin iso operaatio, tuskin kukaan sitä ihan huvikseen haluis?

Esikoisesta jouduttii nipsasemaan kunnon episiotomia, joka oli melko kipeä yli kuukauden ajan. Arpi oli hellä varmaan kolmisen kuukautta. kuopus syntyi ihan luomuna. Ihan pieniä nirhautumia tuli kuopukselta alapäähään, pari tikkiä riitti. Parin päivän päästä synnytyksestä olin jo ihan kunnossa. Ei se helppo ja nopea luomu alatiesynnytyskään mikään huviretki ole, mutta olen silti onnellinen että kaikki meni niinkuin meni.

Vierailija
30/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pelätään, että samat ongelmat toistuu. Sen takia täällä on niin paljon niitä, jotka ovat kokeneet molemmat tavat. Harvempi sellainen, joka on synnyttänyt vain alakautta (joita varmaan on suurin osa Suomen äideistä), sitä jaksaa usein toistella.

Itselläni kesken synnytystä tehty hätäsektio, viikon söin kovia särkylääkkeitä ja toisen viikon lievempiä. Haava vähän aukesi eikä pissa lähtenyt kulkemaan. Mahakipuja jäi, mutta en tiedä, johtuuko ne siitä. Ehkä isoin juttu oli se, että leikkauksen jälkeen en saanut vauvaa viereen ja meinasin ruveta hylkimään tätä huurupäissäni.

Vierailija
31/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaksi alakautta takana, eikä jäänyt komplikatioita. Sektio siitä parempi, etten ollut niin pohjattoman väsynyt joten koin lapsen syntymän selväpäisenä.

Vierailija
32/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi olen sitä kautta pukannut ja samana päivänä lähtenyt vauvojen kanssa kotiin. Ei ole ollut ongelmia.

Vierailija
33/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja täällä sektion saa valita. Miksi mennä repimään persettään? Ongelmia ei koitunut minkäänlaisia, terveet vauvat ja äiti tulivat sairaalasta kotiin.

Vierailija
34/34 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä ulkomailla aina sektionsa maksamaan itse?

Vai mistä oikein johtuu, että ulkomailla saa valita, mutta Suomessa ei ??

Rahastapa tietenkin :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän