Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wilmasta äideille pari asiaa yläkoulun open näkökulmasta

Vierailija
05.09.2011 |

Olen käyttänyt wilmaa kaksi vuotta ja huomannut, että suurin osa wilmaongelmista on vanhemmista lähtöisin. Minun lähettämäni viestin vanhemmat lukevat monesti vasta, kun mainitsen lapselle koulussa, että kehotapa huoltajaasi käymään wilmassa.

Joskus olen ollut pari päivää sairaslomalla ja jättänyt vastaamatta sinä aikana ei-kiireellisiin viesteihin. Joskus olen ollut luokan kanssa retkellä tms. koko päivän ja vastannut viesteihin päivän myöhässä. Vanhemmat luulevat välillä, että opettaja ei muuta teekään kuin istuu kone auki ja tarkistaa viestejään. Wilma vie paljon aikaa päivässä poissaolojen, myöhästymisten, läksyjen tekemättä jättämisen jne merkitsemisten kanssa, joten ei opettaja niihin viesteihin vastaa chattityyliin heti. Malttakaa joskus odottaa hetki. Emme ole tavoitettavissa joka sekunti. Ja oikeasti kiirelliset asiat hoidetaan muuta kautta kuin wilmassa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos soitat mihin tahansa muuhun paikkaan, ja samana päivänä ei soiteta takaisin, soitatko heti esimiehelle :D usein unohtuu että opettajakin on ihminen, tekemässä työtään.. ensisijaisesti opettaja vastaa luokastaan ja oppilaistaan, yhteistyötä kodin kanssa tehdään, mutta vanhempien kanssa seurustelu ei ole uitenkaan ensisijainen tehtävä.. ehkä vaikka erityislapsen tarpeisiin paneutuminen tms. menee vähemmän tärkeän asian edelle.. (ja vielä tohon soittopyyntöön, ei se opettaja välttämättä käy enään soittopyyntösi jälkeen opettajanhuoneessa, ja jos asia on vähemmän tärkeä, ei sen takia ruveta etsimään opettajaa ympäri koulua..)

jos siihen ei saman päivän aikana tule vastausta, soitan rehtorille ja kysyn vastausta ongelmaani. Kun rehtori neuvoo soittamaan opettajalle, vastaan, että niin olen yrittänyt tehdä, mutta valitettavasti opettajalla ei ole halua tehdä yhteistyötä kodin kanssa. Minua kiinnostaa vain vastaus kysymykseeni, ei se, kuka vastauksen antaa.

Jos opettaja ei lue (tai ei ainakaan vastaa) Wilmaa, ei vastaa puhelimeen, ei ole tavoitettavissa virka-aikaan eli ei siis illalla vaan ihan normaalina työaikana, niin sitten se asia pitää hoitaa jollain muulla tavalla. Jostain syystä soitto rehtorille on kätevintä ja nopeinta ja saa aikaan sen, että opettaja opettelee tekemään työtään eikä väistä velvollisuuksiaan.

Vierailija
22/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Wilma on ainoa yhteydenpitokanava. Opettajanhuoneeseen on turha soittaa ja kuvitella saavansa kiireellisen viestin ajoissa opettajan tietoon. Joten, niin kiireellistä asiaaa ei voi olla etteikö riittäisi Wilman kautta viestittely:)

esim. koulukiusaamisessa kannattaa ottaa yhteys suoraa poliisiin ja hoitaa asia sitä kautta sen sijaan että yrittäisi saada opettajaan yhteyttä. Ihmeesti opettajalta löytyy aikaa, kun sinisessä virkapuvussa mennään luokkaan.

En lähde heti poliisille soittelemaan, se olisi naurettavaa. Olen hoitanut myös lapseni kiusaamisasian Wilman kautta ja ihan hyvin hoitui.

Ns. tilanteen ollessa tuore tuttavuus ei mielestäni yhden päivän odottelu haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niistä huolehdi. Niitä annetaan silloin, kun koulussa tapahtuu jotain, joka on rikos (esim. pahoinpitely tms.). Ei opettajat niitä sentään hoida. Mitä te oikein luulette?

Vierailija
24/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammatissa saat vastauksen sähköisesti yhtä nopeasti kuin opettajilta? Edes palveluammateissa olevat tai bisnesfirmat vastaa niin nopsaan kuin kouluista saa vastuaksen. Wilma on apulainen eikä orjuuttaja kenellekään.

Meillä on vasteaika, jonka puitteissa vastaan asiakkaalle. Harvemmin menee yli kahta tuntia vastaamiseen. Lisäksi sanoisin, että yhteydenpitoni esim. kuntamme vesilaitokseen ja päivähoidon laskutukseen on ollut mahtavaa. Sieltä vastaus on tullut myös samalle päivää joka kerta.

Eli saa palvelua ainakin jossain. Opettajista ja Wilmasta en tiedä, sillä meillä se ei ole käytössä. S-posti ja tekstarit meillä. Vastaavat kun ehtivät. Jos oikeasti kiireinen asia olisi, soittaisin tai menisin paikalle. Onneksi ei ole ollut sellaista.

Vierailija
25/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Wilma on ainoa yhteydenpitokanava. Opettajanhuoneeseen on turha soittaa ja kuvitella saavansa kiireellisen viestin ajoissa opettajan tietoon. Joten, niin kiireellistä asiaaa ei voi olla etteikö riittäisi Wilman kautta viestittely:)

esim. koulukiusaamisessa kannattaa ottaa yhteys suoraa poliisiin ja hoitaa asia sitä kautta sen sijaan että yrittäisi saada opettajaan yhteyttä. Ihmeesti opettajalta löytyy aikaa, kun sinisessä virkapuvussa mennään luokkaan.

mutta tulin siihen tulokseen että kahden kuukauden loma ei korvaa sitä, kuinka kamala koulumaailma on. Kyllä vielä lasten ja lasten ongelmien kanssa pärjää kun tekee parhaansa, mutta riittämättömyyden tunne (ja se ahdistelu) mitä vanhemmat aiheuttavat, ei kiitos.

kyllä jokainen opettajan tehtävistään vastuun ottava on kiinnostunut koulukiusaamisesta, yms. eikä töitä tehdessä (kestin sitä viisi vuotta) tulisi mieleenkään jättää kiusaamisasioita huomiotta.

silti tuntuu että vanhemmat vaativat välillä älyttömiä. se määrä työpaikka kiusaamista ja ahdistelua mitä opettajat saavat niskaansa vanhemmilta on ihan käsittämätöntä. opettajaa ei pidetä ihmisenä ollenkaan, ja kun ollaan tyytymättömiä saa opettajalle laukoa mitä tahansa. itkevä opettaja opettajanhuoneessa ei ole poikkeus. ja silti sitä monet niin tekevät kutsumusammattinaan, velvollisuudesta. onneksi itse ymmärsin lähteä.

Vierailija
26/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt wilmaa kaksi vuotta ja huomannut, että suurin osa wilmaongelmista on vanhemmista lähtöisin. Minun lähettämäni viestin vanhemmat lukevat monesti vasta, kun mainitsen lapselle koulussa, että kehotapa huoltajaasi käymään wilmassa. Joskus olen ollut pari päivää sairaslomalla ja jättänyt vastaamatta sinä aikana ei-kiireellisiin viesteihin. Joskus olen ollut luokan kanssa retkellä tms. koko päivän ja vastannut viesteihin päivän myöhässä. Vanhemmat luulevat välillä, että opettaja ei muuta teekään kuin istuu kone auki ja tarkistaa viestejään. Wilma vie paljon aikaa päivässä poissaolojen, myöhästymisten, läksyjen tekemättä jättämisen jne merkitsemisten kanssa, joten ei opettaja niihin viesteihin vastaa chattityyliin heti. Malttakaa joskus odottaa hetki. Emme ole tavoitettavissa joka sekunti. Ja oikeasti kiirelliset asiat hoidetaan muuta kautta kuin wilmassa.

hän ei kommentoi minun viestejäni viikkoon, joten miksi ihmeessä opettaja olettaa, että vanhempana olisin nopeampi? Jos on tärkeää asiaa, kannattaa lähettää kirjattu kirje.

Vierailija
27/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän siinäkin oma aika menee viestien kulkiessa eestaas.

Vierailija
28/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen, minusta se on hirmu kätevä. Sillä tosiaan saa helpommin kiinni kuin soittamalla, koska en tosiaan ole tunneilla puhelimen päässä, ja kuka vanhempi oikeasti muistaa, milloin meillä on välkät? Ja monta kertaa päivässä käyn koneella, myös sairaslomalla, koska jos käyn tällä palstalla, esim, flunssaisena, niin samahan se on tarkistaa wilman viestit, ja vastata niihin. Ja illalla käyn myös.

Vanhemmilta tulee viestejä sen verran kohtuudella, että kyllä niihin ehtii vastaamaan. Tänään esim pari vanhempaa kysyi läksyjä sairaalle lapselle, joihin vastasin, ja loput viestit oli opettajien välistä infoa, ei niitäkään montaa ollut. Tänään poissaolot olivat vanhemmat itse käyneet kuittaamassa, joten minun ei tarvinnut niitäkään tarkistaa, toisin kuin ennen wilmaa poissaolovihkojen kanssa.

Vierailija
29/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa minkälaisia se kiirreelliset asiat ovat olleet?? Itselläni on kolme kouluikäistä poikaa, enkä ole kertaakaan joutunut ottamaan yhteyttä opettajaan kiirreellisesti saman päivän aikana.

Vierailija
30/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jossain poissa koneen luota, voi vastaaminen jäädä saman päivän iltaan. Saikullakin ollessa vastaan, ellen ole jossain ihan hirveässä oksennustaudissa tai sairaalassa. Katson Wilmaa yleensä vielä kotona illallakin ja vastaan viesteihin.

Soittopyyntöihin vastaan heti, kun vaan pystyn eli kun saan viestin ja ehdin puhua edes hetken. Joskus se voi olla vasta koulupäivän jälkeen.

Omaa kännykkänumeroani en vanhemmille anna, koska koulupäivän aikana pystyn siihen aika huonosti vastaamaan enkä halua, että kukaan soittaa minulle työasioita illalla, kun olen kotona oman perheeni kanssa ja lapset huutaa taustalla. Salainen numeroni ei ole ja jos jollakin on niin tärkeää asiaa, että kokee tarpeelliseksi soittaa numerotiedusteluun ja sitten minulle, niin antaa mennä.

Vierailija
31/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku kertoa minkälaisia se kiirreelliset asiat ovat olleet?? Itselläni on kolme kouluikäistä poikaa, enkä ole kertaakaan joutunut ottamaan yhteyttä opettajaan kiirreellisesti saman päivän aikana.

oli jonottanut jo pitkään ja tuli peruutuspaikka isoon operaatioon. Piti saada tieto opettajalle,ettei lapsi ennätä lähtemään, mutta eihän tuo asiasta kiinnostunut. Rehtori onneksi ymmärsi asian tärkeyden.

Vierailija
32/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palsta TAAS täynnä opettajia.

Vierailija
33/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen, minusta se on hirmu kätevä. Sillä tosiaan saa helpommin kiinni kuin soittamalla, koska en tosiaan ole tunneilla puhelimen päässä, ja kuka vanhempi oikeasti muistaa, milloin meillä on välkät? Ja monta kertaa päivässä käyn koneella, myös sairaslomalla, koska jos käyn tällä palstalla, esim, flunssaisena, niin samahan se on tarkistaa wilman viestit, ja vastata niihin. Ja illalla käyn myös.

Vanhemmilta tulee viestejä sen verran kohtuudella, että kyllä niihin ehtii vastaamaan. Tänään esim pari vanhempaa kysyi läksyjä sairaalle lapselle, joihin vastasin, ja loput viestit oli opettajien välistä infoa, ei niitäkään montaa ollut. Tänään poissaolot olivat vanhemmat itse käyneet kuittaamassa, joten minun ei tarvinnut niitäkään tarkistaa, toisin kuin ennen wilmaa poissaolovihkojen kanssa.

minun kouluaikananiläksyt kysyttiin kaverilta, jos oltiin sairaana. tai kaveri tuli ne tuomaan/soitti. ei tosiaan opelle äiti soitellut ja kysellyt.

ihmehohoamista nykyään. nykylapset passataan pilalle kotona, niin ne lallukat ei ota edes yläasteella mitään vastuuta itsestään ja koulustaan, joka sentään on niiden ainoa vastuu ja velvoite.

huoh.

Vierailija
34/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli jonottanut jo pitkään ja tuli peruutuspaikka isoon operaatioon. Piti saada tieto opettajalle,ettei lapsi ennätä lähtemään, mutta eihän tuo asiasta kiinnostunut. Rehtori onneksi ymmärsi asian tärkeyden.

tai soittanut kanslistille, niin hän olisi välittänyt viestin.

siis ihmehäröilyä soittaa reksille. sama kuin soittaisi ylilääkärille, kun terkkapäivytys ei vastaa.

nykyvanhemmat on täysin arvostelukyvytöntä sakkia. jos omalle työpaikallenne tultaisiin esimiehen kautta yhteydenotolla, niin olisitte myrskyn merkkinä.

kaikkitännemullehetinyt ja nicopetterille kanssa!

Vierailija
35/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai soittanut kanslistille, niin hän olisi välittänyt viestin. siis ihmehäröilyä soittaa reksille. sama kuin soittaisi ylilääkärille, kun terkkapäivytys ei vastaa. nykyvanhemmat on täysin arvostelukyvytöntä sakkia. jos omalle työpaikallenne tultaisiin esimiehen kautta yhteydenotolla, niin olisitte myrskyn merkkinä. kaikkitännemullehetinyt ja nicopetterille kanssa!

en päässyt itse sinne koululle vaan soitin taksin noutamaan. Kaikki eivät nökötä kotona työttöminä kuten sinä. Kouluissa ei enää ole kanslisteja.

Lapseni elää yhä. Entä sinun?

Vierailija
36/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä se opettaja olis voinut tietää, mitä ja miten kiireellistä asiaa sulla on?! Olisit pyytänyt, että puhelimeen vastannut henkilö kuuluttaa opettajan puhelimeen, jos kerran oli kiireellistä asiaa! Uskomatonta syyttää tilanteesta opettajaa...

Ei opettajat ehdi käydä opettajanhuoneessa joka välitunnin aikana, voi olla valvontoja, seuraavan tunnin valmistelua luokassa tms.

Vierailija
37/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai soittanut kanslistille, niin hän olisi välittänyt viestin. siis ihmehäröilyä soittaa reksille. sama kuin soittaisi ylilääkärille, kun terkkapäivytys ei vastaa. nykyvanhemmat on täysin arvostelukyvytöntä sakkia. jos omalle työpaikallenne tultaisiin esimiehen kautta yhteydenotolla, niin olisitte myrskyn merkkinä. kaikkitännemullehetinyt ja nicopetterille kanssa!

en päässyt itse sinne koululle vaan soitin taksin noutamaan. Kaikki eivät nökötä kotona työttöminä kuten sinä. Kouluissa ei enää ole kanslisteja.

Lapseni elää yhä. Entä sinun?

siis lapseni, 1v. Olen työssäkäyvä äiti, joka kyllä asettaa lapsensa hyvinvoinnin työn edelle. Todellakaan taksi ei menisi lastani hakemaan leikkaukseen koulusta. Jos minä olisin 100 % kiinni (työmatkalla ulkomailla) eikä isänsä ei pääsisi, järjestäisin jonkun sukulaisen tai ystävän hönet hakemaan.

Vierailija
38/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vaan soittaa jos jokin asia on huolestuttava tai vanhepi saa soittaa. Pitääkö kaikki asiat tehdä niin vaikeiksi? Opettajat voi laittaa soittoajan, ei tarvii sit siviilissä vastata.

Vierailija
39/44 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan opettajan käteen vaikka kesken tunnin.

t. kanslisti

Vierailija
40/44 |
30.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hey everyone there, I hope you are all right? My name is Mrs. Melissa Nicholas, I am from Kansas, a few months ago, I was absorbed in a bad economic situation, and I needed an emergency loan bills to pay and restore feet economically, because my bank refused to the current economic situation to give me a loan, so I had no choice but to look for unsecured loans online, during my research I was a victim of fraud, and lost nearly $ 750, and I was more in trouble and almost let my problems even hope to get a loan until I found a post-mailed mail from Charleston states, which proves how he got $ 50,000 Kathy Finance Inc after reading the message. by email: (kathyrichardfinance @ Hotmail.

I want to express my profound gratitude and also advise borrowers there to be very vigilant because there are many scammers whose sole purpose is to deceive innocent borrowers, so you need to be careful and vigilant. who need a loan I recommend Kathy Finance Inc, you can contact the company by email (kathyrichardfinance@hotmail.com)

Thank you for reading my testimony, I wish you good luck.

your, Melissa Nicholas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yksi