Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ihmettä mä tekisin tuon miehen kanssa????

Vierailija
05.09.2011 |

Mies on hyvä aviomies ja hyvä isä. Pystyy keskustelemaan, osaa hoitaa lapset tarvittaessa, tekee kotitöitä, on uskollinen, osoittaa rakastavansa, saa minut nauramaan, on sitoutunut jne. Monet asiat ovat niin hyvin. Mutta silti olen pisteessä jossa mietin eroa. Yksi asia nimittäin ei muutu: mies on nyt ollut kolme (!!) vuotta työttömänä, eikä tähän ole muutosta näkyvissä.

Muut asiat ollaan aina saatu puhuttua ja selvitettyä, mutta tähän ei ole auttanut mikään. Selvästi mies on jotenkin masentunut eikä jotenkin saa aikaiseksi sitä työnhakua. Tiedän, että olisi hyvä työntekijä, mutta minkäs teet. Olen kokeillut kaikkia keksimiäni keinoja, mutta tämä asia ei vaan ole muuksi muuttunut. Rahatilanne alkaa olemaan todella huono ja en vaan jaksaisi enää. Miten yhdestä asiasta voi tulla näin iso...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkitystä masennukseensa?

Vierailija
2/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkitys on kyllä, mutta eipä tuo tunnu auttavan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rajusti töitä mutta, ei puhu, ei osallistu mihinkään, koskaan emme mene yhdessä minnekkään, on täys pässi, ja olen miettinyt myös eroa!

Minua ei ole lainkaan olemassakaan, ei kaipaisi, jos jonnekkin haihtuisin!

Vierailija
4/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menkää hakeen apua,muuttakaa lähemmäs työpaikkoja,työkkäris ammatinvalintapsykologi.älä eroa,sulla on hyvä mies!!

Vierailija
5/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alan töitä ei saa kun noin pitkittyy, jatkossakaan.

Vierailija
6/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa olen itse löytänyt mm. seuraavilta tahoilta omien vaikeuksien keskellä - suosittelen lämpimästi tutustumaan JA paljon voimia ap:lle sekä miehelle!

Masennuksesta toipuminen http://www.tv7.fi/tv7portal/vod/player.html?id=14289

Elämällä on tarkoitus http://www.tv7.fi/tv7portal/vod/player.html?id=9427

http://www.radiodei.fi

http://www.tv7.fi/tv7portal/vod/player.html?id=13614

http://www.tv7.fi/tv7portal/vod/player.html?id=3821

http://www.rukouspalvelu.fi

jos kaipaat inhimillistä kuuntelijaa tai keskustelua voit soittaa tähän ilmaispalveluun - HUOM älä "pelästy", vaikka puhelimen nimi on Sielunhoitopuhelin, sillä koko elämän kirjo on tervetullutta, ja puhelimen työntekijöiden asennoituminen on kokemukseni mukaan lämmin ja inhimillinen.

Helsingin Ev. Lut. Kansanlähetys

Sielunhoitopuhelin, 09 148 5432

Ma-la 19-22 (Kesäaika: 1.6.- 31.8. ti ja pe 19-22)

Vierailija
7/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voi voi!! Masentuneella taitaa olla ikäänkuin Kiinanmuuri edessä eikä osaa/taida kiivetä yli. Ei ole vielä hiffannut et sen voi kiertääkin:)

Yritä auttaa vaikka ihan pieneen hommaan ensin. Miten olisi pieni siivoustyö tai lehdenjako? Kunhan saat ukkosi ulos ja töihin. Et kerro mitään koulutuksesta tai ammatista mutta mieti tältä pohjalta asiaa.

Ei kannata ruveta vaihtaan ukkoo kun kuitenkin tykkää susta. Ymmärrän sun tympääntymisesi mutta ÄLÄ jätä! Varmasti kadut jälkeenpäin!

Vierailija
8/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu vain, että miehen itsetunto töiden suhteen on mennyt täysin. On sitä mieltä, että ei hänestä ole mihinkään.

Kotona kyllä jaksaa. Osaa olla kyllä todella ajattelevainen ja ihana. On vain ollut niin pitkään sellaisessa vaiheessa, että haluaa olla vain ja ainoastaan kotona.

Tiedän, että minulla on hyvä mies. Toivoisin vain niin, että heräisi tuon asian suhteen. Pitää ehdottaa vielä opiskelua jne. Miehen oma elämänlaatukin paranisi, kun pääsisi johonkin rutiiniin kiinni.

Vierailija
9/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkein vuoden. Nyt olen palannut takaisin töihin ja kyllä oli vaikeaa mennä alkuun. Ja minulla sentään on tuttu työpaikka ja tutut työkaverit. Voin vain kuvitella kuinka vaikealta tuntuu palata työelämään noin pitkän tauon jälkeen, varsinkin kun pitäisi mennä ihan vieraaseen työpaikkaan. Sitä ikään kuin hautautuu sinne kotiin ja elää niitä omia pikku rituaalejaan, joista on vaikea luopua, myös ajatus siitä, että pitää joka aamu herätä aikaisin ja olla 8 tuntia sidottu johonkin pakolliseen, tuntui erittäin vastenmieliseltä. Nyt kun olen ollut jonkin aikaa töissä, nautin työstäni ja olen sitä mieltä, että kyllä se työ antaa kuitenkin aika paljon elämälle enemmän kuin se yksinäinen kotona olo (palkka ei suinkaan ole vähäisin kannustin työntekoon...) En kyllä tiedä mikä saisi miehesi mielen rohkaistumaan, auttaisiko jokin terapia tai työkkärin kurssi tms?

Vierailija
10/10 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mulla mies on päinvastainen, tekee

rajusti töitä mutta, ei puhu, ei osallistu mihinkään, koskaan emme mene yhdessä minnekkään, on täys pässi, ja olen miettinyt myös eroa!"

Mä erosin just tollasesta työnarkomaanista joka ei halunnut tehdä mun kanssa mitään, ei ehtinyt vittu ikinä kotiin töistä, ja jolle tunnuin olevan vain välttämätön paha. Ottaisin kiljuen työttömän miehen, joka puhuu ja pussaa ja joka viettää aikaa kanssani ja kotona! Ei se työnteko ole mikään ideaalitilanne ja perustarve ja hyve, joka tekee ihmisestä kelvollisen ja hyvän.

Vertailun vuoksi, tiedän mm. naisen, joka oli 5v työttömänä kotona koska sattui huvittamaan, mies elätti ja rakasti, eikä naisen arvo ollut siinä että sitä kiinnosti muut asiat kuin työnteko. Ei miehelle tullut mieleenkään jättää muijaansa siksi, koska se muuten oli ihana ja rakas. No, nainen sitten tämän pienen laiskottelukauden jälkeen päätti mennä töihin, perusti firman ja tienasi monta kertaa paremmin kuin miehensä, useita vuosia. Sitten taas kyllästyi ja halusi relata kotona. Puolisosta se on ihan ok, eikä sitä tarvitse hävetä eikä selittää kellekään.

Ei ihmisen arvo ole työssä, ja lopulta aika moni hämmästelevä ja negatiivisesti suhtautuvat on vain itse kateellinen, kun kampeaa joka aamu johonkin missä ei haluaisi olla, tai paiskii kolmea vuoroa tietämättä itsekään miksi. Arvosta miestäsi sellaisena kuin on, jos tulette vaan toimeen, hyvä kun teillä on asiat ok noinkin. Kyllä se ehkä vielä joskus innostuu työnteosta, mutta mitä se lopulta muuttaa? Sitten ollaan töissä, ei sen kummempaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä