Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisin oirein teillä on todettu keuhkokuume? Ja

Vierailija
05.09.2011 |

miten lääkäri tutki teidät?

On mulla keuhkoputkentulehdus ollut ennenkin, mutta ei ikinä senkään yhteydessä tällaista armotonta väsymystä etten jaksa kuin maata sekä totaalista ruokahalun puutetta.

Netistä luin, että epätyypillisessä keuhkokuumeessa on oireina mm kova väsymys, pintapuolinen hengitys, kuumeilu, pahoinvointi, päänsärky ym.

Mulla noista oireista kaikki muut paitsi pahoinvointi ja silti diagnoosi "vain" selvä akuutti keuhkoputkentulehdus ja mahdollinen keuhkokuume.

Olis sit komentanut edes verikokeisiin mutta ei :/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

määräsi crp:n, joka koholla ja sitten kuvattiin keuhkot

Vierailija
2/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

keuhkokuume voi olla myös ilman kuumetta ja/tai suht lievällä kuumeella tyyliin 38 astetta.

Sitä tässä lähinnä peräänkuulutan, että tutkittiinko vai hutkittiinko minua nyt kun lekurilla kävin ja tosiaan vain kuunteli selästä ja kyseli taudin kulkua eli vasta tautipvänä 4 nousi kuume joka siis se hälyttävin oire koska taudin ei pitäisi siinä vaiheessa enää pahentua vaan parantua.

Lisäksi tuo pintapuolinen puuskuttava hengitys ja tunne kuin olisi myllynkivi rintakehän päällä, makaamisen tarve eli en jaksa mitään jne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5vrk oli ollut 39 kuumetta johin ei oikein lääke auttanut, kamalat lihas- ja nivelkivut ja pahoinvointi, kuiva yskä. En pystynyt edes istumaan, olin niin kipeä. Lääkäri otti CRP:n ja keuhkokuvan, tulehdusarvo 99 ja kuvassa infiltraattia -> osastolle yön yli ja ab:n aloitus. Kotiin seur päivänä, mutta ab olikin väärä koska kyseessä oli mykoplasma jota ei tajuttu tuolloin vielä tutkia, uusi ab aloitettiin 5 vrk:n päästä jolloin oli edelleen 38-39 kuumetta.

Vierailija
4/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri totesi siihen että juu katsotaan sitten jos tulet parin pvän päästä uudelleen.

ap

1,5vrk oli ollut 39 kuumetta johin ei oikein lääke auttanut, kamalat lihas- ja nivelkivut ja pahoinvointi, kuiva yskä. En pystynyt edes istumaan, olin niin kipeä. Lääkäri otti CRP:n ja keuhkokuvan, tulehdusarvo 99 ja kuvassa infiltraattia -> osastolle yön yli ja ab:n aloitus. Kotiin seur päivänä, mutta ab olikin väärä koska kyseessä oli mykoplasma jota ei tajuttu tuolloin vielä tutkia, uusi ab aloitettiin 5 vrk:n päästä jolloin oli edelleen 38-39 kuumetta.

Vierailija
5/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri totesi siihen että juu katsotaan sitten jos tulet parin pvän päästä uudelleen.

ap

sitten vaadit verikokeet ja röntgenin.

Mulla näkyi vain röntgenissä, ei ollut CRP kovin korkea

Vierailija
6/6 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehkokuume kahdesti. Ensin pari päivää kuumetta ja sitten yleisvointi huonontunut. Kun ei koko päivänä ole jaksanut tehdä mitään ,nukkunut vaan tai maannut sohvalla on lähdetty lääkäriin. Hengitys ollut myös tiheää eikä ole jaksanut syödä ja juodakkin hyvin vähän. Yskä on ollut myös.

Molemmilla kerroilla lääkäri olisi laittanut päivystyksestä kotiin! Mutta en ole suostunut lähtemään.

Keuhkoista ei ole kuunnellessa kuulunut mitään ääniä.

Lapsi on sitten pässyt verikoikeisiin ja kun crp on ollut korkea (eka kerralla 195 ja tokalla kerralla 215) on laitettu keuhkokuviin ja osastolle antibiootti tippaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän