Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä siinä, että työkkäri tekee työtarjouksia ent.osoituksia

Vierailija
05.09.2011 |

virkoihin, joihin on ennalta katsottu jo työntekijä. Virathan on pakko laittaa hakuun jos oikein olen ymmärtänyt. Sitten hakemuksia tulee jotain 200. Mitä järkeä tollasessa on? Vai että työttömille vaan tekemistä kun hakemuksia kirjoittelevat.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä sitten kuitenkin tehdään?

Vierailija
2/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli on ihan laissa määritelty, että julkisiin virkoihin täytyy aina laittaa julkinen haku. Toisin kun yksityinen voi palkata vakkarityöntekijän itselleen ilman että on kyseisestä työpaikasta missään ilmoittanut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin väittää olevani jo elämäntapatyötön, kun olen ollut koko ikäni pätkätyöläinen ja työttömänä aina vähän väliä.

En ole ainakaan kymmeneen vuoteen ainuttakaan työpaikkailmoitusta, saati sitten osoitusta tai edes suullista ehdotusta saanut, vaikka olen jatkuvasti siellä asioinut.

Mistä niitä osoituksia sitten oikein tulee? Onko se jollakin tavalla kirjattu siihen työnhakusuunnitelmaan,vai mikä se on? Minä olen aina laittanut,että omatoimisesti haen töitä, ja aina silloin tällöin hakenut liikkumisavustusta työhaastattelua varten.

Minut on suorastaan "määrätty" johonkin tiettyyn työpaikkaan viimeksi vuonna 1977, ja tarjous työpaikasta on tullut vuonna 1983. Myös yksi kirje - entiseltä kotipaikkakunnalta entiseen ammattiin - tuli muistaakseni vuonna 1994, mutta sekään ei johtanut mihinkään toimenpiteisiin.

Vierailija
4/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuskin tietää, mihin on jo henkilö katsottu?

Vierailija
5/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen maallikkokin tajuaa, miksei työkkärin täti?

Vierailija
6/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin työttömänä melkein vuoden muutama vuosis sitten.

Koin, että jokaisen työhakemuksen tekeminen, työpaikkaan soittaminen ja haastattelussa käyminen lisäsi kokemusta. Antoi minulle mahdollisuuden analysoida omaa suoritustani, ja parantaa sitä seuraavassa haastattelussa.

Omalla alallani haastatteluun pääseminen ja siellä pärjääminen on todella tärkeää, sillä jokaista avointa paikkaa hakee vähintää 200 pätevää henkilöä. Niin isosta porukasta on vaikea erottautua. Eikä työpaikkaa saa ellei erottaudu porukasta.

Vierailija
7/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sen maallikkokin tajuaa, miksei työkkärin täti?

Ja meidän virastoon on vakinaistettu viimeiset 2 talon ulkopuolelta! Eikä niitä oltu etukäteen millään hv-systeemillä valkattu. Oli vaan paremmat koulutukset ja työkokemukset kuin oman talon väellä. Kuitenkin on vakivirkaankan palkattava se paras!

Vierailija
8/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta työkkärin termit ovat joskus aika erikoisia.

Esimerkiksi työtarjous (ent. työhönosoitus) on harhaanjohtava, koska eihän työvoimaneuvoja voi tarjota tätä työtä kenellekään. Voit (ja todennäköisesti näin käykin) jäädä valitsematta, vaikka työtä on sinulle ihan tarjottu. Sama vaikka työ olisi sinulle aikoinaan osoitettu. Työkkärissä ainoastaan tomistonjohtaja voi tarjota työtä ja silloin vain omasta toimistostaan. Parempi termi olisi yksilöity työnhakupakko tms.

Samoin kuntouttava työtoiminta, johon pitkäaikaistyötön viime kädessä aktivoidaan. Tekeminen siellä voi (tai olla olematta) mielekästäkin, mutta ei se auta ketään avoimille työmarkkinoille vaan päinvastoin. Ihminen leimataan sairaaksi ja teetetään lähes ilmaista työtä. 95% palaa työttömäksi työnhakijaksi jakson jälkeen. Lisäksi 9 euroa päivässä ei aina riitä työssäkäyntikuluihin. Kutsuisin sitä rangaistustyöksi.

virkoihin, joihin on ennalta katsottu jo työntekijä. Virathan on pakko laittaa hakuun jos oikein olen ymmärtänyt. Sitten hakemuksia tulee jotain 200. Mitä järkeä tollasessa on? Vai että työttömille vaan tekemistä kun hakemuksia kirjoittelevat.

Vierailija
9/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta työkkärin termit ovat joskus aika erikoisia. Esimerkiksi työtarjous (ent. työhönosoitus) on harhaanjohtava, koska eihän työvoimaneuvoja voi tarjota tätä työtä kenellekään. Voit (ja todennäköisesti näin käykin) jäädä valitsematta, vaikka työtä on sinulle ihan tarjottu. Sama vaikka työ olisi sinulle aikoinaan osoitettu. Työkkärissä ainoastaan tomistonjohtaja voi tarjota työtä ja silloin vain omasta toimistostaan. Parempi termi olisi yksilöity työnhakupakko tms. Samoin kuntouttava työtoiminta, johon pitkäaikaistyötön viime kädessä aktivoidaan. Tekeminen siellä voi (tai olla olematta) mielekästäkin, mutta ei se auta ketään avoimille työmarkkinoille vaan päinvastoin. Ihminen leimataan sairaaksi ja teetetään lähes ilmaista työtä. 95% palaa työttömäksi työnhakijaksi jakson jälkeen. Lisäksi 9 euroa päivässä ei aina riitä työssäkäyntikuluihin. Kutsuisin sitä rangaistustyöksi.

Työnhakupakko/rangaistustyö ovat erittäin negatiivisia sanoja. Kuitenkin niillä tarkoitetaan ihan hyvää. Ja kyllä työttömäksi ilmoittautuneen vaan pitää hakea töitä ja kuntoutua tarpeen vaatiessa. Onhan nuokin kokreettisia asioita, joilla työkkärissä työllistymistä mitataan.

Vierailija
10/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta vai pitääkö tehdä tietty määrä työtarjouksia tietyssä toimistossa/tiettyä virkailijaa kohden?

Vierailija
11/11 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parasta vai pitääkö tehdä tietty määrä työtarjouksia tietyssä toimistossa/tiettyä virkailijaa kohden?