Miksi 40-vuotiaana ei enää tule raskaaksi?
Pirhana, että ärsyttää. Piti hankkia vielä yksi, kolme isompaa lasta on jo. Kaikki saivat alkunsa todella nopeasti. Mutta nyt, vuoden yrityksen ja hormonilääkityksenkään avulla ei mitään. Tutkimuksissa on havaittu, että ovulaatio on normaali, kohdun limakalvo sopivan paksu. Yritys on ajoitettu tismalleen oikeaan aikaa. Ennen olisin tullut ihan varmasti raskaaksi. Pitääkö vain uskoa, että olen vanha kääkkä? Vai voiko miehenkin hedelmällisyys laskea nelikymppisenä? Vaikea uskoa.
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaalla on ollut runsaasti aikaa hankkiutua raskaaksi. Biologia viis veisaa sosiaalisista seikoista, kuten sopivan kumppanin löytymisestä.
Biologia on julma ja armoton.
Äh, eikä ole, vaan realisti.
Lapset kuuluu hankkia nuorempana, ja ellei ole ehtinyt, pitää todeta, että juna meni jo. Elämässä voi olla muutakin sisältöä kuin omat biologiset lapset. Iltatähteä ei kukaan oikeasti tarvitse, se on pelkkä toive, joka toisilla toteutuu ja toisilla ei.
Onnea heille, ketkä tulevat helposti raskaaksi nelikymppisenä, jaksavat raskauden vaivat ja vauvavuoden valvomiset. Itse olen 41 v. enkä kuvittelekaan enää lisääntyväni. Ovulaatiotakaan ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Olen vanha, lisääntyköön ne, ketkä ovat siihen sopivamman ikäisiä, 70-luvulla syntyneet voi jo jättää pikkuhiljaa pois laskuista.
Arvon ap, ei se aina naisesta johdu. Myös miehen siittiöiden laadulla on erittäin suuri merkitys. Vanha gubbe ei siitä lapsia niin helposti.
Synnytin ollessani 39v. ja nyt kuopus on 14 vuotta eli kyllä 40v. vielä jaksaa.
En vaan ymmärrä miksi tehdä lapsia jos kolme jo on.
40v. voisit keskittyä niihin kolmeen lapseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
40-vuotiaalla on ollut runsaasti aikaa hankkiutua raskaaksi. Biologia viis veisaa sosiaalisista seikoista, kuten sopivan kumppanin löytymisestä.
Lapset kuuluu hankkia nuorempana, ja ellei ole ehtinyt, pitää todeta, että juna meni jo. Elämässä voi olla muutakin sisältöä kuin omat biologiset lapset. Iltatähteä ei kukaan oikeasti tarvitse, se on pelkkä toive, joka toisilla toteutuu ja toisilla ei.
Onnea heille, ketkä tulevat helposti raskaaksi nelikymppisenä, jaksavat raskauden vaivat ja vauvavuoden valvomiset. Itse olen 41 v. enkä kuvittelekaan enää lisääntyväni. Ovulaatiotakaan ei ole näkynyt pitkiin aikoihin. Olen vanha, lisääntyköön ne, ketkä ovat siihen sopivamman ikäisiä, 70-luvulla syntyneet voi jo jättää pikkuhiljaa pois laskuista.
Nainen on tarkoitettu lisääntymään juuri niin pitkään kuin se onnistuu. Ihan turha nillittää, että esim 40v olisi liian vanha - jos raskaaksi tulee niin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Gyne sano että jos kierto on 28 niin ovis kierron 17 päivä.
Eli enemmänkin vähän myöhempään kuin kierron puolessa välissä.
Ovia testejä saa apteekista.Kyllä moni 40v. raskautuu ihan helposti.
Kun noudatin tuota gynen neuvoa niin raskaaksi tulin helpolla.
Mistä tämä 17 päivää tulee? Olen kuullut aina että 14 päivää olisi oikea?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on tarkoitettu lisääntymään juuri niin pitkään kuin se onnistuu. Ihan turha nillittää, että esim 40v olisi liian vanha - jos raskaaksi tulee niin ei ole.
Aamen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi kolme lasta, en kyllä lähtisi enää neljättä lasta hankkimaan, jos olisin yli nelikymppinen. Nauttisin kolmesta lapsestani enkä ottaisi riskiä, että neljännen lapsen kanssa menisi joku mönkään. Sijoituslapsen kyllä hyvinkin voisin ottaa.
Mutta kuinka voit olla varma ettei joku menisi mönkään tulevina vuosina jollakin kolmesta lapsestasi? Miksi pelkäisit että juuri neljännen kanssa tulisi vaikeuksia? Seulontojen avulla voidaan sulkea monta mahdollista ongelmaa pois vielä syntymättömältä lapselta.
En tietenkään voisi olla varma, mutta jotenkin ajattelisin, että terveen lapsen kanssa eläminen on vähän eri juttu kuin esim. vaikeasti vammaisen, joka tarvitsee apua ympäri vuorokauden. Aborttia en pystyisi tekemään, vaikka lapsi olisikin vammainen.
Mutta jos päättää ettei enää lapsia, silloin voi jäädä syntymättä yksi ihana persoona joka olisi voinut tehdä monta ihmistä onnelliseksi ja nauttia elämästä itsekkin.
Mä taas olin ihan järkyttyny muten helposti tulin nyt 40-veenä raskaaksi..nuorempana kesti paljon kauemmin ja nyt olin raskaana jo ajatuksesta😨Olin varautunut ettei meille enää iltatähteä tule❤️Ja mies on pysyny samana jos joku sitä miettii😃
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että olet ohittanut MILF-iän, ja olet nyt mature.
Miksei olla mature ja 40+ mamma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo. Mutta ei riitä pelkkä raskaaksi tulo, sikiön pitäisi myös pysyä mukana, mutta todellisuudessa nelikymppisenä keskenmenot on yleisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mä taas olin ihan järkyttyny muten helposti tulin nyt 40-veenä raskaaksi..nuorempana kesti paljon kauemmin ja nyt olin raskaana jo ajatuksesta😨Olin varautunut ettei meille enää iltatähteä tule❤️Ja mies on pysyny samana jos joku sitä miettii😃
Onnea! Onko lapsi terve? Miten sulla menee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No joo. Mutta ei riitä pelkkä raskaaksi tulo, sikiön pitäisi myös pysyä mukana, mutta todellisuudessa nelikymppisenä keskenmenot on yleisiä.
Siihen pyritään.
Luontoäiti yrittää kertoa sinulle, että nämä kolme jo tehtyä lasta riittää. Eräs tuttava pamahti paksuksi 41veenä. 3 entistä lasta jo oli huostassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen pyritään.
?????
Vierailija kirjoitti:
Luontoäiti yrittää kertoa sinulle, että nämä kolme jo tehtyä lasta riittää. Eräs tuttava pamahti paksuksi 41veenä. 3 entistä lasta jo oli huostassa.
Ei mikään yleinen 40+ perhetilanne ainakaan täällä meillä päin. No ehkä Korsossa?
Vierailija kirjoitti:
Arvon ap, ei se aina naisesta johdu. Myös miehen siittiöiden laadulla on erittäin suuri merkitys. Vanha gubbe ei siitä lapsia niin helposti.
Totta. Miehen ikä vaikuttaa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi kolme lasta, en kyllä lähtisi enää neljättä lasta hankkimaan, jos olisin yli nelikymppinen. Nauttisin kolmesta lapsestani enkä ottaisi riskiä, että neljännen lapsen kanssa menisi joku mönkään. Sijoituslapsen kyllä hyvinkin voisin ottaa.
Mutta kuinka voit olla varma ettei joku menisi mönkään tulevina vuosina jollakin kolmesta lapsestasi? Miksi pelkäisit että juuri neljännen kanssa tulisi vaikeuksia? Seulontojen avulla voidaan sulkea monta mahdollista ongelmaa pois vielä syntymättömältä lapselta.
En tietenkään voisi olla varma, mutta jotenkin ajattelisin, että terveen lapsen kanssa eläminen on vähän eri juttu kuin esim. vaikeasti vammaisen, joka tarvitsee apua ympäri vuorokauden. Aborttia en pystyisi tekemään, vaikka lapsi olisikin vammainen.
Mutta jos päättää ettei enää lapsia, silloin voi jäädä syntymättä yksi ihana persoona joka olisi voinut tehdä monta ihmistä onnelliseksi ja nauttia elämästä itsekkin.
Ihanan positiivinen näkemys. :D
Vierailija kirjoitti:
Hedelmällisyys laskee, koska munasarjat vanhenevat koko ajan ja munasolut ovat olleet siellä alkioina kypsymässä jo sinun kohtuajoistasi asti. Miehillähän siittiöitä tulee koko ajan lisää.
Jos vielä löytyisi yksi hyvä munasolu. Se riittää jos on hyvää onnea.😀
Ei yli 40v, vaan 39v, tulin raskaaksi pillereistä huolimatta.. tämä on jo viides - muut kyllä olleet suunniteltuja.
Kun nyt tämä puskettu pihalle niin en istu miehen kanssa edes samalla sohvalla ennenkuin on hoitanut piuhansa poikki :P