Onko neuvolan yleinen suositus, että lapsi syö D-vitamiinia 3v ikään asti?
Huomasin lapsen neuvolakortissa nimittäin merkinnän, että D-vitamiini 3v ikään asti. Eikö sen jälkeen ole kuitenkin ihan hyvä jatkaa d-vitamiinin syömistä? Ainakin talvikausi?
Kommentit (6)
Mulle sanottiin neuvolassa, että D-vitamiinia annetaan uusien suositusten mukaan 18v asti.
joskus jossain lehdessä kirjoitettiin, että d-vitamiinia suositellaan ainakin 18v. asti, mutta varmaa pimeään talviaikaan tekee hyvää muillekin?!
Myös aikuisten. Ja ehdottomasti lasten. Ympäri vuoden. Apteekista sanottiin että lapsille 5 mikrogrammaa on sopiva päiväannos. Sen saa esim. lasten Multitabsista.
Kun me aloitimme D-vitamiinin syönnin muutama vuosi sitten, koko perheen sairastelu on vähentynyt.
nyt suositellaan, et D-vitamiinia pitää syödä 18v asti.
Mutta 3v saakka 10 mikrogrammaa / pvä, sen jälkeen riittää kuulema 7,5 mikrogrammaa. Minä olen edelleen antanut sen 10, kun meidän suositukset täällä suomessa on vähän alakanttiin. Meillä poika siis 3½-vuotias.
just 3v neuvola ja sanoi että d-vitamiinin syöntiä jatketaan. Ja lisäsi, että koko perheenhän tulisi sitä syödä. Virallisista suosituksista en tiedä, mutta näin sanottiin. Ja näin me tehdäänkin joka tapauksessa.