Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ylipainoiset lapset adoptioon?!

Vierailija
04.09.2011 |

Luitteko iltalehden artikkelin? Toivon todella, että taustalla olisi muitakin ongelmia, joita lyhyt artikkeli ei anna julki. Missä vaiheessa lihavien tai ylipainoisten ihmisten elämä on muuttunut noitavainoksi? Ylipaino kyllä aiheuttaa sairastumisia, mutta niin aiheuttaa moni muukin asia (alkoholi, huumeet, tupakka jne.) Uravanhemmat, itsekkään vanhemmat, mielenterveyshäiriöistä kärsivät, yksinhuoltajat, teiniäidit.... lihava äiti on huono äiti vain sen takia kun on lihava. Pelottavaa!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä lasten painoja, mutta Suomessa ylipaino ei ole ls-ilmoituksen aihe. On paljon pahempiakin ongelmia, mm. leipäjonot ovat kasvaneet, lapsilla ei ole kunnon vaatteita eikä ruokaa, alkoholin kulutus kasvussa, samoin työttömyyden ja köyhyyden. Myös väkivaltaa perheissä paljon. Ruotsissa oli muuten vastaava tapaus kuin Briteissä, oikeus palautti lapsen/lapset välittömästi kotiin.

Jenkeissä toki ongelma on ihan eri kokoluokkaa, siellähän jo joku 13 v. voi painaa 200 kiloa. Suomessa ei vastaavaa ole.

Vierailija
2/4 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, minusta huostaanotto on ok, koska vanhemmat ovat saantee jo kolme vuotta aikaa laittaa asiat kuntoon. Mutta että adoptioon? Ei, minusta aivan kohtuutonta jo lastenkin takia. Lapsia rangaistaan siitä, mitä vanhemmat ovat tehneet.

Minun ainakin kävi sääliksi lapsia. Ei sen takia, että ovat lihavia vaan koska heidät erotetaan vanhemmista. Ei saa pitää edes yhteyttä. Ei mene minun järkeeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, minusta huostaanotto on ok, koska vanhemmat ovat saantee jo kolme vuotta aikaa laittaa asiat kuntoon. Mutta että adoptioon? Ei, minusta aivan kohtuutonta jo lastenkin takia. Lapsia rangaistaan siitä, mitä vanhemmat ovat tehneet.

Minun ainakin kävi sääliksi lapsia. Ei sen takia, että ovat lihavia vaan koska heidät erotetaan vanhemmista. Ei saa pitää edes yhteyttä. Ei mene minun järkeeni.

niin kyllä juttu tulee kääntymään niin, että lapset jäävät perheeseen ja heille hankitaan apua(mm. lääkäri, ravitsemusterapeutti)

Suomessa lasten ylipainon hoito kuuluu terkalle, lääkärille ja ravitsemusterapeutille. Sosiaalitoimelle se ei kuulu.

Vierailija
4/4 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä tulee olemaan lasten psyykkiset ongelmat tilanteessa jossa olet oikeudessa sen takia, että olet liian lihava olemaan omassa perheessä omien vanhempien luona. Ei varmasti ole lähtökohtä kovinkaan hyvälle itseluottamukselle ja itsevarmuudelle. Entä jos lapset saadaankin laihtumaan yhteiskunnan muottiin sopiviksi ja sisin on ihan rikki revitty. Mua niin säälittää nuo lapset ja ällöttää tämä sairas yhteiskunta. Jos et ole kauneusihanteen mukainen, niin huostaan vaan ja nälkäkuurille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi