Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMISIMPUKAT 2012 -Syyskuu

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki kaikin puolin hyvin :-)

Tsempit myös! Itse on tuo pelko jo laantunut.

Hitsikäs sitten ei taidettu olla samaan aikaan, mutta kappas tarkistin meillä on myös toi rakenne samaan aikaan eli 6.10 :) hih!!

Kyllä se vielä niin menee et se synnäri samaan aikaan kutsuu ;))

42/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki hyvin. Siellä se pieni sydän edelleen iloisesti jumpsutteli :) Paino oli noussut viime käynnistä 1,4kg, mutta on edelleen reippaasti miinuksen puolella. Verenpaineet oli ihan normaalit. Odotus jatkuu siis vielä onnellisena kaikista peloistani huolimatta :)

Rakenneultra on ensiviikolla ja sitä odottelen jo kovasti. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin. Jännittää ihan kamalasti... Mitenkäs muilla? Onko joku jo käynyt? Ja aiotteko selvittää vauvan sukupuolen/saanut jo selville kumpi on tulossa?

Aotearoa ja pikkukuutonen 19+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys meidänkin puolesta!

Ensimmäiseksi haluan toivottaa jaksamista ompunpompun perheelle. Luin viestin jo tovi sitten ja kyllä suru valtasi myös minut. Noin ei pitäisi käydä kenellekään :(

Täällä mennään tarkalleen 19+3 viikkoa ja viime viikolla käytiin yksityisellä väliultrassa, sillä rakenneultraan on vielä 2 viikkoa. Terveydenhoitajan mukaan näyttää siltä, että meille olisi tulossa pikkuprinsessa, mutta painotti sitä, ettei 100%:sta varmuutta ole (ainakaan vielä). Vauvelimme oli kehittynyt normaalisti ja kaikki kohdussa vaikutti rauhalliselle. En kuitenkaan vieläkään pysty täysin luottamaan siihen, että raskaus tulee sujumaan loppuun saakka onnellisesti, ja että monen vuoden odotuksemme olisi vihdoin ohi!

Vauvan liikkeitä en ole tuntenut koko aikana, mutta ultralla todennettiin kuitenkin se, että kyllähän se pienokainen siellä kovasti liikkuu, mutta istukka on vaimentimena. Neuvolassakin tuli käytyä tovi sitten. Jälleen kerran käynti tuntui täysin turhalta ja käynnin jälkeen käteen jäi vain paha mieli.

Onnekasta syyskuun jatkoa kaikille!

44/56 |
20.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Onni2012 tyttö-lupauksesta. Tuohan se pikkuiselle persoonallisuutta kun tietää sukupuolen. Ja hyvä, että kaikki oli muutenkin hienosti!

Christabel: unohtui eilen vastata. Olen ollut kaikkien lasten kanssa vähintään sen kolme vuotta kotona. Meillä nuorimmat lapset ovat syntyneet keskosina ja ensimmäiset vuodet olen rampannut sairalassa kaiken maailman kontrolleissa ja toimenpiteissä. Jos tämä seuraavakin on keskonen (todennäköisesti onkin) niin ainakin ekat kaksi vuotta aion jatkaa kotona, ehkä sen kolmekin. T2 saa odottaa, enköhän minä sinne vielä ehdi...

Hauskaa loppuviikkoa kaikille!

Aotearoa 19+1

Vierailija
45/56 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi täältäkin osanottoni ompunpompulle ja voimia paljon!

Sitten iloisempia uutisia..meillä oli tänää rakenneultra ja siellä se pikkuinen potki menemään:) 350g oli painoa ja aivoista eikä sydämestä löytyny mitään poikkeavaa ja kaikki raajat ja elimet näyttivät olevan niinkuin pitikin..meille sieltä morjestelikin :) ja kätilö esitteli et tuossa on pippeli ja tuossa pallit :D kysyin et näkeekö selvästi ni sano et ei nyt päätä laita pantiks mut kyllä tuo aika selvä tapaus on. :)Nyt voi siis alkaa ostaa muutakin kuin neutraalia vaatetta ü. Oli kyllä niin suloinen tapaus ku maiskutteli suutaan siellä ja hiero nenää ja oli ihan vauvannäköinen..lopuks kätilö toivotti tervetuloa synnytykseen..hui :D tämmösiä ihania kuulumisia tällä kertää.:)

mutukka ja kirppu 20+4

Vierailija
46/56 |
21.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulen mielelläni mukaan ketjuun.

Ensiksikin osanotto ompunpompulle. Itse koin helmikuussa keskenmenon viikolla 18 ja suru on musertavaa.

Voimia koko perheelle.

Itsellä kolmas raskaus menossa tänä vuonna nyt viikkoja 18+4 ja kaikki näyttäisi hyvältä. LA 18.2.2012 ja synnytyssairaala NKL.

Pientä pelkoa on ollut koko raskauden , mutta nyt liikkeitä tuntuu ja osaan jo iloita tästä ihanasta olotilasta.

Mukavaa odotusta kaikille!

47/56 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Nöpöliini! Lisäsin sinut listalle. Ja onnea odotukseen.

Mutukka: ihania ultrakuulumisia. Onnea pikkuisesta pojasta!

Oma ultra ei olekaan viikon päästä vaan kahden. Höh! Malttamattomana olin jo ajatellut ihan väärin.

Pikaisesti

Aotearoa ja pikkukuutonen 19+3

Vierailija
48/56 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tuntuu myös potkut nyt ulospäin. Ensimmäiset liikkeet tuntui jo silloin 14 viikolla, mutta nyt tuntuu jo kädellekin kunnon potkut :) Ihanaa!

Ensi tiistaina vasta rakenneultra. Yhtään ei jaksaisi odottaa. Vaikka johan tuossa pari viikkoa sitten nähtiin tyypit niin ensi viikolla keskitytään oikein kunnolla niihin.

Sitäpaitsi päätettiin, että rakenneultran jälkeen uskalletaan vasta ostaa vauvoille tavaroita. :D Pääsen siis tilaamaan rattaat ja ostamaan pinnasängyt ym. Vaatteita olen tilannut tosi vähän. Käytettynä jotain ihan pientä. Ultran jälkeen alan ostamaan sitten niitäkin enemmän.

Nöpöliini tervetuloa! Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin :)

Miro77 20+6

Vierailija
49/56 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompunpomppu:kovasti voimia!:(

J a onnea kaikille teille jotka olette saaneet iloisia uutisia!Voimia ja kovasti tsemppiä teille joita vielä monet asiat huolestuttaa!

Itse olen ollut aika passiivinen kirjoittelemaan, mutta lueskelen kyllä teidän juttujanne miltei päivittäin.Eilen olin itse rakenneultrassa...kaikki näytti hyvältä ja pikkuprinsessa taitaa tulla meillekin, ainakin vahvat merkit sanoi kätilö:)..Talossa kohta siis kunnon akkavalta:)neljä naista ja kaksi miestä ja kaiken lisäksi narttukoira:)Voi miesparkaa:)...Nyt alkaa nuorimmainen herätä joten mentävä on...voimarutistukset teille kaikille!

Kesäyö 19+6

Vierailija
50/56 |
22.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompunpompulle voimia ja iso halaus :(

Meillä oli tiistaina rakenneultra. Oli taas niin ihana nähdä vauveli. Kaikki oli hyvin ja kovasti se siellä liikkui vaikka en itse tuntenut mitään. Hoitaja kertoikin, et mun istukka on tuossa mahapuolella, joten se vähän vaimentaa noita potkuja. Ultrassa näkyi selkeä kikuli, eli meille tulee poika. Eihän me sitä itse oltais tajuttu mutta sieltä se sen näytti kuvista. Saatiin vielä dvd mukaan, jossa on kaksi lyhyttä videota vauvasta ja tietenkin kuvat. Painoarvio vauvalle oli noin 450g.

Ultran jälkeen käytiin rekisteröitymässä synnytystä varten. Voi huhhuh, että voi olla hankalaa ja monimutkaista tämä Jenkkien vakuutussysteemi. Me ei ymmärretty yhtään mitään mitä se täti selitti meille kaikista synnytykseen liittyvistä maksuista. Arvio on, että normaali alatiesynnytys maksaa noin 6300-8500 dollaria. Onneksi meillä on hyvä vakuutus, joka kattaa hyvin nuo kulut. Kyllä Suomessa on raskausajan seuranta, synnytys ja neuvolatoiminta niin paljon selkeämpää.

Heddy ja Jeppis 20+5

Vierailija
51/56 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tressaan liikaa.. Pelkään kokoajan että jotain on

Sattunut.. Olen raskausviikolla 17+6.

Viimeksi neuvolassa kaikki hyvin ja sydän äänet

Kuului. Olen myös välillä tuntenut pientä

Kutinaa mahassa. Nyt vaan ei pariin päivään

Ole ollut mitään ja tressaan heti!

Onko muitakin hössöttäjiä?!

Vierailija
52/56 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin kirjoitellut enemmän tonne fb.n puolelle. Lueskelen säännöllisesti myös kuulumiset täältä, kirjoittelu jää vain vähemmälle.. Ensiksi Onnea pikkuprinsseistä ja prinsessoista, kuten myös hyvistä rakenneultra kuulumisista.. Meillä olisi vajaa kaksi viikkoa ja rakenne ultra.. kovasti jännittää.. viimeksi enkelityttömme kasvain huomattiin tässä ultrassa.. Täytyy kait vain uskoa kaiken menevän hyvin.. Eli kait minäkin olen sellainen hössöttäjä, en osaa rentoutua, odotan koko ajan että vuoto taas alkaa tai joitan muuta vastaavaa..

Tänään oli taas vuotojen takia kontrolli käynti.. Vuotoja ei nyt reiluun pariin viikkoon ole ollut, joten sain luvan palata kokeilemaan työelämää ja sitä todellakin jo kaipaan.. saa nähdä miten kauan ;)

Eli viikkoja 20+1, hb 144, veranpaine 126/70, painoa tullut taas liikaa :( pissa ok, Kohsunsuu kiinni ja kaikki tallella..Vauveli hikotteli ja imi kättään ultratessa.. Sain ensimmäisen kerran kuulla myös sydän äänet neuvolassa :)

Thunder 20+1

Vierailija
53/56 |
26.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt yhtään täällä visiteerata, kun on ollut muuttoa ja työhässäkkää yli oman tarpeen :( Toivottavasti nyt alkaa kuitenkin helpottaa.

Pari viikkoa sitten näkyi rakenneultrassa terve, terkan mukaan 80 % varmuudella meille tulisi poika. Mies oli tietysti onnesta soikeena kun kyseessä on esikoinen ja vielä poika :) Mulle on ihan sama kumpi sieltä tulee, kunhan on terve.

Mullakin on istukka vatsan edessä, joten potkuja tuntuu vielä suht harvoin, mut jotain tökkimistä on välillä havaittavissa =) Pelkään vaan etten jaksa tuossa stressaavassa työssä, mutta enää olis reilu 3 kk äippälomaan, joten eiköhän tää tästä..

Elzi ja "Juniori" 21+0

54/56 |
27.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs eilen olikin sitten rakenneultra ja siellä se pikkuinen potkiskeli. Tyttö olisi meille tulossa :)

Nyt alkaa olla jo ihan todellinen olo, ja äsken vasta tajusinkin kun luin Elzin viestin, että herranen aika! Eihän tässä tosiaan ole kun kolme kuukautta enää äippälomaan! Se antaa jo hieman toivoa, ei tuo työmotivaatio nimittäin ole ihan korkeimmillaan nyt.

Mitenkäs muilla on nuita tavaroita jo hankittuna?

Minun tekisi mieleni jo laittaa pinnasänky ja kaikki paikalleen, en malta odottaa että saan oman tyttösen maailmaan :)

Meiltä puuttuu enää rattaat, sitteri ja matkasänky noista isoimmista hanginnoista.

Olen hankkinu aika paljon jo melko varhain koska se helpottaa omaa stressiäni melkoisesti kun tiedän että asiat on hankittuna. Olen semmoinen huolehtia.

Eikun kuulumisiin taas :)

Vierailija
55/56 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Rakenneultra täälläkin takana.

Meille on tulossa kaksi poikaa. :D

Hyvin voivat ja painoa oli 440 ja 470g. Keski- ja yläkäyrän välillä ovat. Aikamoisia touhupettereitä. Nyt alkaa meillä se polilla ravaaminen. Nyt alkuun 3-4 viikon välein ultra. Sitten useammin. Seuraava 3 viikon päästä. Enpä ole edes tajunnut kysyä, että joudunko makamaan itse jokaisen ultran?? Aika kalliiksi tulee tämä syksy sitten...

Minä jään varhennetulle äitiyslomalle joten mun äippälomani alkaa 2kk päästä (joulukuun alussa). Vielä on kaikki tavarat hommaammatta. Suurin osa tarvii netistä tilata, kun ei musta enää liikkujaksi ole. :( Liitoskivut on järkyttävät ja joudun syömään panacodia helpottamaan kipua. Ei se kauaa auta eikä joka päivä voi ottaakaan, joten olen ottanut vain jos on tajunnan vieviä kipuja. Ja niitähän riittää.

Voimia kaikille. Aletaan olee kaikki kohta yli puolen välin :)

Miro77 ja pojat 21+5

56/56 |
29.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille, jotka olette jo ultrassa käyneet.

Itse vielä joudun odottelemaan melkein viikon ennen kuin pääsemme kurkistamaan kohtuun. En millään jaksaisi odottaa... Pelottaa ihan kauheasti. Stressaan, että tämäkin vauva kuolee tai että ultrassa selviää, että vauva on elinkelvoton. Sitten stressaan, että stressaan näitä asioita ja saatan stressilläni aiheuttaa vauvalle vaurioita :( Äääh!

Thunder: peukut pystyyn! Ymmärrän hyvin miltä sinusta mahtaa tuntua. Eiköhän kaikki on tälläkertaa hyvin :) Ja hienoa, että vuodot ovat nyt loppuneet, toivottavasti eivät enää palaa.

Malica: mitä sinne kuuluu? Oletko käynyt jo ultrassa? Toivottavasti sielläkin on kaikki hyvin!

Helmikuun Helmi: vieläkö käyt täällä? Sinusta ei ole kuulunut pitkään aikaan. Onko kaikki siellä hyvin?

Miro77: onnea pojista! Tuo liitoskivut, voi ei! Minulla ei onneksi ole noin pahoina, mutta enää en voi vielä kolmosta edes kerholle kävellen, on pakko mennä autolla vaikka matkaa on alle km. Tsemppiä! Ja todennäköisesti joudut maksamaan polimaksun (n. 30e) joka kerrasta. Kalliiksi tulee meille riskiraskauden omaaville :(

Aotearoa ja pikkukuutonen 20+3