Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELMISIMPUKAT 2012 -Syyskuu

Kommentit (56)

21/56 |
09.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silkki lisätty listaan :)

Teidän työt kuulostaa kyllä hurjilta. Minusta tuntuu, että "vaan kotiäitinä" minun on otettava huilitaukoja, jotta taas jaksaisin. En pystyisi kyllä työskentelemään 8h ilman taukoja, täytyy nostaa hattua!

Selkävaivoihin en osaa sanoa mitään. Minulla on krooninen selkävaiva (johtuu kilpaurheilusta nuoruudessa), mutta sekin helpottaa vähän aina raskauden aikana.

Mukavaa viikonloppua!

Aotearoa ja pikkukuutonen 17+4

Vierailija
22/56 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kotiäitinä,enkä tsjua miten jaksais töissä.No tietty kroppa on tottunut jo siihen työhön mitä kukakin tekee,jo ennen raskautta,joten itse työnteko ei vaadi enää uutta prosessia päässä.Toista se olis jos tässä meikäläinen lähtis...kyllähän mä suunnittelin,että olisin ollut hotellisiivoojana vaikka puoli vuotta,mutta kun pahimmillaan pahoinvointi,jota kesti oikeesti kamalana tällä kertaa 6vko,olin toisinaan hädin tuskin istumakunnossa,niin vielä kyökkiä töissä ja siivota...Olis ollut aivan hullua.

Joo ei muutaku viikonloppuja kaikille!

Mun navassa ei edelleenkään mitään uutta,eilen SAATTOI olla yks isompi MUKS,heittiköhän ipana pitkäksi mennen voltin mahassa?Sen tunsin nääs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
10.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kikkailua lasketulla ajalla.

Menkoista 18.2

ovisplussata arvioituna 22.2

ultran mukaan 20.2.

Jotta niin mitähän tässä käyttäis?Ainakin toi menkkojen mukaan ei päde koska kierto pitkä.

sairaala ja neuvola kumminkin katsovat mun la:ksi 18.2,koska heittoa on alle viikko.Itse en osaa sitä la:ta ajatella,kun tiedän milloin oli ovisplussa ja siitä sit hedelmöittyminen.

Pikkutarkkaa puuhaa :)

Mä oon nyt varmistanut yhden hassun jutun:mua haluttaa edelleen parhaiten "ovisaikaan".Siis hullu kroppa,neljän viikon välein kauhee himotus päällä.Ihan ku kroppa luulis vieläkin että on paras aika raskautua.

:D

Vierailija
24/56 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältähän teitä samassa tilanteessa olevia löytyy. Itsellä ei ihan lähipiirissä ole vielä lapsia, eikä odottavia, niin olisi mukava jakaa kokemuksia raskaudesta. Varsinkin, kun tämä on vielä se ensimmäinen :)

Voisiko minutkin laittaa listalle, eli Sanna_84 LA 21.2. OYS.

Vierailija
25/56 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malica mulla samat oireet ;) Himottais ihan mukavasti :D

Vierailija
26/56 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki hyvin, liikkeet ja potkut tuntuu aika pitkälti päivittäin, välillä on vähän hiljaisempaa.

Aotearoa: Ilmeisesti ollaan samassa rakennuksessa töissä, koska se tosiaan tuossa paloi :P (tai sinä nyt kotona, mutta kuitenkin :)) Olen röntgenhoitaja. Huomenna eka aamuvuoro pitkästä aikaa siellä kärventyneessä rakennuksessa, ajanvaraukset tehdään mutta muu toiminta on toki siellä toisen rakennuksen tiloissa.

Liitoskipuja on jonkun verran, etenkin rankan päivän jälkeen kun pitää kävellä paljon. Tänään on tullut ensimmäisiä supistuksia ja pitää opetella ottamaan vähän rauhallisemmin. Täytynee tarkkailla tilannetta ja tarvittaessa hakea saikkaria, että saa vähän levätä. Aika hektistä tuolla sairaalamaailmassa tällä hetkellä, saa nähdä miten itse pysyy perässä kasvavan mahan kanssa :P

Rakenneultra on vkolla 20, lokakuun alkupuolella.

Christabel rv 16+5

Vierailija
27/56 |
11.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taistellaan vieläkin työpaikan kanssa, tilanne siis että työskentelen hoitajana tartunta alttiissa yksikössä, yksikkö ei anna työskennellä mutta lääkäri ei anna lomaa tai erit.ä. rahaa, huomenna jos ei selviä niin saa lääkäritkin osansa näistä hormooneista :)))

Christabel, piti sulta jo tuolla aikoja sitten kysyä että mikä pv teillä oli tuo np ultra? Tuli vaan mieleen että mahdettiinko olla samaan aikaan, :-) Kun näyttää olevan meillä tuo synnäri + laskettu aikas sama :-)

Vierailija
28/56 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku varmaan saattaa minut muistaakin, kirjoittelin alkuraskaudessa täällä.. Kuitenkin työ ja muu elämä vei mukanaan.

Odotin siis alussa kaksosia joista toinen meni kesken.

Nyt, viikolla 18 normaali neuvolakäynnillä ei kuultu sydänääniä, ja ultrassa selvisi että pieni enkeli oli kuollut :(

Synnytin viime perjantaina täydellisen , pienen tyttövauvan joka oli jo aivan valmiinvauvan näköinen.. Nyt edessä hautaaminen ym. Hassua, kun vasta viikko sitten etsin vaunuja ja nyt valitsen arkkua :(

Halusin vain tulla sanomaan että nimeni voi poistaa listalta, ja toivon teille kaikille onnellista loppuodotusta, pitäkää itsestänne ja vauvasta huolta.. Muistakaa kuinka onnekkaita olette..

Vierailija
29/56 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia sinulle ompunpomppu.. Halaus ja rutitus..

Thunder

Vierailija
30/56 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ompunpomppu, olen niin pahoillani teidän puolesta :/ Paljon paljon voimia ja rutkasti onnea uuteen (mahdolliseen) yritykseen. *HALIT* täältä.

Ninnisofia:

Taitaa olla tosiaan hankala tilanne töissä :( Mun mielestä ei tartuntataudit ole mikään raskaana olevan paikka, etenkään potilaskontaktit, vaan sitten pitäisi keksiä muuta, mutta sairaalamaailma on mitä on.. *pyörittelee silmiään*

Np-ultra oli 3.8., mitenkäs sulla :) ? Seuraavaksi sitten rakenneultra 6.10.

Voisikohan olla, että päästäisiin synnärillekin samoihin aikoihin! MUlla LA on 21.2., tossa listassa sitä ei vaan ole päivitettynä, joten tänään 16+6.

Christabel

31/56 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itku tuli, ompunpomppu, olen niin hirveen pahoillani puolestasi :( Ei minulta muita sanoja nyt löydy. :(

32/56 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso hali ja voimia kovasti :( Olen niin kovin pahoillani puolestanne!

Aotearoa ja pikkukuutonen 18+1

Vierailija
33/56 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso halaus ja suuri osaanotto ompunpompulle, paljon voimia koko perheelle

Vierailija
34/56 |
13.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso halaus ja suuri osaanotto ompunpompulle, paljon voimia koko perheelle!

3.8 oli kanssa täällä toi ultra, jäin vaan miettimään kun silloin päiviteltiin niin samaan aikaan ja itseä ennen kävi kanssa joku alussa oleva ainkin mahasta päätellen! :-) Aamusella oli itse.

RA- ultraa en muistakkaan nyt millon tulee, itellä ennustus että rv 34-35 syntyy jo, mutta jos loppuun menee niin 18.2 on täällä nyt tuo laskettu :-)

Ninnisofia 17+3

Vierailija
35/56 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompunpomppu: Voimahalit ja erittäin paljon voimia teidän perheelle!!

En ole pitkään aikaa kirjoitellut, mutta olen lukenut. Mitenkäs sinne FB-ryhmään pääsisikään? Siellä olisi varmaan helpompi käydä..

No kuiteskin, täällä rv 18+ menossa. Ultra on vasta kuukauden päästä..

Neuvolassa kaikki ok, itseasiassa siellä on kiva käydä, terkka on tosi mukava! Painoa tullut vajaa 3 kg, ja sitä olen toki tarkkaillutkin..toki syön kyllä herkkujakin. Terkkari veikkasi mahdollisesti poikaa voimakkaiden ja kumeiden sydänäänien perusteella, toki syke on korkea..no eipä tuolla sukupuolella ole väliä! Sokerirasitus on käytynä ja se normaali, vielä toisen kerran pitää mennä. SF-mitta kyllä huitelee 20 tietämillä ja muutenkin kohtu on hyvin edessä. Ja supistuu aika herkästi..

Työni on vaihtelevaa, olen sairaanhoitaja eli saan liikkua ja istua (yleensä) sopivasti..pelkkä seisomatyö on kyllä aika raskasta enkä kyllä pystyis pelkkää istumatyötä tekemään..tsemppiä teille, jotka joudutte!

Vauvalle ei tarvitse ostaa vaunuja, kaukaloa tai sitteriä. Odotan tuota rakenneultraa, josko näyttäisi kumpi on tulossa (vaikka se ei todellakaan ole pääasia vaan se, että vauvalla on kaikki hyvin! )

Vierailija
36/56 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kellään ehdottaa, mitään hyvää liikuntamuotoa? Itse olen kokenut engelmalliseksi, että olen jo joutunut jättämään kaikki aiemmat urheiluharrastukset, koska ne eivät tunnu hyvältä. Yleensä tykkään urheilla kovaa, joten kävely ei oikein tunnu edes liikunnalta, vaikkakin sitä olen nyt kyllä tehnyt paljon.

Minä en tunne vieläkään sikiön liikkeitä, nyt rv 17+1, ensimmäinen raskaus. Minusta tuntuu, että yritän "kuulostella" niitä jo melkein liikaakin, menee kohta stressin puolelle :)

Vierailija
37/56 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni Omppupompulle :(

Eilen sain niin mojovan potkun, että luulin saaneeni jostain sähköiskun :D Muutenhan tyypit on potkinut jo pitkään. Mutta kun jalkapohja on jo 3cm pitkä ja niitä on 4 kappaletta, niin tuntuuhan ne.

Nyt alkaa vissiin se vaihje, kun potkut todella tuntuu. Toinen ainakin on pää alaspäin, koska mun vatsalaukkuni sai eilen kyytiä. Onneksi ei vielä kovaa. Taitaa ykä tulla, kun oikein monottavat :D

Miro77 + tirriäiset 19+6

38/56 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanna_84: tervetuloa mukaan! Liikunnasta: itse harrastan juoksemista, mutta joudun lopettamaan sen aina plussaan. Kahdessa ensimmäisessä raskaudessa jatkoin odottaville äideille suunnatussa jumpassa, mutta nyt olen jo liikuntakiellossa riskiraskauden takia. Supistuksia tulee nyt jo ihan liikaa :( Oman voinnin mukaan kannattaa kuntoilla. Ehkä reipas (tai ei niin reipas) kävely voisi olla hyvä, ja nuo jumpat ja joogat, jossa ei hypitä liikaa. Yksi odottava tuttavani käy spinningissä ja pitää siitä kovin. Onhan noita vaihtoehtoja, harmittaa itseäni vaan maata sängynpohjalla, mutta vauvan parastahan tässä ajatellaan :)

Christabel: samalla talossa ollaan töissä! Mulla on työpaikka teholla, mutta siitä on jo parivuotta kun viimeksi olen siellä edes käynyt. Tuliko sinne kauheat vahingot? Pystyykö siellä jo oikeasti työskentelemään?

Omasta voinnista masentavia ajatuksia (hypätkää yli jos olette kovin herkkiä): minä elän nyt henkisiä piinaviikkoja. Viimeksi kun odotin näillä viikoilla, vauva oli todistettavasti viimeisen kerran elossa. Ihan tarkkaa kuolinpäivää ei pikkuiselle silloin vuosi sitten selvinnyt, mutta rakenneultrassa rv22+0 ei sydän enää lyönyt. Nyt ajattalen, että jos sinne selvitään niin voin huokaista helpotuksesta, mutta tiedän kyllä ettei se pelko sieltä mihinkään katoa. Pikkuinen liikkuu kyllä ihan mukavasti, mutta välillä iskee paniikki. Kädet täristen kaivan kotidopplerin esiin ja varaudun siihen ettei mitään kuulu. En tiedä kuinka selviän näistä seuraavista viikoista :(

Ompunpomppu: jos käyt vielä täällä niin tule joskus kertomaan kuulumisia. Kovasti vielä voimia teille, tiedän kuinka pahalta teistä nyt tuntuu. Mekin menetimme kaksoset viime vuonna ihan samallalailla kuin tekin. Siskoni lähetti minulle kortin meidän vauvan kuoltua. Siinä oli Pia Perkiön runo.

Tähdetkin näkyvät vain yöllä kun on pimeää ja hiljaista.

Ne eivät lakkaa olemasta kun on valoisaa tai kun ei katso.

Ehkä enkelitkin kätkeytyvät hiljaisuuteen niin kuin tähdet.

Katseisiin, joihin heijastuu yön syvyys, jotka ovat vaiti lähellä.

Tunnetko salaisuuden?

On läsnä valon maa ja siipi ikuisuuden otsaasi koskettaa.

Aotearoa ja pikkukuutonen 18+3

Vierailija
39/56 |
15.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen...että juurihan katselit vaunut,ja sitten menetkin ostamaan arkkua,no me ostettiin uurna mutta kumminkin.Hautaustoimiston naisen kanssa yhdessä itkettiin.

Hurjan paljon voimia teille tuleviin aikoihin,toivottavasti sulla on ihmisii keille voit puhua puhua ja puhua.

Vierailija
40/56 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aotearoa: Kyllä tämä rakennus aika lailla on saatu takaisin normaaliin päivärytmiin, teho on ollut koko ajan paikallaan, etteivät siirtäneet potilaita minnekään. Me saatiin tänne röntgeniin päivystyslabra seuraksi, kun heidän tilansa tuhoutui täysin, että ahdasta on, mutta eiköhän pärjätä :)

Onko mitään ajatusta minä vuonna saattaisit palata töihin? Pianhan on edessä muutto T2:seen.

Nyt kovasti tsemppiä näiden pitkien piinaviikkojen läpi! Ei voi yhdelle ihmiselle kahdesti käydä samalla tavalla, ei se olisi mitenkään oikeudenmukaista :( Olen täällä hengessä mukana.

Ninnisofia: Samana päivänä sitten oltiin :) Mulla taisi kyllä olla iltapäiväaika..En nyt kyllä ihan tarkkaan mene vannomaan. Mulla on silmälasit ja todella pitkät tummat hiukset ja olen itse muutenkin pitkä, että siinä jotain tuntomerkkejä :D

Christabel 17+3