Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaastaako 10 vuotta täyttänyt lapsesi yksin kotona vai

Vierailija
04.09.2011 |

Otatko palkatonta vapaata?Otatko palkatonta vapaata?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee etäpäivän kotona.

Vierailija
2/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota vapaata vaan teen etänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ollut vain lievää flunssaa, mutta jos olisi oikeasti huoli lapsen voinnista, niin jäisin palkattomalle vapaalle. Soittelen töistä jatkuvasti, ja olen kotoa kahden kilometrin päässä töistä, eli pääsen kyllä tarvittaessa käymään. Ja teen ihan lyhyen päivän silloin.

Vierailija
4/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttää loppuvuodesta 10v. Meillä saa sitten olla yhden päivä palkallista pois, kun yli 10v lapsi sairas. Pitää sitten ottaa palkatonta lisäksi, jos tilanne vaatii. Tai sitten tehdään niin, että minä teen lyhyen päivän "aamuvuorossa" ja mies tekee ap etänä ja lähtee töihin "iltavuoroon". Molemmilla liukuva työaika ja minä teen 6h/päivä. Ja mikäli mummi+vaari maisemissa, niin pyydetään heitä apuihin. Jotenkin näin olen ajatellut.

Vierailija
5/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli matkoilla ja en saanut ketään hoitamaan.

Huijasin olevani sairas ja kyllä se tauti muhun tarttuikin....

Vierailija
6/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin lintsaamaan töistä, en voinut jättää yksin. mies oli matkoilla ja en saanut ketään hoitamaan. Huijasin olevani sairas ja kyllä se tauti muhun tarttuikin....

Miksi et vaan ottanut palkatonta?

Vierailija
7/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ei sanota minkäikäisen) takia jäämisen pois töistä palkallisesti. Sen lisäksi on sanottu, että alle 10-vuotiasta lasta voi olla hoitamassa palkallisesti enintään 4 työpäivää (voi olla siis viikonloppu välissä).

Vierailija
8/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on työttömänä ja viettää aikaa lapsien kanssa mielellään, ja äitikin on joka toinen viikko vapaalla. Ja mies pystyy myös tekemään etäpäivän, jos tarve tulee.

Vierailija
9/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kääntäjä ja teen töitä kotona.

Vierailija
10/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v poika on sairastanut vain tavallista flunssaa, joten on itse ilmoittanut ettei tarvitse jäädä hoitamaan. Isä on käynyt ruokatunnillaan kotona syömässä ja laittanut ruuan pojalle, joten vointi tulee tarkistettua.

Vierailija
11/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä pystyykin..tämän tekee siis ihan omasta aloitteestaan.

Vierailija
12/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä sattuu niin sopivasti, että mulla on vapaata lasten ollessa kipeänä.

Vierailija
13/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei olisi jotain vakavaa, silloin ottaisin palkatonta. Meidän 10-vuotias osaa kyllä huolehtia itsestään flunssassa tai mahataudissa, vaikkei muuten kovin omatoiminen olekaan tai mitenkään poikkeuksellisen kehittynyt.

Vierailija
14/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jopa 7v. sairasti viime talvena yksin... Kun nuhakuume kesti 1,5 viikkoa, niin siinä loppui palkalliset ja palkattomat päivät moneen kertaan. Mies kävi ruokkiksella ja soitettiin tunnin välein. Hyvin meni.

Vierailija
15/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen kotiäiti

Vierailija
16/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tuota kyllä joutunut käyttämään, kun ovat olleet 10v:n jälkeen vain lievässä flunssassa ja pärjänneet yksin/kaksin kotona. Olen soitellut kotiin ja lapsetkin soittavat tarvittaessa mulle. Olen lähellä kotia töissä eli olen 10 minuutissa kotona tarvittaessa. Voin käydä myös ruokiksella kotona.

Meillä lisäksi anoppi asuu lähettyvillä ja hän pystyy yleensä ainakin käymään ja pitämään hetken seuraa. Lisäksi mies voi joskus pitää etäpäivän, jos ei ole sovittuja tapaamisia.

Jos lapsi olisi pahasti sairas (korkea kuume, paha mahatauti tms.), niin jäisin vaikka palkattomalle, tietenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä