missä vaihdatte vauvalle vaipan yöllä? Onko pinnasängyssä hoitotaso?
Meidän makkariin ei mahdu hoitopöytää. Onko ainoa vaihtoehto ostaa pinnasänkyyn hoitotaso? Käykö mikä tahansa hoitotaso mihin tahansa pinnasänkyyn?
Missä vaihdatte vaipan yöllä makuuhuoneessa vuavalle?
Kommentit (19)
Nykyajan vaipat on niin imukykyisiä, että yhden yön pärjää sillä yhdellä vaipalla. Jos iso kakka tulee, sit on pakko raahautua joka tapauksessa pesulle kylppäriin.
missä muutenkin työskentelytaso. Saatoin vaihtaa vaipan myös ihan siinä vuoteessa. Tarvittaessa liina pepun alle.
Tosin en mä ole vaihtanut vauvalle vaippaa yöllä varmaan kuin pari kertaa, kun on sattunut tulemaan kakka. Jostain syystä päivisin jatkuvaa pörinää pitänyt vauva ei koskaan kakannut öisin. Ja tosiaan silloin joutuu joka tapauksessa raahautumaan vessaan pesulle.
Kun ehkä 3-4 kertaa, vauvathan nukkuu yöllä eikä kakkaa öisin. Joskus vaippa falskannu, siks olen saattanu vaihtaa. Ihan kylppärissä missä muutenkin. Me ei koskaan ostettu hoitopöytää, kun ei sitä kauheen montaa kk tarvi. Kun vauva alkaa liikkumaan, sille käy housuvaipat jotka helppo vaihtaa muuten. Eikä sitä isoa vauvaa helposti selälleen enää ainakaan meillä saanu.
oli ihan kätevä, varsinkin ihan pienellä vauvalla.
Tuskin ne kaikki hoitotasot käy kaikkiin pinnasänkyihin. Käy lastentarvikeliikkeissä katsomassa tai googlaile.
Kun muutettiin isompaan niin vaihdoin vaipan kodinhoitohuoneessa. Ihan samassa missä päivälläkin. Tai joskus myös vaan sängyn päällä, jos oli vaan pissavaippa.
Mutta jos nyt pitäisi, niin pissavaipan vaihtaisin varmaan omalla sängyllä ja jos kakka tulisi, niin vessassa. (pyykinpesukoneen päällä vaipanvaihtopaikka)
ja koskaan ei ole ollut minkäänlaista hoitotasoa. Vaipat on vaihdettu milloin missäkin.
mm.
- pinnasängyssä
- vanhempien sängyssä
- sohvalla
- lattialla
- pesukoneen päällä
- pöydällä
- sylissä
- auton penkillä
- auton konepellillä
vain mielikuvitus on rajana.. Mitenköhän ennen vanhaan on selvitty kun ei ollut hoitotasoa..;D
Jos sairaalassa vaihdoin vaipat sylissä. Sängyllä oli sopimatonta pitää niillä omilla lakanoilla, kertoi hoitaja.
Lapseni siis syntyivät aikaan ennen hoitotasoja, ja nukkumapaikkana oli kehto.
siellä on sellainen kokoontaitettava hoitopöytä, tosi kätevä. Tai makkarin sängyllä puhdistusliinojen kanssa.
Mutta eipä oo tarvinnut vaihtaa kun varmaan ihan vastasyntyneenä kakkan takia.
Meillä on vessassa pesukoneen päällä Ikean puhallettava hoitotaso, johon saa Ikean froteiset päälliset. Toimii eikä maksa juuri mitään.
ellei ole ihan pakko. Siitä se yöhärdelli sitten just alkaa.
Joku pyyhe vain takapuolen alle siksi hetkeksi kun vaihtaa.
Jos on kakat niin pyyhkii puhdistuspyyhkeillä tai käy pesulla tietysti tarpeen mukaan.
Meillä tosin vauvat on nukkuneet perhepedissä tai sivuvaunussa ilman sängynlaitaa, mutta eiköhän se pinniksessäkin onnistu. Kyllä meidän vauvat on ähisseet tosi tyytymättöminä pissisen vaipan kanssa, eli ei ole kyllä "nykyajan tosi imukykyiset" vaipat olleet kovin miellyttäviä heidän mielestään pissimisen jälkeen, joten hyvän unen ja miellyttävän unen takaamiseksi olen vaihtanut vaipan heti kun on huomannut että on vaipassa tavaraa.
joten hyvän unen ja miellyttävän unen takaamiseksi olen vaihtanut vaipan heti kun on huomannut että on vaipassa tavaraa.
miellyttävän olon piti kirjoittaa.
jos se ei vauvaa vaivaa. Kerran olen tainnut yöllä vaihtaa, tapahtui ihan sängyllä. Nukumme perhepedissä.
ihohan tulehtuu ja hautuu jossei kakkavaippaa vaihda. Kyllä kakkavaippa pitää vaihtaa. Ja jos pissaa on paljon, niin pissavaippakin. Ei ole kiva nukkua märissä vaipoissa. Johan ihokin tulehtuu.
vaipan aina kylppärissä hoitopöydällä. Makkarista ei ollut sinne kuin muutama askel.
Yleensä ennenkuin aloin syöttämään vauvaa yöllä, vaihdoin. Sitten nukahti mukavasti maitoon.
Mä en halunnut pitää pikkuista pitkiä edes märässä vaipassa.
ihohan tulehtuu ja hautuu jossei kakkavaippaa vaihda. Kyllä kakkavaippa pitää vaihtaa. Ja jos pissaa on paljon, niin pissavaippakin. Ei ole kiva nukkua märissä vaipoissa. Johan ihokin tulehtuu.
niin pitää lapsesi kuivana. Ei yöllä vaippoja vaihdella silloin nukutaan.
käteväähän vaippa on vaihtaa siinä samalla, kun vauva pikkuisen herää imemään rintamaitoa.
Minulla on laadukas vaippamerkki Pampers, sitä parempaa vaippaa ei ole.