Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

+++Se on kai taas perjantai, MAALIKSET+++

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseni mummilassa lasten kanssa: mummi vielä työreissullaan, ukki tulee vasta huomenna töistä ja mies iltasella ajelee tänne iltavuoron päätteeksi. Samaa mieltä Kuan kanssa, että tunnit matelevat.. tänään ei ole ollut mulla mikään reippain päivä vaikka aloinkin illalla nukkua jo ennen klo 20.30. Tilannetta ei parantanut se, että esikoinen eka kertaa läpsi Topia. Nytkö se alkaa. Tähän asti päästy aika helpolla, mutta nähtävästi Topin liikkuminen ja ylösnouseminen saa esikolla herneen nenään. Äitinsä katsoi kyllä niin alta kulmien, että tietää homman olevan kiellettyä.

Ränkälle voimia roppakaupalla!! Kuulostaa kyllä ihan hirmu rankalta. Tulehan kirjoittelemaan ja avautumaan, kun jaksat!

Olipa hyvä Terhi, ettei Saanan korvissa tulehdusta. On se niin harmillista, jos kovin kipuilevat. Empan äiti taisi kirjoittaa pitkittyneestä nuhasta - meilläkin Topillla oli kolme viikkoa ja ajattelin, jotta jos ei nyt mene ohi niin sitten lääkäriin. Ja meni ohi eli ei ihan ennätetty soittaa aikaa. Toivottavasti lääkäri ei löydä teidänkään tytsyltä mitään tulehdusta. Pukeminen ei ole meillä " se kaikkein kauhein asia" - Topin kanssa siis, 3v. uhmis sanoisi tästä asiasta toista... :)

Hammasta pukkaa pojalla ylös. Hienosti on jo näkyvissä, toinen yhä ikenen sisällä turvassa.

Tervetuloa kaikki uudet! Uudet äipät tarkoittaa sitä, että päivän pinossa riittää rutkasti luettavaa, eikös?! ;) Nyt taas poistun. Vaikka hyvin nukuin ja ulkoiltu on, niin olen ihan naatti, yhä edelleen. Menen keittämään kahvit, jos se mummikin pian kotiutuisi. Topi on tirsoilla ja esikoinen kuuntelee Fröbelin palikoita. Taidan lukea hetken taas kirjaa, hyödynnän tilanteen.

Mutta nyt menen

Vierailija
22/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei minua kaipaillut poissaolleista maaliksista, mutta tulen silti häiriköimään ;-) ensi keväänä taitaa moni mammakavereistani mennä töihin ja varmaan taas alan roikkua täällä enemmän, onhan sitä nyt johonkin yhteisöön saatava tuntea kuuluvansa . meillä oli nettipimento reilun viikon ja sitä ennen muuten vaan touhua riittänyt ja jäänyt jopa välillä viikoiksi pinot lukemattakin.

Meille kuuluu tasaista samaa. Mikä ilmaisu. PikkuE on juuri sairastanut ekan korvatulehduksen ja pitkän flunssan ja se vähän sekoitti elämänmenoa. Mies tekee töitä edelleen aamusta pitkälle iltaan ja yh-arkea käytännössä symbioosissa tuon pikkutyypin kanssa eletään. välillä seiniä kaatuu päälle, mutta toistaiseksi talo pysynyt kasassa.

Esittelyitä pikaisesti vielä: Minä 31 v, mies 32 v ja maalismussukasta tuli aprillipäivän esikoisemme. Tällä Palstalla roikuin varsinkin loppuraskaudesta paljon. Lauttasaaressa asutaan kuten Pääsiäisäiti (jonka kanssa juuri oltiin muuten pikaisesti kahvittelemassa) ja Candelafikin (terkkuja ). Minä liikun työssäni mainonnan maailmassa ja mies taloushommissa ja tämä asetelma näkyy myös perheessämme (minä taivaanrannanmaalariluonne, miehellä kaikki järjestelmällisesti exceltaulukoissa ;-))

nyt odottamaan miestä kotiin, joka lupasi tulla tänään ajoissa. juu juu...

Jolla ja pikkuE

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin se lelu Tarjoustalosta, jossa maksoi 15,90. Lauri oli myös aivan innoissaan ko. lelusta, mikä sai romun vihaajankin heltymään ääniä päästävälle muovihökötykselle =)

Vierailija
24/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vieläpä päälle kirjoittaan,mitä meille kuuluu...*huokaus*

Perjantai ollut täällä taasen kovin kiireinen ja kiireelle ei loppua näy,mutta eilisestä pinoutumisesta innostuneena tänään oli taasen pakko tulla mukaan.Nyt muistan...tähänhän taisi jäädä koukkuun,aivan niinkuin silloin raskausaikana.Oli niin ihanaa saada vertaistukea.

RÄNKÄLLE hurjan paljon voimia!!Kuulostaa tosi hurjan raskaalta pienen elämä ja luonnollisesti myös teidänkin.Toivottavasti pian kaikki kääntyy parhain päin,nimittäin olisihan jo oikeus ja kohtuus päästä nauttimaan kunnolla vauva-arjesta!

Meille ei siis muuten mitään ihmeellistä.Vauvaneiti on lutusen ihana ja tyytyväinen,kunhan vain saa ruokaa ja kuivat vaipat ja riittävästi unta.Tosin yöt meilläkin jälleen rikkonaisia.En oikein tiedä mistä johtuu.Saa nähdä,puhkeaako meillekin jotain allergioita,iho on jo kovasti atooppisen oloinen,samoin kuin siskollakin.Ja luonnolisesti siihen liittyy jotain herkkyyksiä...odotellaan ja toivotaan parasta.Tosin yöt voivat olla rikkonaisia nuhankin takia,mikä näyttää nyt eka kertaa puhkeavan kunnolla päälle.

Mutta nyt poistun miehelle kahvinkeittoon ja sitä mukaan ystäville saunoon...Joten tämä toivottaa kaikille tasapuolisesti hyvää ja rauhallista viikonloppua!!Toivottavasti kaikki univelalliset saavat miesten avittamina nukkua kunnon yöunet...

uupu

Vierailija
25/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meidän tyttö nukkuu kolmet max puolen tunnin päikkärit. Yhdeltätoista, kolmelta ja viideltä. Nyt on taas muutamana päivänä jäänyt noi viiden päikyt pois, mutta onneksi tyttö on sitten nukahtanut jo ennen yhdeksää.

Parina iltayönä olen saanut ekan heräämisen jälkeen tytön nukahtamaan uudelleen muutamassa minuutissa ottamalla tiukasti kainaloon. Isän tassuttelua (lue yltyvää huutoa)pystyin kuuntelemaan max 20 minuuttia, joten otettiin nyt tämmöinen rauhoittelu kokeiluun. Nälkä ei pitäisi olla, kun herää tunnin nukahtamisen jälkeen.

Mun marmatus miehen jatkuvista menoista hiljeni hetkeksi, kun treffasin koulukaverini, jonka mies lähti ulkomaille töihin ja käy parin viikon välein viikonloppuna kotona. Meidän ukko on reissussa kuitenkin max muutaman viikon kerrallaan, yleensä kuitenkin alle viikon.

Olitkos Kati05 muutama kuukausi sitten Sanomatalossa treffeillä? Muistaakseni siellä oli joku Kati.

Viime keväältä muistan Eliisaku nimimerkin, koska mielessäni mietin, että kumpikohan pääsee aikaisemmin synnyttämään, molemmilla kun raskaus venyi ja venyi. Olikos myös Hannah listoilla?

No niin, taas mennään!

Korvis ja pieni

Vierailija
26/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kuin uhkasin, minä häiriköin täällä vielä näin illallakin... Lapset ovat kiltisti omissa sängyissään tuhisemassa ja isäntä iltamenoissaan. Minä otin nyt lasin punaviiniä ja nautin sen ihan rauhassa netissä surffaillen...

Oli puhetta niistä aiemmin palstailleista, joista ei ole kuulunut mitään... Kävin selailemassa tiedostoa, johon olen kopioinut osan raskausaikaisista pinoutumisistani (ajattelin, että niitä on sitten hauska lukea ja ehkä joskus antaa Saanallekin). Sieltä tiedostosta löytyi mm. seuraavia nimiä (täällä jo tänään mainittujen lisäksi): Angelie, Tuplamuumi, Kauriina, Tiikeri82, Nojanda, Murun mama, Onnellinen mamma, Veena, Pirre, Elli32, Lepakko, Neiti81 ja Martti-Leena -> Teistä ei ole kuulunut mitään pitkään aikaan, vieläkö luette pinoja? No, toiset ovat edes välillä kirjoitelleet, mutta toiset ihan hävinneet. Hohoi, arvon maalisäidit, pistäkäähän kuulumisia pinoon! Ja sama huhuilu koskee tietysti aiemmin tänään huudeltuja nimiä...

Lukaisin muutamaa raskausaikaista kirjoitustani siinä nimiä selatessa. Hauskasti tulivat kyllä tilanteet ja fiilikset elävinä mieleen. Tekstit ovat vielä ihan sekaisin, eli välillä tuli tuntemuksia viimeisiltä kituviikoilta, välillä sieltä keskiraskauden kukoistuksesta... Voi voi, melkein rupesi haikailuttamaan, että olisi uudestaan raskaana... Vaikka en tiedä, voisiko sitä löytää sitten yhtä kivaa odotuspinoutumisjengiä kuin me maalikset ;-)

Näihin runollisiin tunnelmiin päätän häiriköinnin. Hyvää yötä ja mukavaa viikonloppua!

Terhi&nukkuvat lapsukaiset ja ruokaa odottava koira

Vierailija
27/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUa:lle mistäpäin porin seutua olet? saatetaan vaikaa tietääkin toisemme kun suurinpiirtein samanikäisiä olemme`? meillä tuo nukahtaminen on alkanut oleen vähän vaikeampaa kun tarvii potkia ja käsillä koko ajan tahdä jotain. nukahtaa kyl sit itsekseen ilman itkuja. aina nukkunut hyvin ja siksi aina ajattelen et onko kaikki hyvin kun esikoinen joka kehitysvammainen ei nukkunut niin hyvin.!?

Erkkaopettajat onko huoleni turha vai voiko samaan perheeseen syntyä näitä monta ja mulle silti lapset yhtä tärkeitä!!!!!!

mutta kun nämä kiusaamis jutut ja ym. jutut saa kauhistumelemaan et mimmosii ne nykyajan nuoret on kun en tommosta muista omasta nuoruudesta.

ei taida kohta uskaltaa päästää lasta ulos kun joku uhkaa et jos ei osta jotain ni hakkaa sen!!!? ootteko te kuullu et semmosta tapahtus tai jotain muuta?

Vierailija
28/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on menossa elokuvailta =) Mies katsoo alakerrassa elokuvaa ja minä syön yläkerrassa popcorneja ja juon jääkylmää olutta. Ja tietty surffaan! Marraskuu on oikein hyvä kuukausi tähän tarkoitukseen!

Onpas meillä maaliksilla mahtavia pinoja! Kävin vilkaisemassa tammisten pinon ja siellä oli kokonaiset 5 viestiä.

TEL haikaili viestissään odotusajan tunnelmia ja tartutti sen minuun!! Haaveilen täällä uudesta maalismussukasta. Eikö voitais jatkaa tästä uuteen odotuspinoon vanhalla porukalla =) Onneksi meillä on vasta ensimmäinen lapsi kyseessä, niin toivon mukaan sitä saa vielä nauttia näistä odotus- ja vauva-ajoista uudestaan. Oli kyllä hauska idea kerätä pinoutumisia talteen! Harmittaa, kun en moista keksinyt! Olen kyllä pitänyt päivittäin Laurin omaa päiväkirjaa, säästänyt syntymispäivän hesarin ja säilyttänyt joitakin mielenkiintoisia lehtileikkeitä. Mutta pinoissa olisi ollut sitä tiettyä tunnelmaa!

Kuten huomata saattaa, mitään tähdellistä asiaa ei ollut =) Täytyy jatkaa surffailua. Sain Laurin tänään poikkeuksellisesti jo kymmeneltä nukkumaan, mukavaa!

Leppoisaa perjantai-iltaa kaikille!

Hurtta & sängyssä tuhiseva Lauri