Miten oppisi heittämään tavaraa pois/roskiin?
Nurkat on täynnä tavaraa mutten millään haluaisi heittää mitään roskiin "jos sitä vaikka joskus voisi käyttää johonkin, jos siitä voisi askarrella jotain tai jos joku joskus tarvitsee tuollaista" Siis ehjiä, mutta käyttämättömiä tavaroita esim. laatikossa oli noin 10 peruskampaa; en ikinä käytä sellaista, ne eivät ole rikki mutta ei niitä voi myydä eikä kierrättää :(
Sama juttu koskien erilaisia rasioita, purkkeja ja laatikoita; niillä ei oikeasti ole arvoa mutta kun minulle ne ei ole roskiakaan. Eikä tällä paikkakunnalla ole mitään muovinkeräyspistettä että saisi muovijätteen edes energiaksi.
Vinkkejä, ideoita tai millä ajatuksella oppisi heittämään roskiin? Yritän olla ekologinen ja olla tuottamatta turhia jätteitä mutta kun kaikki paikat täyttyy pikkuhiljaaa.
Kommentit (15)
Esim päiväkodit ja koulut ottavat vastaan muovisia purkkeja. Saavat niistä kipot esim vesivärimaalauksiin tai muuhun askarteluun. Hiusammat voit tarjota seuraavalla kampaamokäynnillä kampaajallesi. Ne kuitenkin desinfioi ne huolella ja niitä kuluu huikeita määriä vuodessa.
Ne voi viedä kierrätyskeskukseen tai myydä kirpparilla. Jos ei itse viitsi laittaa kirpparipöytää, niin ne voi antaa jollekin joka viitsii. Sekin on parempi kuin heittää roskikseen. Mä olen antanut ylimääräistä tavaraa siskolleni, joka aina välillä myy tavaraa kirpparilla.
joka päivä yhden kaapin läpi ja tavara kerrallaan mietit että TARVITSETKO OIKEASTI TÄTÄ ja onko maailmanloppu heittää se menemään. Näin olen itse käynyt kaappini läpi ja 10 jätesäkillistä lentänyt roskikseen täysin turhaa tavaraa (en ole edes kaivannut ja lisääkin voisi vielä hävittää). Myymisen puolella en ole kun ne jää kuitenkin nurkkiin pyörimään vaikka kuinka pitkäksi aikaa eikä välttämättä niitä kukaan osta ja kauhea vaiva viedä kirpparille jne.
punaselleristille tai ihan mihin vaan kirpputorille. Tai askartelulaatikot yms voi antaa vaikka lähimpään päiväkotiin.
Minä heitin ison määrän pois kun muutettiin pienempään ja oikeesti oli erittäin helpottavaa päästä turhasta roinasta eroon.. Kotikin pysyy kummasti järjestyksessä. Tytär on vaan niin kova kerään kaikkee, kaikki krääsä pitäs säästää. En millään jaksais mut olen antanut säästää jos saa ne nätisti jonnekin "piiloon" tai järjestykseen. Ihmisillä on usein aivan liikaa roinaa jota eivät koskaan tule tarvimaan.
joka päivä yhden kaapin läpi ja tavara kerrallaan mietit että TARVITSETKO OIKEASTI TÄTÄ ja onko maailmanloppu heittää se menemään.
Kirpparilla myyn silloin tällöin mutta siellä ei suinkaan mene kaikki kaupaksi enkä edes kehtaisi yrittää jotain muovirasioita (jäätelö yms) Kun olisi se energiajätekeräys, se helpottaisi tätä jäteongelmaa
Ei siihen mitään niksejä ole. Roskiin vaan. Kerran se vain kirpaisee.
Mitä niille tekisi; kynäpurkkeja on joka paikassa ja siis sellaiset, joista edelleen tulee mustetta. Ottaisiko sellaisia mikään paikka vastaan?
vie ne kierrätyskeskukseen. Siellähän on ilmaispisteet juuri tuollaisen askarteluun sopivalle materiaalille.
vie ne kierrätyskeskukseen. Siellähän on ilmaispisteet juuri tuollaisen askarteluun sopivalle materiaalille.
Siinä on vastaanotossa tosi nuivat vastaanottajat; "ei tänne oteta sitä/tätä/eikä tota" Kaikki myydään hinnalla ulos -kalliimpaa kuin lähikirppiksellä- ja yllättäen tavara ei liiku :(
heitän kaiken roskiskaman roskikseen ja runtelen sitä sen verran & kaadan jotain rasvaa päälle että hipit vetävät takuulla vesiperän jos minun roskiani tonkivat.
Terveisiä vaan roskaväelle!
Siinä on vastaanotossa tosi nuivat vastaanottajat; "ei tänne oteta sitä/tätä/eikä tota" Kaikki myydään hinnalla ulos -kalliimpaa kuin lähikirppiksellä- ja yllättäen tavara ei liiku :(
Oman paikkakunnan kierrätyskeskus on tosi edullinen ja se "kallis" paikka on sitten lähellä oleva kirppis, josta toki menee rahat hyvään tarkoitukseen (lähetyskirppis).
punaselleristille tai ihan mihin vaan kirpputorille. Tai askartelulaatikot yms voi antaa vaikka lähimpään päiväkotiin.
Minä heitin ison määrän pois kun muutettiin pienempään ja oikeesti oli erittäin helpottavaa päästä turhasta roinasta eroon.. Kotikin pysyy kummasti järjestyksessä. Tytär on vaan niin kova kerään kaikkee, kaikki krääsä pitäs säästää. En millään jaksais mut olen antanut säästää jos saa ne nätisti jonnekin "piiloon" tai järjestykseen. Ihmisillä on usein aivan liikaa roinaa jota eivät koskaan tule tarvimaan.
Minä heitän tylysti pois kaiken mitä en ole käyttänyt vuoteen tai kahteen. Poikkeuksena tietysti kaikki arvokkaampi.
Ota ne muovikupit käyttöön tai kysele tarvisiko jokin kerho niitä. Henkilökohtaisesti heitän kyllä kaikki muovipurkit roskiin lukuunottamatta isoja karkkirasioita tai aino-jäätelörasioita, jotka soveltuvat erinomaisesti pakastukseen ja ruokien säilöntään. Kippoihin voi myös laittaa talteen kaikki ponnarit, hiuspinnit, kumilenksut, irronneet napit, siemenet, postimerkit, askartelutarvikkeet (liima, teippi yms)...
Mainoskyniä kannattaa viljellä käsilaukkuihin. Joka käsilaukussa on hyvä olla ainakin yksi kynä, jos tarvitsee kirjoitella jotakin. Lisäksi jos osuu johonkin arvontapisteelle niin sen käyttämänsä kynän voi kätevästi unohtaa siihen. Usein niitä kyniä on niillä pisteillä liian vähän :)
Myyntiin vaan, kirppiksillä menee kaupaksi ihan mikä vain :) Tuo keräily ja hamstraus on sairaus.