Uudelleensynnyttäjille kysymys
Odottelen kolmatta ja kahdella edellisellä kerralla olen ottanut äitiyspakkauksen. Nyt olen mietiskellyt, että jos ottaisi tällä kertaa avustuksen rahana. Kuinka moni teistä uudelleensynnyttäjistä aikoo ottaa/on ottanut avustuksen rahana?
Kommentit (13)
Meille on tulossa toinen, ja itse olen ollut vähän kahden vaiheilla. -Toisaalta olis ihanaa ottaa uus pakkaus (paitsi että se toppahaalari on ruma), mutta toisaalta tuntuu että esikoisen jäljeltä kamaa on aivan riittävästi. Vauva kasvaa niin pian, että on ihan turha haalia niitä 60 senttisiä niin valtavasti kaappiin. Se harmittaa, kun saatava summa on niin pieni suhteessa paketin arvoon, mutta ajattelin että sen voisi kuitenkin sijoittaa järkevämmin niihin juttuihin mitä oikeesti tarvitaan, eikä ottaa vaan torta på torta, niin mukavaa kun sekin olisi...
Ykköselle otin pakkauksen, kakkoselle rahana, kolmoselle pakkauksen ja nyt neloselle rahana.
Kolmoselle otin turhaan pakkauksen. Toppapuku oli huonoa materiaalia ja ruma ja jäi täysin käyttämättä, muittenki vaatteitten värit ja kuviot kauheita. Ykkösen pakkauksesta oli ja on kaikki tarpeellinen tallessa ja ehjänä. Rahalla aattelin ostella nätimpiä vaatteita ja sisustaa vauvan nurkkaa uusiksi. :)
Me otettiin ä-avustus rahana. Lapsille tulee ikäeroa puoltoistavuotta, joten esikoisen ä-pakkaus on hyvässä tallessa ja vaatteet on mielestäni edelleen " muodin mukaisia" . Säilyivät myös erittäin siistinä, joten samoja käytetään tulevalle vaavillekin. Ja muutenkin meillä on niin hirveesti pienelle vaatetta (sitähän pakkaus suurimmaksi osaksi on), ettei ole tarvetta enempään. Esikko on poika ja jos nyt sattuu tyttö putkahtamaan maailmaan, niin ostan sitten jotain kivoja tytön vaatteita.
Me käytetään rahat hoitopöytään, josta saa myöhemmin lipaston lastenhuoneeseen.
Terkuin Toukoaarre, Akseli 1v5kk ja masuArmas rv 29+6
ja toiselle ja tälle otin rahana. Vain ekalle siis pakkauksen. Kaikki täkit, sakset, kylpymittarit jne. on sieltä tallessa. Enkä silloin tykännyt pakkauksen vaatteista, liian isoja - tuntui hölmöltä laittaa pojalle 70 senttisenä vaaleankeltaista potkaria... Suurin osa vaatteista menikin käyttämättöminä kiertoon.
Eli olemme ottaneet jokaiselle pakkausen. Vaatteita olisi vaikka kuinka paljon, mutta haluan koota jokaiselle lapselle oman syntymävuoden ä-pakkauksen makuupussiin muutamia kyseisen vuoden ä-pakkauksen vaatteita, ensi kengät sekä muita ' muistoja herättäviä' vaatteita muistoksi. Lisäksi tietenkin jokaiselle lapselle on oma ' aarrelaatikko' johon olen kerännyt vauvakirjat, syntymäpäivän lehden, synnytyskertomuksen, ristiäis- ja synttärikortit ym. tärkeät jutut. :)
Itseäni on tietyllä tavalla harmittanut kun äitini oli hävittänyt pois oman makuupussini. Jostain syystä se olisi tuntunut tosi ihanalta saada itselle ja omalle esikoiselle käyttöön.
Esikoinen on reilu 2v ja nyt on tulossa kaksoset. Esikoisellekin pakkaus oli aika turha, kun suurin osa vaatteista kelpuutettiin meillä vain yöasuiksi. Potkareissa meidän tyttö ei päivisin juuri ollut. Hienompi päälivaatteita saimme jonkin verran sukulaisilta käytettynä ja sitten uusinakin tuli aika paljon.
Nyt otamme siis kaiken rahana ja ostamme sillä tarpeellista (vaunut, turvakaukalo ja pinnasänky mm ostoslistalla). Siskoltani saamme toisen toppapuvun ja makuupussin lainaan, joten niitä ei tartte erikseen hankkia. Ja alusvaatteita ja yöpukuja kyllä löytyy tarpeeksi. Päälivaatteita voi sitten ostaa tuolla rahalla mitä saa. Ja niitä kertissiteitä ja -vaippojakaan ei oikeestaan tarvita, kun on tarkoitus kestoilla! Ja kynsisakset, hiusharja, hoitoalusta ym jo löytyy esikoisen pakkauksesta.
Esikoinen nukkui aluksi laatikossa (koska pinnistä ei silloin vielä ostettuna), mutta nyt varmaan molemmat laitetaan aluksi samaan pinnikseen pötköttelemään.
(tai voi muuten teknsisesti olla, että otamme yhden pakkauksen ja 2*raha-avustuksen, mutta myymme pakkauksen Ruotsissa asuvalle sukulaiselle. Jos he pakkauksen haluaa, niin näin on molemmille edullisinta - myyntihinnaksi kun sovitaan jotain 140 ja 274,15 euron väliltä).
Puku ja toppapussi ois ollu kiva saada, mutta jos joltain kirpparilta bongais. Ja meille se 140 e tuli tosi tarpeeseen : tää vaavi tarttes turvakaukalon, uudet vaunut, rintapumpun jne.
Rapuäiti 39+2
Meille on tulossa vasta toinen murunen ja aion hänellekin pakkauksen ottaa. Tuossa joku jo kirjoittikin, että aikoo säästää makuupussin yms. merkittävät asiat lapselle itselleen. Ajatus on minusta ihana ja niin aion myös tehdä. Esikoisen pakkauksesta annoin toppa- ja kevyttoppapuvut ja joitakin vaateita Vaaka ry:n viimevuotiseen vauvakassi keräykseen, lähinnä ne jotka oli jäänyt meillä pitämättä.
Peppinetta 18+4
Säästettäviä vaatteita yms. saa toki muualtakin kuin äitityspakkauksesta ;).
Emme tee mitään kahdella satsilla kaikkea tavaraa, mitä pakkauksessa tulee. Sitä paitsi eme esikoisellakaan noita äp:n vaatteita kovin paljoa käyttäneet.
Tarpeelliset, kuten makuupussi, kevyttoppahaalari, kysnisakset yms. ovat esikoiselta tallella. Hirmu läjä vaatetta myös, äp:n vaatteet kylläkin suurin osa kierrätetty ;).
Rahalla ostan pari vaippaa lisää ja jotain muuta pientä tarpeellista :).
Esikoiselle otin pakkauksen, tokalle rahan. Ikäeroa heillä on vain 11kk joten esikoisen pakkauksen vaatteet ja muut tavarat olivat tallella ja hyväkuntoisia. Kolmannelle otin taas pakkauksen koska tokalla ja kolmannella on ikäeroa yli 10 vuotta, olin jo antanut vanhat vaatteet ja muut pois. Odotan nyt neljättä ja otin avustuksen rahana koska kolmannen lapsen pakkaus on tallella (ikäeroa tulee 1v 2kk).
Joku kirjoitti että ottaa jokaiselle lapselle pakkauksen jotta voi sitten antaa sen lapselle omaksi. Mullakin oli aluksi se haaveena mutta säilytystilaa ei kertakaikkiaan ole niin monelle pakkaukselle :(
Tansku, muksut & vaavi rv 33+1
niin ehdottomasti otan pakkauksen. Rahasumma on sinällään " pieni" , että pakkauksen verran vaatetta sillä ei saa. Ja koska kokemusta on, että vaatteet ovat ihania ja laadukkaita niin. .
Minä myös olen aikonut jemmata paketit ja antaa sitten lapsillemme, kun odottavat omaa pienokaistaan. Ja mikä olisi ihanampaa, kun iso masuisena tutkia äitiyspakkausta ;)
Kaksi pakkausta olen ottanu siis kahdelle lapsellemme. Mitä tekisin enään kolmannella paketilla. En tarvitse kolmansia kynsisaksia, hiusharjaa, makuupussia, haalareita koska kaikkia näitä käytetty niin vähän että ovat hyvänä pysyneet ja vaatettakin on ihan riittävästi kahdelta lapseltamme jäänyt. Ovat vielä tyttö ja poika joten vaikka rahallisisesti onkin pienmpi tämä äitiysavustus niin silti..Ostan rahalla sitten sitä mitä tuleva vauvamme tarvitsee eli vain vaippoja, sideharsoja, ehkä pari tuttia, tuttipullon tutteja pari varuiks. Liivinsuojia, rasvaa, jotaki lelua jne, koska kaikkea muuta meillä tosiaan on ehkä liikaakin.
Esikoisen pakkauksesta kaikki olennainen (täkkipussi, peitto, kynsisakset, pyyhe, vesimittari, hiusharja...) on tallessa. Kakkosellekin otettiin avustus rahana. Rahalla ostan sitten mieleisiä vauvanvaatteita.