Tulin raskaaksi luomusti kuuden vuoden yrittämisen jälkeen ja nyt...
kaikki luulee, että kävin vieraissa!!! Paitsi mies ehkä, ja sekin oli kyllä vähän vinkeän näköinen aluksi, kun kuuli vauvauutisen. Alkoi kovasti pohtimaan, (leikillään?), oltiiko me nyt oltu yhdynnässä oviksen aikoihin ja kyseli miten ne mun työmatkat ajoittuikaan...Lääkäri neuvolassa kyseli meidän veriryhmiä kiinnostuneen kuuloisena mieheltä ja sai pettyä, kun vauvan veriryhmä sopi isän omaan. Miehen kaverit ovat hänelle naljailleet asiasta, leikillään kai, mutta silti ottaa todella päähän tuollainen! En ihan oikeasti ole koskaan käynyt vieraissa ja itse asiassa mieheni on ainoa seksikumppanini koskaan, tapasimme kun oli 19v. Vauva on harmi kyllä enemmän mun näköinen kuin miehen, olisin toivonut, että hänessä olisi ollut jotain selkeitä miehen piirteitä, mutta ei. Muita kohtalontovereita?
Kommentit (10)
meillä on lapsen hiukset porkkananväriset ja siitä on jokainen sanonut, et mistäköhän tuokin väri on tullut.. Joo, olen kaikille letkauttanut, että kattokaa tarkasti, tämän kylän punapäisiä miehiä, joku se niistä saattaa olla..Ps. lapsi on mieheni, ja mieskin sen tietää ja tajuaa..
on ihan vaalea ja hontelo, me muut tummia ja vihreäsilmäisiä. Veli on ainoa, joka on tullut vahvasti äitini sukuun ja me muut isäni sukuun.
Keskustelimme lääkärin kanssa vauvan jatkosuunnitelmasta erään sairauden vuoksi. Tuli sitten puheeksi tämä, että tuli luomuna näin pitkän yrittämisen jälkeen. Lääkäri sanoi ihmettelevällä äänellä "ai jaa!" tms. Heti sen perään kysyi mieheltäni: "Mikäs sun veriryhmä onkaan?" ja sitten kertoi vauvan veriryhmän. Mitä sellaisesta pitäisi ajatella, eikö ollutkin aika sopivasti ajoitettu veriryhmäkysymys? Mikä syy hänellä edes oli kysyä miehen veriryhmää, eihän se vaikuta vauvan hoitoon.
En ole missään psykoosissa, ja vauva on jo yli puolivuotias. Ei tietenkään olla otettu mitään dna-testejä, koska vauva ei voi olla kenenkään muun kuin mieheni, kai sen nyt itse tiedän.
Kaveritkin on varmaan leikillään naljailleet, ja toki olen saanut myös onnitteluja ilman epäilyjä, mutta silti. Loukkaa jotenkin nuo leikilläänkin murjaistut jutut.
Pitääkö lapsella olla jomman kumman vanhemman veriryhmä vai ei?
O voi olla, vaikka vanhemmat on A ja B. Mutta A tai B ei voi olla, jos jompikumpi vanhemmista ei ole.
Mitä lääkäri vastasi saatuaan tiedon isän veriryhmästä? Kysyikö hän myös äidin veriryhmää?
lapsellakin sama. Meillä minulla on B ja miehellä on A eli lapsilla voi olla A tai B tai AB. Meniköhän näin? Mutta mites ne O-veriryhmäläiset syntyivät?
Ap:lle sanoisin, että anna olla. Meillä taas lapset on saatu hoitojen avulla ja esikoinen on kovasti miehen näköinen. Nyt kuopus on aivan tumma ja enemmän minun näköäni, joten saimme ihan oikeasti aika tiukkojakin hämmästelyjä lapsen tummuudesta. Alkoivat kai epäillä, että on mennyt väärät siittiöt minun munasoluihini...
Nyt kun lapsi on jo 1,5-vuotias, niitä isän ja veljen piirteitäkin löytyy, mutta kiistatta on eri näköinen kuin isoveljensä tietyiltä osin. Kyllä siitä lapsesta näkyy se isän ulkonäkö, kun katsotte isästä vanhoja valokuvia vauvana. Kummasti löytyy niitä piirteitä, joita on voinut isältä periä.
Mitä lääkäri vastasi saatuaan tiedon isän veriryhmästä? Kysyikö hän myös äidin veriryhmää?
Ja kysyi myös mun veriryhmää. Ok, ehkä otan nämä jutut itseeni vähän liian henkilökohtaisesti. Mutta oikeasti, mitä syytä lääkärillä saattoi olla veriryhmien kysymiseen? Ei se vaikuta hoitoon mitenkään. Ja kysyi vielä juuri tuon ihmeraskautumisesta kertomisen jälkeen.
ap
Luennolla kerrottiin veriryhmien periytymisestä. Yksi opiskelija kysyi kesken luennon, että mitenkäs tuo nyt menee, kun minulla on B, mutta isällä O ja äidillä A? Luennoitsija meni vähän vaikeaksi, samaten suuri osa opiskelijoista. Vastaukseksi luennoitsijalta tuli mumisten, että ei se niin voi mennä ja ehkä muistat veriryhmät väärin. Ja sitten siirryttiin äkkiä seuraavaan aiheeseen!
Ey voi kuvitella, että nuo letkauttelijat ovat olleet tosissaan. Ihan taatusti olette saaneet aitoja onnitteluja enemmän eikä se lääkärikään ole ajatellut sinun käynene vieraissa. Olet jotenkin itse nyt vainoharhainen. Minkä ikäinen lapsi nyt siis on? Oletko synnytyspsykoosissa?