Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten te yhden lapsen yksinhuoltajat asutte?

Vierailija
02.09.2011 |

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
03.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska luulin, että tarvitaan tilaa. Nyt harkitsen n. 60 nelioön ostamista taas puutalosta (nykyinen siis kerrostalo). Haluan pientä pihaa ja vähän toisenlaista yhteisöllisyyttä. Ja me mahdumme pienempäänkin.

Vierailija
22/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskelija ja 6 vuotias tyttö on minulla. Asutaan 60 neliön kaksiossa vuokralla. Omistusasunto ei tulisi kyseeseen, koska ei tuloja, muutakuin opintotuki ja muut etuudet. Töissä en voisi käydä koska muuten en näkisi lastani ollenkaan päiväopiskelun ohella. Vuokra on 750euroa tässä kaksiossa (juuri tuli korotus). Muutin tähän 2007, silloin vuokra oli 590e - eli noussut ihan reippaasti. Pidän vuokraa kalliina, mutta enpä paljon ahtaammalle voisi enää muuttaa. Mulla myös sänky olohuoneesssa ja lapsella oma makkari. Tämä on käytännöllisin ratkaisu arjessa, saa lapsen nukkumaan rauhassa jne. Mutta silloin ottaa päähän kun ei mahdu vieraita ottamaan kylään kun en omista sohvaakaan. Niin kauan kuin opiskelen, ei ole muuta mahdollisuutta (paitsi kaupungin kämpät, mutta niihin en lähde). Mutta ei parane valittaa. Jos kaikki ihmiset haluaisivat ja voisivat asua omakotitalossa tai paritalossa, emme mahtuisi tälle planeetalle. Ennen kokonaiset perheen saattoivat asua yhden pirtin mökkipahasessa, joten enpäs valita. Ihmiset ovat ahneita, kun haluavat ylellisyyttä ympärilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa 18v pojan kanssa 100 neliön rivariasunnossa, 4h+k. Omistus, ei velkaa. Myytin erotessa okt ja molemmille jäi siitä hyvät rahat. Muutan varmaan kerrostaloon kun poika muuttaa omilleen parin vuoden päästä. En jaksa yksin lumitöitä jne.

Vierailija
24/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appiukko asuu toiselle puolella, minä ja lapsi toisella puolella.

Tällä tavoin appi välttää muuton palvelutaloon.

Vierailija
25/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan loistava vuokrakämppä :)Pojalla makkari, mulla olkkari-keittiö -yhdistelmä.

Vinkkejä, jotka toimineet meillä: 1.Osta hyvä vuodesohva. Silloin sinulla on olkkari käytössä halutessasi, eikä sänkyä silti tarvi arkielämässä pois kasata. 2.Järkeistä tavarasi.Mieluumin vähemmän kuin enemmän huonekaluja ja tavaraa. 3. Osta kauniita koreja ja laatikoita. Niihin mahtuu paljon kamaa ja silti pysyy paikat siistin näköisinä.

Meillä ei ollut tässä yhtään ahdasta eikä hankalaa! Ollaan jo puolitoista vuotta pidetty tässä miestäkin ja nyt alkaa olla vähän ahdasta :) Ostettuna kolmio, muutetaan kuukauden päästä!

Vierailija
26/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 huonetta ja keittiö.

Vierailija
27/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla.

Tätä ennen 56neliöisessä kaksiossa ja sinnekkin sovittiin oikein oivasti. Huoneet oli tilavat, tenava toisessa huoneessa ja itse olkkarissa. Parisänkykin mahtui hyvin, iso kangas vain ja isoja tyynyjä päälle kun vieraita tuli.

Vierailija
28/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollaan asuttu varmaan 15 vuokra-asunnossa ja tämä on selkeästi suurin. 17-neliöinen oli pienin ja sitä kaipaan eniten :)

Vierailija
29/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukuin olkkarissa, tyttö makuuhuoneessa. Vuosi sitten jäin tähän yksin, kun tyttö muutti omaan kämppään. Hyvin oli tilaa ja kaikki tavarat mahtuivat mainiosti.

Vierailija
30/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjää ihan kivasti. Pohjaratkaisujakin on monenlaisia. Tupakeittiö on avarampi ja oma sauna sekä tilava parveke plussaa.

Vierailija
31/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun tyttäreni kanssa kahdestaan 59 neliöisessä kaksiossa Turussa.

Lapseni isä menehtyi odotusajalla toisen käden kautta.

Meillä on mennyt pvät hyvin ja muutenkin sujunut moitteettomasti tyttäreni kanssa nämä 3½ vuotta.

Itse aloitan mahdollisesti opiskelut tämän vuoden aikana ja tyttäreni menee tarhaan.

Vierailija
32/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ja 2v. tyttö, 60m² kaksio 5km kaupungin keskustasta. Vuokrataan kaupungilta. Tilaa on tosi hyvin, kummallakin oma sänky makkarissa ja asunto on todella mukava, naapurit ja alue mainiot.

Tosin pienempää katselen koko ajan, aloitan opiskelun syksyllä ja jos vuokra jatkaa nousuaan joka vuosi samaa tahtia niin meillä loppuu rahat kesken. Nyt on vuokra 550€/kk, juuri nousi 20€/kk.

Alkaa olla tämä asuminen ihan mielipuolisen kallista.

Vierailija
33/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aivan älyvapaata että ajattelenkaan lähteväni 20m² pienempään asuntoon lapsen kanssa? Esim. 1h+tupakeittiö+kylpyh.+parveke 40m². Vuokraa olisi pakko saada alas ja tuollaisella asunnolla jäisi vuokraa 150€/kk:ssa vähemmän maksettavaksi.

Vierailija
34/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiossa vuokralla lapsella makkari ja mä punkkasin olkkarin nurkassa.

64-neliöinen kaksio odottaa...kai se riittää?

ap.

Kyllä riittää. Olen kahden yh ja meillä neliöitä 58. Hyvin pärjää. :)

Vierailija
35/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin meillä on iso keittiö :)

Vierailija
36/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä muutettiin 64 neliöiseen kerrostalokolmioon. Olisin kelpuuttanut myös kaksion, mutta kolmio saatiin nopeammin. Vuokra-asuntoja molemmat.

Vierailija
37/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...asutaan, pienessä sellaisessa, 37m2.

Vauvan ja mun sängyt makuualkovissa, olohuone ja baarikeittiö sen lisäksi.

Haaveilen noin 50-neliöisestä kaksiosta niin vauvalla olisi rauhallisempi nukkua.

Vierailija
38/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksiossa vuokralla lapsella makkari ja mä punkkasin olkkarin nurkassa.

64-neliöinen kaksio odottaa...kai se riittää?

ap.

saunallisessa kaksiossa. Luultavasti mahdut..

Vierailija
39/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asutaan 250m2 omassa omakotitalossa.

Vierailija
40/40 |
04.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yhteinen makkari, lisäksi tässä asuu 4 muuta aikuista joista 2 yksinhuoltajia lapsineen. Yhteisiä tiloja olohuone, keittiö, kylpytilat, sali ja puutarhaa.