Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♦♦♦SYYSmussukat, taas on perjantai!♦♦♦

04.11.2005 |

Minä olen ollut hereillä kohta 2h, kun esikoinen heräsi pissalle eikä kukaan taidettu enää nukkua sen jälkeen...

T: Ynis

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi

Täällä hämystellään miun poikien kanssa kynttilän valossa, onpi kivaa.

Äsken ei vielä ollut kivaa, käytiin megakauppareissu, riideltiin viikonlopun suunnitelmista, Motti pissi housuun ja meinasi raukka nääntyä nälkään. Sitten MOtti söi iiiison lautasen poota (=poro) ja riisiä sekä tuttipullon maitoa ja elämä hymyilee:) Poota on mennynnä viikko, riisiä jonniisa verran pidempään. *toteaa, ei vielä uskalla hurrata*

Hienoa Ankkis! Tulen kiltisti takaisin laihispuolelle, yllättäen mun kahvia-suklaata-ruisleipää dietti ei toiminut. Nyt olen viikon ollut tiukasti pisteillä ja hyvälle tuntuu. Älkää siis puhua suklaatista, pliis.

T-P: Voi kun ikävä kuulla! *Halaus*

Pääni on tyhjä, taas. Kaikille toivotan oikein ihqua viikonloppua;)

Ainiin, voitko Ankkis lainata anoppiasi?!:)

Menen keskustelemaan miehen kanssa aiheesta " Mitkä vasut pidetään" . Mielipiteemme ovat erilaiset, minä haluan tietty pitää omat lemmikkini, miehellä on vähän eri intressit;) En kyllä ikinä olisi uskonut, että perjantai iltaa vietän puolustamalla karvaista ja villiä sonnivasikkaa:D *Päivän maalaiselämää osuus*

Tsau

Aavis ja Motti-poo mies

Vierailija
22/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat läks tänään,siivottavaa ois,mut ei nyt jaksa.Käyttivät mua autotonta kaupoissa ja nyt on vaippoja,pesuaineita,purkkiruokia,limpparia jne.jne.

Typyläinen on yöelämällä taas osoittanu et parempi jos ois vaa oma perhe paikalla..viimeyönä ihan valvottii 2.30-4.30!Väsyttää!!!!

Päästii kuitenki yks päivä leffaa ja syömää...lounas jälkkärillä ja viinillä :-)

Typyn koevedoksetki saatii,nyt vaikea valinta edessä!!

T-P:Surku Tikrun takia :-( Meilläkin " esikoislapsi" kisu 10v ja pelottaa ihan ku vanhenee.Poikaki on jo niin kiintyny kisuun et ikävöi sitten joskus varmasti paljon!!

Ankkis:Yhtyy Ayapin fanfaareihin!!!Vau!!!!Onnea,onnea!!!!!

Täällä homma tökkii ja pahasti!!Herkut maistuu :-(

Vastaan mitä muistan...

Pinnasuojat käytössä niin kauan ku typy antaa niiden olla,samoin pinnasänky niin kauan ku typy siellä pysyy-helppoa!

Syövat molemmat viilis-viilejä,typy ei jugurtista perusta,poika kylläkin.Poika syö pinaattilettuja,typyltä muna latistamatta ;-) joten ei lettuja vielä...

Enkö tosiaan muuta muista...

Juo,vettä ja gefilusmaitoa..Vesipullo aina lattialla ja usein naukkailee,mut ei mitää Axun määriä..

Iltapala kutsuu...palaan!

Ynikselle tsempit yh-aikaan,piti laittaa päiviä sitten :-)

Kaikille rakantajille ja remppaajille tsemppiä..pikkusen olen myös kade.Ois ihana ku ois se oma talo.

voimia allergia taistoihin!!

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä töpsyttelen. Ehdin hyvin lukea menneet pinot ja lukea seiskan ja vaikka mitä. Nyt sitten tekeen äkkiä hommia, että pääsee heti pois kun ovet menee lukkoon 22.

Kiitos kisuliinin muistamisesta! Voi Jatu, teilläpäs on ihanan vanha kisuliini. Niin mäkin ajattelin, että Tikru elelis vielä ainakin 10v ja sitten ONni sais hävetä silmät päästään kun äitinsä itkis menetystä, kun Tikru viimein vanhuuteen kuolis;) Jotenkin vaikuttaa, että Onska jo ehti tavallaan jos ei kiintyä, niin tottua kissaan. Keskiviikkona, kun tehtiin lähtöä junalle kohti Oulua, Onni selaili semmosta kirjaansa, jossa on muutaman kotieläimen kuva. Siinä on kissanpennun kuva ja se kissa on melkolailla Tikrun näköinen. Onni avasi kirjan siltä kohtaa ja sanoi " aaii" , siis paijasi kisua, kuten Tikruakin aina. Suloista, tuli itku, koska Tikruhan oli jo kuollut:(

No mitäs muuta. Ruokajuttuja. Viljoja lukuunottamatta Onska syö mitä mekin. Jopa kerran jo saanut valmiissa marinadissa ollutta kanaa. Meillä siis muna on latistettu;) - siis ei ainakaan broiskun liha aiheuta enää mitään. Jos teen Onskalle jotain omaa, en juurikaan laita suolaa mutta taas meidän äidin ruuat on melko suolaisia vaikka yrittää olla laittamatta paljon suolaa. Yritän minäkin välttää E-koodeja ja muita keinotekoisia. Tavallisia jugurtteja syö jonkin verran, useinmiten ihan tavallista viiliä. Eilen aamulla oli ihme juttu. Yritin antaa Onnille Kalinka jugurttia siten, että annan vaan sen valkoisen jutun, en siis sekoittanut sitä pohjahilloa mukaan, en koskaan sekoita. Ja yleensä Onni syö vaan vähän. No nyt söi ja söi ja vaatimalla vaati purkin tyhjäksi, hilloja myöden:)

Muuten Onska ei paljon saa sokeripitoista ruokaa. Joskus annan yhden gluteenittoman keksin ja sitä se nakertaa tyytyväisenä.

Nyt pitää mennä oikeesti töihin.

T-P

Vierailija
24/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan tuohon työpisteeseen. Kaksi päivää takana ja pusero on ihan tyhjä. Kun saisi tehdä joskus työnsä hyvin ja kunnolla. Liikaa vaadittu. No onneksi minua heitellään muuallekin ja enhän minä ole töissä kuin marraskuun, sitten taas vain viikonloppukeikkoja. " Huoh* Anteeksi vali, vali!

Ankkis, Hillitöntä Tuuletusta ja Kumartelua! Wau, hyvä Sinä! :-)))

Olen huomannut että tolkuton syöminen ei johda hallittuun painonnousuun raskausaikana. Mitä minä teen? Yleensä syön vain lisää. :-( Tarttis teherä jotakin..

T@hti, onneksi olkoon kadonneesta multakasasta! :-) Laitatko naapurisi tulemaan meillepäin.. Meillä kun asuu HKM ei JMM (HKM=hamstraava kasamies). Pihaan ilmestyy aina jotain ihme kasoja, milloin puuta, milloin risuja, soraa, hiekkaa yms ja minulla on herne nenessä kun kasat eivät itsestään häviä ja miehen mielestä kasat joutavat hyvinkin siinä olla..

Uskaltaakohan Mottia jo onnitella porosta ja riisistä!?! Mites syöttötuolissa viihtyminen?

No niin, HKM tuli punttikselta, jospa menen pitämään seuraa.

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ja sairastuneille paranemisia, valvoneille hyvää ja sikeää unta, algeerialaisille perheineen jaksuja ja sureville lämmin halaus!

Lila75

Vierailija
25/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin sitten kauppaan klo 20 kun Sassa jo nukkui ja poitsukin oli sängyssä isin kertoman tarinan (minä vaan luen, tylsä äiti) ja mun unilaulujen jälkeen. Tulin takas vajaa ysi ja koko muu perhe nukkui! Mies siis tuli iltapäivällä työreissulta joten väsy tais olla... Mä olin vielä laittanu saunan lämpeemään ennenkuin lähdin ja kaupasta mukaan tarttui vielä pari kuivaa omppusiideriä :) Etten sanois ihanalta tuntui saunoa rauhassa ja juoda sidukkaa :))

Kaikki kateissa! Siis te! Saunassa tuli mieleen se vauva-palstalta tänne taaperoihin siirtyminen, no täällä on niin hiljasta että katos äkkiä se fiilis ;-)

Aavis: Voi hitsi jos mä joku päivä pääsisin tuuletteleen tolleen. Vaikka sit varovasti... Sassalle ei siis käy ainakaan kesän jälkeen kokeillut tattari, bataatti, riisi, kesäkurpitsa... Eli aikas hankalaa... Eikä tähän mennessä kokeillut lääkkeetkään sen paremmin :( Joku varmaan ihmettelee et miten noin vähän kokeiluja on ollu... No nää meidän pikku-sairastelut aina sotkee kuviota.......

Maanantaiksi varasin MOLEMMILLE ipanoille allergia-lääkärin. Poitsullahan on tökkiny koko ikänsä kaikki marjat ja hedelmät (syö vitskut purkista) tai siis ei ole niitä ikinä suostunu syömään... Nykyään suurimmat ongelmat aiheuttaa ainaki tomaatti (ei syö mitään missä vähänkään), sitruunahappo ja kaikki sen johdannaiset (hedelmät ja marjat sis. tuota kanssa, nii ja tomaatti kanssa, olen oppinut...) ja aika moni kasviskin.... Joten katotaan jos lääkärillä olis jotain kättä pidempää mulle antaa. Sassanki vien kanssa eri a-lääkärille ku aikasemmin ku en oo ollu tyytyväinen rouva tohtorin kauheeseen hötkyilyyn vaikka varmasti ammattitaitoinen onkin.

Miettii tässä et meniskö nukkumaan vai vieläkö surffais.

Huomenna olis Halloween-juhlan poikaset iltasella mikäli neiti on ok edelleen huomenna. siis lasten kekkerit. Poitsu vetää luuranko-puvun ja mä aattelin pistää noita-naamarin hatun kera mikäli Sassa ei saa ihan hepulia...

Hyviä öitä kaikille toivoo hän ja poistuu, odottaen jos joku ilmestyisi pinoon :)

Kerppu, siiderilasin kera ;-)

Vierailija
26/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leffa: Lapsia ja aikuisia (vai oliko se aikuisia ja lapsia?)

Kudin: lapanen

sekä tämä tiedon valtatie :)

Elokuva on surullinen. Kudin kirjava.

TP:lle unohdin viimeksi sanoa, että lohtua...

Vierailija
27/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pekan vointia seurailin ja ees taas mietin. Oli muka välillä parempi, mutta sitte kuume taas nousi. Iltaysiltä päästiin tk:n ja saatiin kuuri korvatulehdukseen. Toisen korvan tärykalvo pullotti eikä liikkunu kunnolla. Korvia epäilinkin. Amorion -kuuri toivottavasti auttaa myös yleisoireisiin. Aamulla mulla ois ollu kirkkoon meno kuoron kanssa laulamaan, mutta jätän väliin. Anoppi oli täällä tk reissun ajan ja ois ollu ihan valmis tulemaan aamullakin, mutta mä haluan ite seurata pojan vointia. Mulla on itellä ollu tosi pahoja lääkeaineallergiareaktioita ni on jääny vähän paniikki kuureista.

Kerppu. Kiitos eilisestä linkistä. Täällä oon nauranu vedet silmissä moneen otteeseen.

Ruoka- asiaan. Meillä on pakastin täynnä riistalihoja ja metsamarjoja, joten niitä pysitään myös syömään.Ja kalaa saadaan suoraan joesta tai järvestä. Ja vältetään lisäaineita, liikaa suolaa ja turhaa makeutta. Mutta aina ei jaksa tai osaa olla kaikessa niin tarkka. Välillä syödään esim pinaatti- tai verilättyjä. Pekalle oon antanu 1-1 1/2. Nyt oon itekki tottunu jo niin riistan makuun, että ei paljon muuta kaipaakaan ja lihaliemetki on aitoja. Kanaa ostetaan kyllä valmiiks marinoituna. Pitäis senki maustaminen kyllä jo opetella. Jugurteissa oon tympääntyny turhaan makeuteen ja ulkolaisiin marjoihin ja lapsille onneks maistuu hyvin luonnonjugurtti marjojen kera. Tai " kerroskiisseli" eli marja- tai mehukiisseli ja luonnonjugurtti. Sen verran paan sokeria, että itekki pystyy irvistelemättä syödä. Muiden suuhun kaikissa meidän ruuissa on liian vähän suolaa ja sokeria ja lapset taas mummollekin moitti, että ruoka on liian suolaista ja valmiiksi marinoitu possunliha " väkevää" . Nyt oon myös saanu taas leipomisvaihteen päälle ja rupesin siinäkin miettimään, että jos hommais jauhot paikallisilta, kun ruis tuppaa muuten olemaan ulkolaista ainaki meidän pikkumarketissa.

Kyllähän mä taas vauhtiin pääsin...

Voimia allergiataistoihin!

Pahoittelut T-P:lle kissan menettämisen vuoksi.

Lila. Toivottavasti teidänkin kasoille löytyy konsti. Meidän naapuri on muuten ihan kivan näköinenkin ;)

No niin. Paras lopetella ja hipsiä oman kullan kainaloon ja nukkumaan, kun ei tiedä, mitä yöllä ja aamulla on vastassa.

Jaksamisia kaikille ja hyvää yötä!

T@hti

ps. Vierastan Halloween -tyylistä juhlintaa ja sytytän huomenna kynttilän isomummojen ja muiden rakkaitten muistolle

Vierailija
28/28 |
04.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halloweenista piti sanomani, että " oikea" halloween oli ja meni jo. Käsittääkseni suomalainen pyhäinpäivä on ihan eri asia. Halloweenilla taitaa olla monta perinnettä, siis mistä se on lähtöisin. Mun mielestä kurpitsajuhla on ihan ok, mutta eipä se suomalaiseen perinteeseen kuulu. Eri asia sitten, etteikö perinteet vois levitä muualta tännekin. Niinhän ne monet muutkin juhlapäivät ja traditiot on levinneet. Mutta T@hti, en tarkoita moittia sitä, jos sinä et ole innostunut halloweenista! :)

Jotain muutakin oli mielessä, mutta unohtui, kun mies kävi sähläämässä vieressä:)

Ai niin, T@hdelle vielä! Melkoinen Marjatta olet! Tulee aika luuseri olo itelle:)

T: Ynis