Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onpa taas kiva pissiä verta kun terveydenhuolto ei toimi!

Vierailija
02.09.2011 |

Olen kärsinyt jo monta vuotta helvetillisestä VTI-kierteestä ja mistään ei tunnu saavan apua. Aluksi sain muutaman antibioottikuurin, mutta sitten tuli yksi negatiivinen testi väliin jolloin lääkäri totesi ettei sinulla mitään tulehduksia ole, et saa lääkkeitä kun se nyt on vaan tämmöstä jos on aristava rakko.

Kärvistelin sitten pissituskien kanssa ties kuinka pitkään, hyvä että kaupassa uskalsin käydä kun pissaa meinasi tulla housuun. Ja tämä oli lääkärin mielestä ihan ok, pitää vaan tottua. No sitten tuli niin helvetilliset kivut että oli pakko mennä lääkäriin, ja kas kummaa, se olikin tulehdus ja sain antibioottikuurin.

Sen jälkeen sama homma uudestaan, lääkärin mielestä ei voi olla tulehdusta koska välillä on negatiivisia testituloksia, ei vaikka aiheesta löytyy paljon tietoa että testit voivat olla usein väärässä.

Nytkin tuomio oli taas "ei tulehdusta". Monta päivää meni vessassa itkiessä kun pissin partateriä pönttöön, ja lopulta alkoi tulla paljon verta joka kerta pissatessa. Ja mikä yllätys, tämä onkin nyt taas tulehdus ja sain lyhyen antibioottikuurin. Olisi vaan ollut elämä paljon mukavampaa jos olisin saanut kuurin heti, enkä monen päivän kärsimisen jälkeen. Että ottaa päähän!!!!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menenkin heti kunhan saan selville kuka täällä meillä päin olisi osaava ja ymmärtävä lääkäri. Niin monella eri lääkärillä olen terveyskeskuksessa ja päivystyksessä jo ravannut eikä yksikään ota vaivaa tosissaan.

T: edelleen vihainen ap

Vierailija
2/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tarvitsee vain soittaa laakarille ja han s-postittaa reseptit apteekkiin josta soitetaan minulle etta tule hakemaan.

t.asun USAssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut vti-kierteitä ja sen ainakin opin, että terveyskeskukseen ei kannata mennä, jos on yhtään rahaa mennä yksityiselle. Suorastaan törkeää ja ammatitaidotonta kohtelua sai terveyskeskuksessa.

Tsemppiä ap, tiedän erittäin hyvin miten tuskaiselta tuntuu!

Vierailija
4/16 |
04.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koita ensiavuksi karpaloa. Mehua ja kuivattua saa kaupasta ja muistaakseni apteekista jotain kapseleita.

Ei ne toki noin pahaa tulehdusta paranna, mut jos olis edes vähän helpotusta oireisiin.Ja joillain ne tepsii kierteen estolääkityksenä.

Vierailija
5/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene jollekin asiantuntevalle erikoislääkärille

Vierailija
6/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla itellä kävi samoin, tulehuksia tulehuksien perään, verta, välillä negaa ja jne. kunnes virtsatiekivi tukki koko virtsatien ja munuainen tulehtui todella pahasti. kivi poistettiin tähystämällä.

monta oireetonta vuotta oli, kunnes jälleen tuli tulehuksia, negaa, verta jne..sanoin lääkärille, että kivi ja lääkäri sanoi ettei passaa oirekuvaan jne. no kivi kuitenkin sieltä taas putkahti, onneksi itekseen pihalle ja vti ongelmat on taas ohi tältä erää.

seuraavaa kiveä ootellessa.

Vierailija
7/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nefrologille tai urologille. Jos pissit verta, kyseessa voi olla isompikin ongelma kuin VTI.

Vierailija
8/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle ja pyydä estolääkitys. Saat varmasti. Ja jos oireita jatkossa ilmenee, niin voit hankkia kotiin testiliuskoja, josta näet virtsassa olevat leukosyytit. Ja tulosten perusteella sitten hakeutua hoitoon.

Itse aikoinaan kärsin vti-kierteestä ja aikani ta:lla hypittyäni ja päivystyksessä ravattuani, hakeuduin yksityiselle ja johan alkoi asiat hoitumaan. Jaksamisia.

sh

Vierailija
9/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut samanlaisia vti-kierteitä.

Testit näyttivät joskus positiivista ja joskus negatiivista.

Välillä veti hiljaiseksi, kun joku hoitaja tuumasi, että testi oli negatiivinen, olet aivan kunnossa ..ja itse oli niin kipeä että toivoi vaikka nuijanukutusta että pääsisi tuskista eroon.

Onnekseni sitten yksi lääkäri ymmärsi tilanteen ja määräsi estolääkityksen.

Vuoden ajan söin estolääkitystä, ja se auttoi. Pääsin tulehduksista pitkäksi aikaa eroon.

Muutamia vuosia myöhemmin alkoi sama kierre uudestaan, ja ehdotin lääkärille estolääkityksen aloittamista, mutta hän ehdottikin toisenlaista lääkitystä.

Kirjoitti minulle voimakkaita antibiootteja ison satsin, ja neuvoi syömään tietyn määrän lääkettä heti kun ensimäiset oireet tulee. Sillä tavoin tulehdus ei pääse kunnolla päälle ja pääsee vähemmillä antibiooteille.

Se toimikin todella hyvin, ja pääsin kierteestä taas eroon.

Nyt ei ole kymmeneen vuoteen tullut uutta vti-kierrettä.

Tsemppiä sinulle ap, tuo on tosi tympeä vaiva. Yritä löytää hyvä lääkäri että saisit itsesi kuntoon.

Vierailija
10/16 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni 35 v virtsatiekierrettä takana, kunnes selvisi, että virtsarakkoni ei tyhjene kunnolla. Minulla oli MS-tauti. Että saattaa olla kyseessä laajempikin ongelma.

Vierailija
11/16 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin koita ensiavuksi karpaloa. Mehua ja kuivattua saa kaupasta ja muistaakseni apteekista jotain kapseleita.

Ei ne toki noin pahaa tulehdusta paranna, mut jos olis edes vähän helpotusta oireisiin.Ja joillain ne tepsii kierteen estolääkityksenä.

En tarkoita mitään luontaistuotekaupan tavaraa vaan ihan omin käsin metsästä haettua. Karpalokin on hyvää, mutta löytyy tehokkaampaakin.

Käy poimimassa sianpuolukan lehtiä. Ne ovat juuri nyt parhaimmillaan ja tehokkain VTI-lääke, mitä olen tavannut. Ne voit kuivata, tehdä keitettä. Laita teelusikallinen murennettuja lehtiä / reilu kupillinen vettä kiehuvaan veteen, laita kansi päälle, sammuta levy ja unohda siihen joksikin aikaa. Se kiehuu juuri sopivasti niin että noin varttitunnin päästä on valmis juotavaksi.

Älä hämmästy, jos pissa on sitten vihreää sen kuurin jälkeen.

Tavallisesti pari kupillista peräkkäisinä päivinä riittää. Jos tämäkään ei auta, niin sitten voi olla aivan joku muu vika. Yhden sellaisen tiedän, ja hänellä oli diabetes.

Mistäkö tunnet sianpuolukan? Kasvaa usein hiekkakankailla, tai vaikka soramontun reunalla. On puolukan näköinen, mutta varret piiitkiä, maata myöten olevia ja marjoja on vähemmän.

Vierailija
12/16 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se parane vti:n hoidolla.

Vierailija
13/16 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ap:lla on jokin muu ongelma kuin VTI, ja tämä muu ongelma vain altistaa VTI:lle.

Klamydia, tippuri, kuppa?

Virtsakivet?

Syöpä?

Ei normaalisti virtsassa ole verta edes VTI:n yhteydessä.

Vierailija
14/16 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tarvitsee vain soittaa laakarille ja han s-postittaa reseptit apteekkiin josta soitetaan minulle etta tule hakemaan. t.asun USAssa.

Ajan saa samaksi päiväksi tai seur. päivän aamuksi. Lääkärit tutkii huolellisesti ja ottaa kokeet kaikki. Mikäli pientäkin epäselvyyttä niin lähetetään heti alan erikoislääkärille.

Tämä lysti maksaa vain 10€ / 3kk ja reseptilääkkeet on n. 20% Suomen hinnoista. Viime viikolla hain 3 eria reseptilääkettä 3 kk:n annokset ja maksoi 10 €.

Minulta tulee nykyään huutonaurua, kun joku kehuu Suomen terveydenhoita maailman parhaaksi.

Vierailija
15/16 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorempana kärsin todella vaikeasta vti-kierteestä, ja kokemukset tk:sta oli samat kuin ap:lla >:(

Muistan elävästi yhdenkin kerran kun soittelin tk:een kyselläkseni pissatestin tulosta, ja sieltä vaan sanottiin että ei oo tulehdusta, kaikki on hyvin. Vaan ei ollut hyvin kun tuskat oli niin kovat että siinä toivoi jo nuijanukutusta. Menin sitten yksityiselle lääkärille, ja sieltä sairaalaan kun tulehdus olikin edennyt munuaisiin asti.

Sen jälkeen sain ensin estolääkityksen, ja myöhemmin ison purkillisen voimakasta laajakirjoista antibioottia, jota piti ottaa heti kun tuli tunne että tulehdus on tulossa.

Muutamassa vuodessa se sitten helpotti eikä tulehduksia tule enää kuin harvakseltaa, ei edes joka vuosi.

Vaikeinta tuon vaivan kanssa on löytää sellainen lääkäri joka haluaa tehdä jotakin tulehduskierteen katkaisemiseksi.

Vierailija
16/16 |
14.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli pitkään kierre vti-tulehduksissa. Tuli aina säännöllisesti ja lähti lääkityksellä pois.

Minulta tutkittiin sitten kaikki, klamydia, hvi, kilpirauhaset, papa, "laktoosi", keliakia ja kaikki olivat ok, eli kyse oli vain vti-tulehduksista.

Aloin kuitenkin kiinnittämään huomiota kaikkeen "elämiseen", eli aina ennen ja jälkeen yhdynnän wc-käynti ja alapääpesu (myös miehellä), join paljon sekä vettä että karpalomehua yms., söin karpalokapseleita.

Lisäksi sain lääkityksen, mistä saatoin aina tarpeen tullen heti ottaa yhden tai kaksi antibioottia, kun oireet vähänkään tuntuivat tulevan esille. Ja samalla sitten join päivän ajan todella paljon, jolloin bakteerit vähän kuin katosivat eivätkä päässeet kunnolla jylläämään.

Ja kaikella tällä sain paikkani terveeksi ja nyt tulehduksia ei ole ollut enää kolmeen vuoteen. Toisinaan tulee sellainen olo, mutta sitten juon heti jotain hapanta ja vettä ja otan karpalokapselit ja saan oireet pois.

Eli sinullakin se kierre pitäisi saada vaan katkaistua, jolloin paikkasi ehtivät parantua, eikä tulehduksia tule sen jälkeen enää niin helposti.

Kannattaa kokeilla myös esimerkiksi puolen vuoden tai vuoden estolääkitystä ja oikeasti kiinnittää huomiota hygieniaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme