Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Väljät paikat synnytyksen jälkeen

Vierailija
02.09.2011 |

Onkohan minulla kohtalotovereita, kun tuntuu, että kaikissa "seksi synnytyksen jälkeen"-keskusteluissa ihmiset hehkuttavat seksin jopa parantuneen ja lantiopohjalihasten toimivan kuin unelma.

Omasta synnytyksestäni on kahdeksan kuukautta ja voin sanoa suoraan, ettei seksi tunnu yhtään miltään minusta tai miehestäni. Olin ennen synnytystä todella tiukka, tyyliin lyijykynä pysyi kävellessä sisällä. Nyt tuntuu, että emättimen suuaukko on jotenkin venähtänyt valtavaksi kraateriksi, eikä siinä ole enää mitään puristusta. Vaikken olisi yhtään kiihottunut, tuntuu että hulahtaisi sisään millainen mela tahansa. Lantiopohjalihaksia tein jo raskauden aikana ahkerasti ja nyt olen jatkanut treenausta synnytyksestä lähtien. Tuntuu, että puristusvoimaa on, mutta kun venätin on sisältä ja suuaukosta niin venynyt, jään puristelemaan ison tyhjän tilan ympärille. Ymmärtääköhän kukaan mitä sanon.. ? Olen todella masentunut tästä ja olen vasta kolmekymppinen, joten haluaisin vielä joskus nauttia seksistä. Olen hoikka ja urheilullinen ja vatsalihakset ovat hyvässä kunnossa. Silti alapää räjähti käsiin synnytyksessä.

Onko muita kohtalotovereita? Toivoisin, etteivät tiukkana säilyneet tulisi pilkkaamaan tähän ketjuun. Tiedän että teitä on paljon, ellei jopa suurin osa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiien miltä susta tuntuu..synnytyksestä nyt 6kk..aloin heti jumpata lantionpohjan lihaksia geishan kuulilla..sexiä oli vasta n.2kk synnytyksen jälkeen..nyt aina silloin tällöin mut eipä mieli tee kun tuntoa ei pahemmin ole :( En odottanutkaan että täysin palautuisi ja kaikki kyllä vauvan arvoista, joten älkää vaivautuko valistamaan ja valittamaan..mutta on se vähän masentavaa että ikää 28v ja sexistä ei enään nauti..suu aukko isompi ja kudokset näkyy, tunto ei enään niin hyvä ja tuntuu vaan..no löysältä..mies ei valita mutta ei varmaan kohteliaisuutta...ja aivan sama mitä mies miettisi kyllä sen itse tietää ja tuntee ja itseä vaivaa asia.ja ennen takaapäin oli avot asento, nyt ilmaa menee väliin niin kun se suu aukko enemmän auki, että ei pysty siinä asennossa..että sillee..

Vierailija
2/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan tuo märkyys olla syynä? Oletteko huomanneet että imetys löystyttäisi paikkoja tai lähinnä estäisi palautumista. Imetän nimittäin edelleen useita kertoja päivässä.

Lääkäri sanoi minulle että imetyksen aikana elimistö on vaihdevuositilassa. Katso miltä tuntuu vuoden jälkeen synnytyksestä. Viimeistään kahden vuoden jälkeen pitäisi olla hyvä tilanne. Jos ei ole, mene korjausleikkaukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäi pitkän ponnistusvaiheen tuloksena sellaista väljyyttä, joka ei jumppaamalla parane. Vaikea selittää, mutta juuri emättimen suu on erilainen ja tunnottomuuttakin on. Käy hyvällä gynellä. On sellaistakin väljyyttä, mikä ei omin konstein parane, olen sen gyneiltä kuullut. Onhan synnytys rankka, minusta pikemmin on ihme nämä "suurin osa" täällä, joihin sillä ei ole mitään kielteistä vaikutusta. Tsemppiä!

Vierailija
4/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös imukuppisynnytys ekana synnytyksenä. Toinen vauva sai alkunsa, kun esikoinen oli 1.5 v, eivätkä paikat olleet kunnossa vielä tuolloin (olin vasta tajunnut mistä ongelma kiikastaa, ja hankkinut Instrun aquaflex-harjoituskuulat).

Toinen synnytys oli helpompi, mutta raskaudessa minulla oli järkyttävät suonikohjut alapäässä ja jaloissa. Ihan kamalat, ja niinpä tilanne oli kuin olisi ollut pullataikina kohoamassa, ja synnytyksen jälkeen homma olisi lätsähtänyt. Valtava kraateri, jotenkin levinnyt koko toosa.

Nyt kuopuskin on jo 2 vuotias, ja mies on kehunut kuinka olen tiukka ..(?) Olen nyt tehnyt paljon töitä asian eteen kuulilla ja ilman, ja olen tietysti iloinen asiasta. Mutta edelleen on sellainen tuntuma, että alapää on ihan erilainen kuin ennen, ja jotenkin leveä. Ja esim puutuu helposti (muilla tällaista vaivaa?)..

Vierailija
5/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi naiset ihmettelee vuosikausia levähtänyttä römpsäänsä, vaikka apua saa.

Vierailija
6/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme synnytystä, josta kahden ensimmäisen jälkeen ei ongelmia. Kolmas oli imukuppisynnytys, josta syntyneitä repeämiä korjattiin leikkaussalissa. Emättimestä meni tunto lähes kokonaan ja paikat ovat väljät. Hävettää, enkä ikänä kehtaisi vaivasta mennä lääkärille puhumaan.

Vierailija
7/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä 1,5 vuotta, joten eipä tässä auta enää kuin leikkaus. Seksistä tuntuu puuttuvan kitka. Tosin kuivanakin uppoaa ilman pakottamista tai kipua. Ikää on 25 vuotta, joten tuskin paranee enää.

Edellinen vastaaja ihmetteli miksei naiset mene leikkaukseen. Minulla ei ainakaan ole tuhansia euroja ylimääräistä leikkausta varten.

Vierailija
8/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä 1,5 vuotta, joten eipä tässä auta enää kuin leikkaus. Seksistä tuntuu puuttuvan kitka. Tosin kuivanakin uppoaa ilman pakottamista tai kipua. Ikää on 25 vuotta, joten tuskin paranee enää. Edellinen vastaaja ihmetteli miksei naiset mene leikkaukseen. Minulla ei ainakaan ole tuhansia euroja ylimääräistä leikkausta varten.

Ja minä ainakin ottaisin vaikka lainan sitä varten ennemmin kuin pelaisin jollain naurettavilla kuulilla vuositolkulla. Ottavat ihmiset autolainaakin, miksi ei voi satsata yhtä hyvin toosansa korjaamiseen?

Vierailija
9/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi naiset ihmettelee vuosikausia levähtänyttä römpsäänsä, vaikka apua saa.

Ja onko kallista?

Vierailija
10/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä 1,5 vuotta, joten eipä tässä auta enää kuin leikkaus. Seksistä tuntuu puuttuvan kitka. Tosin kuivanakin uppoaa ilman pakottamista tai kipua. Ikää on 25 vuotta, joten tuskin paranee enää. Edellinen vastaaja ihmetteli miksei naiset mene leikkaukseen. Minulla ei ainakaan ole tuhansia euroja ylimääräistä leikkausta varten.

Ja minä ainakin ottaisin vaikka lainan sitä varten ennemmin kuin pelaisin jollain naurettavilla kuulilla vuositolkulla. Ottavat ihmiset autolainaakin, miksi ei voi satsata yhtä hyvin toosansa korjaamiseen?

Vai puhutko vain? Tuskinpa julkinen puoli kenenkään toosia kiristele, joten yksityiselle olisi mentävä ja siellä tarvitaan maksukykyä.

Vierailija
11/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui paikat todella löysiltä synnytyksen jälkeen, vaikka tein kovasti töitä Smart ballseilla ja ilmankin. Mies sanoi, että hänestä tuntuu lähes samalta, kuin ennen synnytystä ja näytti nauttivan seksistäkin ihan mukavasti. Mutta jouduin tekemään hikikarpalot otsella töitä koko seksin ajan, että alapäässä olisi tuntunut edes jonkinasteista tiukkuutta tai kitkaa. Kaikki energiani ja keskittymiseni meni lantionpohjalihasten jännittämiseen, en saanut siis seksistä itse juuri mitään irti. Jatkoi kuitenkin ahkerasti harjoittelua Smart ballseilla ja nyt voin sanoa, yli vuosi synnytyksen jälkeen, että vihdoin alkaa tuntua paikat entisenlaisilta. Kuulat pysyvät sisällä ilman mitään pinnistelyjä vaikka parikin tuntia tai vaikka juoksisin lenkillä. Ennen meinasivat tipahtaa pöksyihin, ellen pinnistänyt pää punaisena..

Toivoa siis on. 6 kk synnytyksestä on todella lyhyt aika! Kyllä siinä varmaan yleensä vähintään vuosi menee, että paikat palautuu.

Muistaakseni jotain 3000e maksaa korjausleikkaus, jos haluat jo nyt otaa selvää. Sinuna kuitenkin odottaisin ainakin vuoden.

Vierailija
12/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan koskaan olisi saanut sitä alakertaa kuntoutettua tähän nykyiseen tilaan. Yritin epätoivoiseti 2v mutta ilman tuloksia kunnes sitten aloin käyttää kuulia apuna. Kiitokset gynelle!

Vierailija
14/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui paikat todella löysiltä synnytyksen jälkeen, vaikka tein kovasti töitä Smart ballseilla ja ilmankin. Mies sanoi, että hänestä tuntuu lähes samalta, kuin ennen synnytystä ja näytti nauttivan seksistäkin ihan mukavasti. Mutta jouduin tekemään hikikarpalot otsella töitä koko seksin ajan, että alapäässä olisi tuntunut edes jonkinasteista tiukkuutta tai kitkaa. Kaikki energiani ja keskittymiseni meni lantionpohjalihasten jännittämiseen, en saanut siis seksistä itse juuri mitään irti. Jatkoi kuitenkin ahkerasti harjoittelua Smart ballseilla ja nyt voin sanoa, yli vuosi synnytyksen jälkeen, että vihdoin alkaa tuntua paikat entisenlaisilta. Kuulat pysyvät sisällä ilman mitään pinnistelyjä vaikka parikin tuntia tai vaikka juoksisin lenkillä. Ennen meinasivat tipahtaa pöksyihin, ellen pinnistänyt pää punaisena.. Toivoa siis on. 6 kk synnytyksestä on todella lyhyt aika! Kyllä siinä varmaan yleensä vähintään vuosi menee, että paikat palautuu. Muistaakseni jotain 3000e maksaa korjausleikkaus, jos haluat jo nyt otaa selvää. Sinuna kuitenkin odottaisin ainakin vuoden.

Onnittelut sinullekin sitkeästä treenauksesta! Huomasin ja että se 5-6kk meni ennen kuin alkoi kunnolla tuo kuulajumppa tehoamaan. Minullakin nuo Smartballsit ja koko ajan vaan asiat paranee,,

Vierailija
15/27 |
16.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi emättimen kiristysleikkaukseen?

Mä en ymmärrä miksi naiset vaan valittaa, että paikat on isot jne. ja että olisi pitänyt saada lapset sektiolla. Eikö se nyt ole hyvä synnyttää ne lapset turvallisesti maailmaan, ja sen jälkeen hoitaa homma yhdellä pienellä leikkauksella kuntoon, kuin ottaa isoja riskejä sektioiden kanssa pimpin takia?

Mulla ei ole mitään pahoja jälkiä alapäässä, ja paikat tuntuu ihan ok-tiukoilta, mutta olen silti ajatellut, että kun olen varma että lapsiluku on täysi, käyn ainakin tarkastuttamassa mestat, että kannattaisiko niille tehdä jotain. Mullakin on tuo emättimen suu aika ruma, että ehkä vähintään sen voisi korjata.

Vierailija
16/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ekaksi miettisi tuollaisia kirurgisia toimenpiteitä pimpa tiukkaamiseen. Jumppaa ja treenausta vaikka niiden geishakuulien kanssa, ja totta tietysti rakastelua+ orkkuja lihasten "iloksi" sopivasti.

Vierailija
17/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mies vannoo tuntuvan samalta/lähes samalta. Itsekin kyllä yhä nautin seksistä, mutta vähän löysemmältä se kyllä tuntuu.. Tai kaikki ennen hyvät asennot eivät tuota juuri mitään tuntemuksia.

Hankin myös kuulat, jotka ihmeekseni pysyvät kyllä hyvin sisällä pitkäänkin. Olen vasta aloittanut harjoittelun (eilen itseasiassa :) ) ja toivon hyviä tuloksia.

Anna itsellesi aikaa, mutta jos tuloksia ei synny, käy gynellä.

Vierailija
18/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui paikat todella löysiltä synnytyksen jälkeen, vaikka tein kovasti töitä Smart ballseilla ja ilmankin. Mies sanoi, että hänestä tuntuu lähes samalta, kuin ennen synnytystä ja näytti nauttivan seksistäkin ihan mukavasti. Mutta jouduin tekemään hikikarpalot otsella töitä koko seksin ajan, että alapäässä olisi tuntunut edes jonkinasteista tiukkuutta tai kitkaa. Kaikki energiani ja keskittymiseni meni lantionpohjalihasten jännittämiseen, en saanut siis seksistä itse juuri mitään irti. Jatkoi kuitenkin ahkerasti harjoittelua Smart ballseilla ja nyt voin sanoa, yli vuosi synnytyksen jälkeen, että vihdoin alkaa tuntua paikat entisenlaisilta. Kuulat pysyvät sisällä ilman mitään pinnistelyjä vaikka parikin tuntia tai vaikka juoksisin lenkillä. Ennen meinasivat tipahtaa pöksyihin, ellen pinnistänyt pää punaisena.. Toivoa siis on. 6 kk synnytyksestä on todella lyhyt aika! Kyllä siinä varmaan yleensä vähintään vuosi menee, että paikat palautuu. Muistaakseni jotain 3000e maksaa korjausleikkaus, jos haluat jo nyt otaa selvää. Sinuna kuitenkin odottaisin ainakin vuoden.

Mistä olette ostaneet nuo kuulat ja tuleeko ohjeet mukaan?

Vierailija
19/27 |
17.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä olette ostaneet nuo kuulat ja tuleeko ohjeet mukaan?

Kaalimato firmasta ja maksoivat parikympin paikkeilla lähetyskuluineen.

Vierailija
20/27 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät paikat pelkästään synnytyksestä veny, kyllä ne löystyvät hormonien vaikutuksesta jo ennen synnytystä (mikä monelle täällä irvailevalle sektioäidille on ihan uusi fakta). Oletko varma, että olet oikeasti venynyt, vai oletko vaan raskauden jäljiltä kosteampi kuin ennen?

8 kuukautta synnytyksestä ei ole vielä kovin pitkä aika. Jatka vaan sitkeästi harjoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän