Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalainen on hutilus. Taas siltä jäi vihko kotiin.

Vierailija
02.09.2011 |

Teki aamulla kotiläksyn jonka uohti illalla tehdä (muisti sentään sen) ja jätti sitten vihkon olkkarin pöydälle. Koskahan tuo oppii huolehtimaan tavaroistaan?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä unohtelee. Onneksi ei kovin usein.

Vierailija
2/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kovin pieni se ekaluokkalainen.

Riippuu tyypistä koska oppii huolehtimaan kaikki matkaan. Paljon tietenkin riippuu myös mallista jonka hänelle annat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kovin pieni se ekaluokkalainen.

Riippuu tyypistä koska oppii huolehtimaan kaikki matkaan. Paljon tietenkin riippuu myös mallista jonka hänelle annat.

ap

Vierailija
4/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapselle kannattaa jo ihan pienestä opettaa huolellisuutta, sitten kun sitä tarvitsee mm. koulussa on aika työ saada lapsen kaaliin perusasioita.

Vierailija
5/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikuuhiljaa oppii, kun tuet. Kannusta ja kiitä hyvin onnistumisesta. Älä hirveästi läksytä. Voitko viedä vihkon tänään kouluun? Meillä poika on nyt neljännellä ja on alkanut jo aika hyvin muistaa viime vuonna kaikki tavarat. Tytär muisti jo epulla.

Vierailija
6/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tarkastan, että on kaikki mukana.

Tarkastan myös läksyt ja merkkaan ne tarkastetuksi.

Jäi meiltäkin kerran vihko, kun en muistanut katsoa, että on mukana.

Unohduksia sattuu aikuisillekkin ja lapsille vielä enemmän.

Vierailija
7/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai siis silloin heti kun tullaan töistä,tuollaista tilannetta ei silloin synny.

Ei tuon ikäinen ja noin vähän aikaa koulua käynyt voi yhtäkkiä muistaa kaikkia asioita joita pitäisi,se on sinun tehtäväsi auttaa siinä.

Vierailija
8/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poika tekee ja minä tai isänsä varmistetaan, että ne on oikein ja kaikki tehtävät tehtynä.

Samoin varmistetaan, että ne tavarat on mukana.

Miksi sinä et ap auta enemmän lastasi? Meinaatko että se simsalabim oppii huolehtimaan kaikesta? Ekalainen on vielä pieni lapsi!!

Vierailija
9/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapselle kannattaa jo ihan pienestä opettaa huolellisuutta, sitten kun sitä tarvitsee mm. koulussa on aika työ saada lapsen kaaliin perusasioita.

ja siksi mua ärsyttääkin tuo hutilus. En sitä tietty lapselle näytä vaan koitan kärsivällisesti muistuttaa ja opettaa. Ei vaan tunnu menevän jakeluun.

ap

Vierailija
10/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen opettaja pyysi, että vanhemmat merkkaisivat läksyt tarkastetuksi.

Helpottaa hänen työtänsä.

Ei siis ole pakko tarkastaa.

Esikoisella kehitysvamma ja hänen läksyissä vasta hommaa onkin.

Tuntuu sitten tämän kuopuksen läksyjen tarkastus tosi helpolta.

Vierailija
11/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli poika tekee ja minä tai isänsä varmistetaan, että ne on oikein ja kaikki tehtävät tehtynä.

Samoin varmistetaan, että ne tavarat on mukana.

Miksi sinä et ap auta enemmän lastasi? Meinaatko että se simsalabim oppii huolehtimaan kaikesta? Ekalainen on vielä pieni lapsi!!

vielä oli yksi tehtävä. Teki sen ja unohti vihkon pöydälle. Enkä usko että tuo hetkessä oppii, aika kauan on jo harjoiteltu ja kauan saa varmaan vielä opetella lisää.

Onko sulla vielä muita hyviä neuvoja antaa?

ap

Vierailija
12/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaadi siltä lapselta niin kauhean paljon. Vaikka olet itse tarkka ja huolellinen lapsi on silti lapsi. Positiivisella kasvatuksella tämä asia menee parhaiten perille.

Sillä on vielä mooonta vuotta aikaa oppia ennen aikuisuutta. Koulu on koulua myös elämää varten. Ei siellä tarvi täydellinen heti olla. Älä sinäkään vaadi täydellisyyttä vaan vedä henkeä ja huokaise välillä. :)

Ei vihkon kotiin jääminen ole oikeasti niin vakava asia.

Vierailija
13/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsen opettaja pyysi, että vanhemmat merkkaisivat läksyt tarkastetuksi.

Helpottaa hänen työtänsä.

Ei siis ole pakko tarkastaa.

Esikoisella kehitysvamma ja hänen läksyissä vasta hommaa onkin.

Tuntuu sitten tämän kuopuksen läksyjen tarkastus tosi helpolta.

Aika vaikea on tarkistaa jos ei tiedä mitä on milloinkin läksynä.

ap

Vierailija
14/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jäljentävät ne sieltä kotitehtävävihkoon. Vanhemmat merkkaa ne sinne tehdyiksi. Jo ekalta alkaen.

Vierailija
15/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä tuli läksyksi. Jos on unohtanut merkata jonkun läksyn tai kirjat on koulussa, niin vähän huono tarkistaakaan, että onko se läksy tehty vai ei. Kotoa tuuppaan kaikki kirjat ja vihkot ipanan mukaan mitä suinkin löytyy. Yleisimmin ne kirjat unohtuu kouluun... Ja sit tulee muikkaria, kun on läksyt tekemättä. No, tehtäsiin, jos voitaisiin... (Olen opelle tästä viestiä kyllä laittanutkin)

Viimeisimpänä tempauksena hukkasi kirjoitusvihkonsa. Illalla tarkistin sen, tyttö lähti viemään sitä takaisin reppuun ja aamulla sitä ei koulussa löytynytkään mistään. Illalla käännettiin huusholli ympäri, eikä löydy. ARGH! Ja tyttö on tokalla.

Kai se (toivottavasti) joskus oppii... Ehkä.

Vastahan mä olen viimeiset 5 vuotta koittanut opettaa sitä huolehtimaan omista tavaroistaan. Mutta kun ei se muista/huomaa/ehdi.. Tälläkin hetkellä on hukan teillä paras takki (joutuu käyttämään niitä "tyhmän näköisiä" kun uutta en osta...) ja ainakin avaimet. Viime talvena hukkas kännykkänsä. Ja aina samalla kaavalla. "Ihan varmasit laitoin sen tänne ja nyt sitä ei oo missään" *huokaus*

Vierailija
16/16 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaadi siltä lapselta niin kauhean paljon. Vaikka olet itse tarkka ja huolellinen lapsi on silti lapsi. Positiivisella kasvatuksella tämä asia menee parhaiten perille.

Sillä on vielä mooonta vuotta aikaa oppia ennen aikuisuutta. Koulu on koulua myös elämää varten. Ei siellä tarvi täydellinen heti olla. Älä sinäkään vaadi täydellisyyttä vaan vedä henkeä ja huokaise välillä. :)

Ei vihkon kotiin jääminen ole oikeasti niin vakava asia.

sen unohtelu ärsyttää. Tiedän ettei yhteen vihkoon maailma kaadu ym. mutta mua vaan ärsyttää. Kuinka mun lapsi voi olla tuollainen, ei ole ainakaan äitiinsä lähtenyt, vissiin sitten isältä peritty ominaisuus :) Ehkä mua ärsyttää myös se etten itse asiaa huomannut, olin siis itsekin hutilus.

Eikä tätä kannata niin vakavasti ottaa, mulla on pms päällä :)

ap