Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Multa poistettiin 7 kk sitten nielurisat

Vierailija
02.09.2011 |

sitä ennen olin jatkuvasti kipeänä ja imin itseeni kaikki pöpöt.

Leikkaus epikriisissä (en tiiä onko oikea sana) luki että nielurisat oli kroonisesti tulehtuneet. Yleislääkärit olivat sanoneet että ihan normaalilta nielurisat näyttää, mutta vasta erikoislääkäri totesi että ne pitää pois leikata.

7 kk aikana minulla ei ole ollut yhtäkään tautia, ei flunssaa tms. Aika mahtava juttu!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kroonisesti suurentuneet nielurisat, ja erikoislääkäri (yksityisellä) on sanonut niiden aiheuttavan kyllä helposti pahat oireet. Mulle tulee aina flunssaisena järkyttävä kurkkukipu, räkätauti, ääni menee pariksikin viikoksi jne. Mutta kuulemma ainakaan julkisella ei aikuisilta nielurisoja leikata, ellei tule usein bakteeri-infektioita ("angiinaa").

Vierailija
2/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kroonisesti suurentuneet nielurisat, ja erikoislääkäri (yksityisellä) on sanonut niiden aiheuttavan kyllä helposti pahat oireet. Mulle tulee aina flunssaisena järkyttävä kurkkukipu, räkätauti, ääni menee pariksikin viikoksi jne. Mutta kuulemma ainakaan julkisella ei aikuisilta nielurisoja leikata, ellei tule usein bakteeri-infektioita ("angiinaa").

Yksityisellä leikattiin. Mulla oli vuodessa 2-4 angiinaa. Leikkauksen hinta olisi ollut n 2500 euroa, mutta vakuutus korvasi. Ehkä paras juttu aikoihin tuo leikkaus. Eipä tarvi aamuisin kaivella pikkurillin kynnen kokoisia proppuja nielusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
4/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oikein uskalla mennä...pelottavaa.

Vierailija
5/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mulla ole ollut kuin kaksi angiinaa. Paha proppuongelma tosin.

Vierailija
6/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli monta angiinaa, ihan kuumeetontakin, ei saatu kuriin. Ja jättikokoiset ne oli myös ja niitä proppujakin oli.

Tästä kohta vuosi ja nyt eka tauti päällä, ei tunnu kyllä kivalta kun se iski tuonne alemmas.

Vierailija
7/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä leikattiin. Mulla oli vuodessa 2-4 angiinaa. Leikkauksen hinta olisi ollut n 2500 euroa, mutta vakuutus korvasi. Ehkä paras juttu aikoihin tuo leikkaus. Eipä tarvi aamuisin kaivella pikkurillin kynnen kokoisia proppuja nielusta.

olen todella leikkauksen tarpeessa mutta kuulemma yksityinen on ainoa vaihtoehto - eikä ole 2500 euroa irrottaa ihan tuosta vain...

Vierailija
8/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en oikein uskalla mennä...pelottavaa.

Okei, leikkaus ei ole maailman kivuttomin. Mutta saat todella hyvät kipulääkkeet ja runsaasti toipumisaikaa. Itse selvisin varmaan huomattavasti vähemmillä kivuilla kuin valtaosa, olin ihan kunnossa jo 1,5 viikkoa leikkauksesta. Jotkut on tehneet kuolemaa vielä kk päästä leikkauksestakin.

Vierailija
9/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todella leikkauksen tarpeessa mutta kuulemma yksityinen on ainoa vaihtoehto - eikä ole 2500 euroa irrottaa ihan tuosta vain...

Mulla on työpaikan puolesta joku Tapiolan vakuutus joka kattaa ihan kaiken.

Vierailija
10/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ääneni tavallaan kuohittiin.

Olen siitä lähtien kuulostanut puuromaiselta.

T: 11cm mies

Vierailija
11/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antibioottikuurit sen vuoksi. Sekä ajoittain pahanhajuinen hengitys (ne risoihin kertyvät valkoiset klimpit on oikeasti aivan hirvittävän hajuisia). Kyllä kannatti.

Vierailija
12/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja antibioottikuurit sen vuoksi. Sekä ajoittain pahanhajuinen hengitys (ne risoihin kertyvät valkoiset klimpit on oikeasti aivan hirvittävän hajuisia). Kyllä kannatti.

Joo multa hävis kans noi kerran kuukaudessa antibioottikuurit. Oli vähän väliä keuhkoputkentulehdusta ja kamalin oli 9 kk kestänyt yskä joka sekin loppui kun risat poistettiin.

Vierailija
13/13 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kun sain jonkun kurkkupöpön niin nousi paiseet kurkkuun. Tähän tarvittiin yleensä aina kaksi antibioottikuuria ja paiseiden puhkomiset. Lopulta yks lääkäri tuumas että taidetaan poistaa koska loppua ei näytä tulevan. Ja sinne jäi leikkauspöydälle antibiootit sun muut sairaudet. Poistosta aikaa nyt kolme vuotta ja normaalia flunssaa pahempaa ei ole ollut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kuusi