Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisikö elämän tuntua hauskalle?

Vierailija
02.09.2011 |

Onko teillä hauskaa kuinka usein?

Olenkohan mä masentunut kun minusta ei tunnu enää yhtään hauskalle juuri koskaan. Mun elämä on ankeahkoa raatamista enkä tunne itseäni yhtään iloiseksi ja toiveikkaaksikaan. Onko tämä ihan normaalia?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä väsyminen ja kamalat asiat kuuluu elämään. Niitten jälkeen on taas hyvä hymyillä.

Vierailija
2/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen ainakin ajoittain pitää tuntua hauskalle. Jos ilman syytä olet iloton, mene lääkäriin. Olet masentunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän kuitenkin nähdä joka päivä jotain kivaa jossakin asiassa ja tehdä edes jotain, mikä saa hyvälle tuulelle. Olin viime kesänä työttömänä ja kyllä sen jälkeen olen ollut onnellinen esim. vakipaikasta,vaikka töitä on tosi paljon.

Vierailija
4/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei tunne iloa, jotain on pielessä. Kyllä minusta etlämän pitää tuntua hauskalta. Tietenkin on jaksoja ja syitä, että pitempäänkin on alamaissa, mutta niiden pitäisi mennä ohi, jos asiat eivät ole ihan hirveitä, kuten esim.oman lapsen kuolema, en tiedä, selviääkö sellaisesta koskaan.

Vierailija
5/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä elämän ei pidä olla koko ajan hauskaa, mutta olisi kivaa olla onnellinen ja tyytyväinen.

Sitä en totisesti ole ja yritänkin pakokeinoa arkeen. Tuntuu vain, ettei energia riitä mihinkään.

Mietin joka päivä, että nyt lähden lenkille, nyt rupean tekemään jotain elämälle, keksin jotain hauskaa tekemistä ym.

Mietinnän asteelle se kylläkin jää.

Vierailija
6/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä elämän ei pidä olla koko ajan hauskaa, mutta olisi kivaa olla onnellinen ja tyytyväinen.

Sitä en totisesti ole ja yritänkin pakokeinoa arkeen. Tuntuu vain, ettei energia riitä mihinkään.

Mietin joka päivä, että nyt lähden lenkille, nyt rupean tekemään jotain elämälle, keksin jotain hauskaa tekemistä ym.

Mä yritän "pakottaa" itseni innostumaan ja touhuamaan mutta väsähdän nopeasti ja sitten tuntuu taas ihan yhtä innottomalle ja tylsälle.

Vierailija
7/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että ne ovat niin mielenkiintoisia että niitä pitää päästä harrastamaan säännöllisesti?

t.3 tai jotain

Vierailija
8/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutaman vuoden mietittyään päätti, että elämä ei voi olla niin ilotonta ja ahdistavaa kuin se minulla on. Olen nyt maanantaina menossa lääkäriin. Tiedän jo, että kärsin pahasta ahdistuksesta ja masennuksesta.Meillä on vain yksi elämä, siitä voi saada paremman vaikka ei mitään onnellisuuspillereitä oli olemassakaan, apua voi saada monenlaista. On lohduttavaa,että only way is up!

Vierailija
9/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menette, niin ottakaa hyvät ihmiset ne kilpirauhasarvot samalla käynnillä!! Mulla todettiin vuosi sitten vajaatoiminta ja sitä ennen olin juuri sellainen väsynyt ja siitä ahdistunut ihminen, joka ei jaksanut mitään eikä mikään kiinnostanut. Onneksi tajusin että suvussa on vajaatoimintaa ja vajishan sieltä sitten löytyi! ja nyt vuotta myöhemmin olen saanut elämäni takaisin, kun arvot on ok ja virtaa riittää muuhunkin kuin töissä käymiseen.

Vierailija
11/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alakuloa, tylsyyttä, pettymyksiä ja iloa ja onnea.

Maserntuneena mikään ei tunnu miltään (kokemusta on!).

Tutkiskele tunteitasi ap, ja hae apua jos siltä tuntuu. Ja ihan ensiapuna: mene joka päiväksi tunniksi ulos kävelemään. Se ei paranna mahd. masennustasi, mutta antaa ryhtiä päivääsi, happi parantaa aivojen toimintaa, virkistyt. Yhdistä vaikka työmatkaan, jos ei muuten onnistu.

Vierailija
12/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aihetta muutokseen on. Minulla auttoi lääkitys heti (Efexor). Enää ei tarvi miettiä tuntuuko elämä hauskalle vai ei, koska se tuntuu koko ajan mielenkiintoiselta, oli sitten vaikeempi tai helpompi vaihe elämässä menossa. Tunteita se ei ole minulta vienyt (joillekin voi niin käydä), mutta nyt minä hallitsen tunteitani, eivätkä ne minua.

Vierailija
13/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään sellaista selkeästi havaittavaa?

Vierailija
14/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palelu, laihtuminen....Mutta eihän kaikille tule kaikkia ja käsittääkseni voi olla hyvin huomaamattomatkin oireet. Itsellä esim. palelua ei ole juuri koskaan, sillä hormonien vinksahtelut aiheuttavat mieletöntä yöhikoilua...hhikoiluhan sitten taas on yksi kilpparin liikatoiminnan oire.

Vierailija
15/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palelu, laihtuminen....Mutta eihän kaikille tule kaikkia ja käsittääkseni voi olla hyvin huomaamattomatkin oireet. Itsellä esim. palelua ei ole juuri koskaan, sillä hormonien vinksahtelut aiheuttavat mieletöntä yöhikoilua...hhikoiluhan sitten taas on yksi kilpparin liikatoiminnan oire.

Muita oireita on väsymys (voit nukkua 12h yöllä ja silti olet päivällä tajuttoman väsynyt), hiustenlähtö, ihon kuivuminen, ummetus, sellainen masennuksenkaltainen olotila, kun ei jaksa mitään eikä mikään kiinnosta, palelu.

Mulla vaan ei ollut tuota palelua, vaan yöhikoilu, mutta muuten kyllä oireet täsmää

t.3

Vierailija
16/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen väsynyt, mua huimaa ajoittain, olen ihan voimaton ja väsyn nopeasti joskus hikoilen yöllä mutten mitenkään usein

Vierailija
17/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita oireita on väsymys (voit nukkua 12h yöllä ja silti olet päivällä tajuttoman väsynyt), hiustenlähtö, ihon kuivuminen, ummetus, sellainen masennuksenkaltainen olotila, kun ei jaksa mitään eikä mikään kiinnosta, palelu.

Mulla vaan ei ollut tuota palelua, vaan yöhikoilu, mutta muuten kyllä oireet täsmää

t.3

lipsahdus kun ajattelee kahta asiaa samaan aikaan :)

Lisäksi voi olla hiustenlähtö, kynsien hauraus, sydämen lyönnin hidastumista....

Vierailija
18/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielekästä ja mielenkiintoista elämän pitäisi olla, ainakin hetkittäin. Jos ei ole, niin lääkäriin minäkin menisin. Asiat voi yleensä korjata helpommin kuin miltä itsestä tuntuu pahimpina hetkinä.

Vierailija
19/19 |
02.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielekästä ja mielenkiintoista elämän pitäisi olla, ainakin hetkittäin. Jos ei ole, niin lääkäriin minäkin menisin. Asiat voi yleensä korjata helpommin kuin miltä itsestä tuntuu pahimpina hetkinä.

keinotekoisesti aiheutetaan sitä hauskuuden tunnetta!