Kotiäidin väsymys
Luulin olevani väsynyt kun olin kotiäitinä 5-v ( 3 lasta ,yhdellä 6kk koliikki ja toisella adhd).
Olinkin varmaan ajottain, mutta itse koen olevani väsyneempi nyt kun käyn töissä. Herätys klo 5 tai kotiin vasta klo 22, lapsen kuskaamista hoitoon, itsellä vuorotyö. Kotityöt kasaantuu ja yhden pv:n vapaalla aika menee siivoomiseen ja pyykin pesuun.
Voihan väsymys :)
Kommentit (7)
Minä olen ollut kotiäitikausina (2 kpl, eka 5 v, toka 2 v) paljon väsyneempi kuin töissä käydessäni.
Kotiäitiys väsyttää ennen muuta henkisesti. Kun käy töissä, elämässä on parempi tasapaino.
osoittaa ETTEI kotiäiti VOI olla väsynyt!! koska sulla on tietenkin rankempaa!
Kun olen kotona mies olettaa, että saan kotityöt suurin piirtein tehtyä. Mutta kun käyn töissä, niin mieskin sen tajuaa, että miehen on vaan pakko osallistua kotitöihinkin, sillä eihän mun aika enää voi riittää kaikkeen - töihin ja kotiin.
Se tekee työssäkäynnin helpoksi. Työssäkäydessä mun kokonaistyömäärä ei lisäänny (miten voisikaan, kun vuorokauden tunnit ei siitä lisäänny). Sen sijaan työssä käydessä elämä on monipuolisempaa, tapaan enemmän ihmisiä, työ tuo mielekkyyttä. Näistä syistä energiaa riittää enemmän, kun hommat vaihtelevat.
Vaikuttavana tekijänä on varmasti myös helpot työajat ja siisti sisätyö, joten työ itsessään ei rasita.
Kun olen kotona mies olettaa, että saan kotityöt suurin piirtein tehtyä. Mutta kun käyn töissä, niin mieskin sen tajuaa, että miehen on vaan pakko osallistua kotitöihinkin, sillä eihän mun aika enää voi riittää kaikkeen - töihin ja kotiin.
Se tekee työssäkäynnin helpoksi. Työssäkäydessä mun kokonaistyömäärä ei lisäänny (miten voisikaan, kun vuorokauden tunnit ei siitä lisäänny). Sen sijaan työssä käydessä elämä on monipuolisempaa, tapaan enemmän ihmisiä, työ tuo mielekkyyttä. Näistä syistä energiaa riittää enemmän, kun hommat vaihtelevat.
Vaikuttavana tekijänä on varmasti myös helpot työajat ja siisti sisätyö, joten työ itsessään ei rasita.
Lisäksi sotkua tulee kotona vähemmän, kun siellä ei pörrätä aamusta iltaan.
kun tein vuorotyötä. En sitä huomannut silloin, mutta vasta kun vaihdoin päivätyöhön, tajusin kuinka raskasta se oli. Sairastelinkin usein, nyt en ole ollut kipeänä koko sinä aikana mitä olen päivätyössä ollut (puolisen vuotta).
Vuorotyö on rankkaa, oli äiti tai ei.
on paremmin balanssissa kun käy työssä. Päivässä on rytmi eikä oleminen ole sellaista nuohoamista tunnista toiseen. Osa jaksaa kotiäitinäkin pitää rytmiä ja touhuta ahkerasti kaikenlaista. Minä en, vaan aika kotona meni laiskotteluun ja netissä lorvimiseen. Töissä olen tehokkaampi, vaikka se vaatiikin toista työvuoroa kotona kotitöiden parissa. Eipähän ole ainakaan tylsää, kun päivässä riittää tekemistä aamusta iltaan.
mieskin vaan tekee vuorotöitä
ap