Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko onnistunut pudottamaan muutaman kilon karppaamalla

Vierailija
01.09.2011 |

ja lähtöpaino kuitenkin normaalipainon rajoissa.

Onnistuuko edes teoriassa?

Mulla ei onnistunut. Vain se 2kg lähti nestettä, joka tulee sitten takaisin.

Vasta kun vähensin rasvoja huomattavasti, paino lähti laskuun. Seurauksena tosin älytön vilu ja nälkä..

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla noin 22 (raskauden jälkeen) ja nyt 21 kiloa (toisen raskauden jälkeen). Aikaa tuossa mennyt molemmilla kerroilla muutama kuukausi.

Ja pysyy poissa, kunhan ei palaa siihen hiilarimoskan syömiseen. Helppoa ja yksinkertaista :)

Vierailija
2/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan voi juoda oikeen mitään alkoholiakaan, syödä karkkia, sipsejä yms

mutta karpin herkku onkin nyrkillinen voita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun herkkuni on kanasalaatti, voin käyttöä en ole lisännyt yhtään, eli käytän esim. jauhelihaa paistaessa ienen määrän. Alkoholia en juo, saunasiideri muutaman kerran vuodessa riittää ( ei lihota ketään!), sipseistä en ole koskaan tykännytkään joten en niitä tosiaan kaipaa, enkä karkkia. Suklaata voin ottaa joskus erityistapauksissa, ja silloin se maistuukin paljon paremmalta, kuin ennen kun söin levyn kerralla!

Rasvan käyttöä ei ole mikään pakko lisätä, mutta sitähän ei vain kaikki halua tajuta, vaan kärjistää karppaajat rasvansyöjiksi. Niinhän asia ei ole, jos nämä pullamössöt karppaukseen vaivautuisivat edes vähän perehtymään.

Vierailija
4/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huono koko ajan. Ei ollut sen arvoista. Lopetin karppaamisen kuukauden päästä.

Nyt ei ole ollut mitään vaivoja ja jaksaa kun syö ihan tavallista ruokaa taas.

Vierailija
5/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin sen pitäisi mennä.

Moni kyllä kutsuu karppaukseksi sitä, että jätetään vain leipä ja potut pois ja lisätään kanamunia ja muka karpataan.

Vierailija
6/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja melko hyvin olen pysynytkin hoikkana.

Kyllästyin raskauskiloihini, jotka jämähtivät paikalleen. Jätin pois nopeat hiilarit (valkoiset jauhot, pastan, perunan, sokerit jne) mutta kasviksia jäi kyllä ruokavalioon runsaasti. Jätin kaikki kevyttuotteet ja kovasti muunnellut systeemit (ruokakermat jne) pois. Edelleen menen aika samanlaisella ruokavaliolla mutta mikään ehdoton en enää ole. Ja silti olo on hyvä ja hoikka.

Niin ja pituus on siis 170, aloituspaino ennen karppausta noin 68 ja nyt 59-61, mikä on lähes sama kuin ennen lasten syntymää.

En sitten tiedä, onko "oikea" karppaus kovin erilaista, en viitsinyt mitään ketoosisysteemejä lähteä kokeilemaan.

Vierailija
7/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että karpatakseen "oikein", on PAKKO korvata hiilarit rasvalla?

Jos jättää ruokavaliosta kokonaan pois perunan, pastan, riisin, leivät, karkit, pullat, limsat, mehut ym. sokeriset, alkoholin sekä ylenmäärin jalostetut einekset lisäaineineen, niin miksi se ei ole sinusta karppaamista. Karppaaminenhan tarkoittaa hiilihydraattien välttämistä, "low carb".

Taidat olla hötöhiilareiden syöjä, joka ei ole tutustunut parempaan ruokavalioon.

Vierailija
8/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 160 cm pitkä. Lähtöpaino 62 kg ja loppupaino 49 kiloa. Mulle liian vähän, oli pakko rajoittaa karppaamista.

Vierailija
9/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta karppausta on, kun jättää hiilarit pois.

Vierailija
10/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://karppaus.info/forum/

että karpatakseen "oikein", on PAKKO korvata hiilarit rasvalla?

Jos jättää ruokavaliosta kokonaan pois perunan, pastan, riisin, leivät, karkit, pullat, limsat, mehut ym. sokeriset, alkoholin sekä ylenmäärin jalostetut einekset lisäaineineen, niin miksi se ei ole sinusta karppaamista. Karppaaminenhan tarkoittaa hiilihydraattien välttämistä, "low carb".

Taidat olla hötöhiilareiden syöjä, joka ei ole tutustunut parempaan ruokavalioon.

Vierailija
11/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on eri asia. Low carb on vähähiilarinen, mutta se voi toki olla vähä- tai runsasrasvaista. Milläs korvaat hiilareiden energiat? Jos et rasvalla, se ei ole karppaamista. Ja jos vedät sen vuoksi kitukaloreilla, sekään ei ole karppaamista.

Vierailija
12/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vain rasvaa.

Mutta kaipa käsitteen "karppaus" määrittely menee yli tällaisen taviksen hilseen...'

Pääasia minulle on, että itse löysin sopivan ruokavalion jolla pysyn hoikkana.

Vierailija
13/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pidän proteiinien määrän 1-1,5 g/tavoiteltu painokilo. Liika proteiini ei ole hyväksi sen enempää kuin liiat hiilarit ja saattaa vaikeuttaa painonpudotusta. Toki jos on bodari, silloin voi vedellä vähän enemmänkin.

Vierailija
14/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kiloa. Ja ilman nälkää. Rasvaa en ole lisännyt pahemmin vaan jättänyt pullat ja karkit, makaronit yms ja alkanut syömään reilusti kasviksia, salaatteja jne. Paras "kuuri" mitä on. Nimenomaan voi ottaa elämäntavaksi eikä tilapäiseksi kuuriksi. Ja olo on ollut mitä mainioin, ei sellaisia hiilaripöhnä oloja mitä tulee jos mättää muutaman pullan tai pussillisen karkkia. Jos mieleni oikein karkkia tekee, ostan suklaalevyn sijasta pienen suklaapatukan. En ymmärrä ollenkaan mitään pussikuureja, joita harrastavat eivät kuurinsa jälkeen sitten osaa syödä taas ilman lihomista.

Vierailija
15/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pidän proteiinien määrän 1-1,5 g/tavoiteltu painokilo. Liika proteiini ei ole hyväksi sen enempää kuin liiat hiilarit ja saattaa vaikeuttaa painonpudotusta. Toki jos on bodari, silloin voi vedellä vähän enemmänkin.

auttavat painonhallinnassa, koska näläntunne pysyy kauemmin poissa. Ja tietysti se, kun huonot hiilarit ei enää pompauttele verensokeria. Minä kyllä urheilenkin jonkun verran - en sentään bodaa.

Vierailija
16/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-20kg tai -22kg ja lähtopaino normaalin rajoissa!

vai oletteko jotain anorektikkoja nykyään?

Minä ketokarppasin 20g hiilareilla, 1400kcal kaloreilla 6vk ilman että paino putosi.

ap.

Vierailija
17/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan normaalipainon rajoissa.

Sain pois viitisen kiloa.

Kun karppaus loppui - kaikki tulivat iloisesti takaisin.

Vierailija
18/18 |
01.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus ei ole proteiinidieetti. Karpatessa hiilarit korvataan rasvalla. Kyllä on virallisterveellinen valehtelu mennyt valitettavan hyvin perille.