Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö miehesi ruokakaupassa kummallisia valintoja?

Vierailija
01.09.2011 |

Tuli vain mieleeni kysyä muilta, kun huomasin, että mies on ostanut kanasuikaleita 300 g paketin. Perheessämme on 7 henkilöä.

Määrät ovat aina ihan kummallisia, kuin ostaisi johonkin lapsettoman pariskunnan talouteen näitä ruokia. Kumma kun ei maitoa osteta puolen litran purkissa.

Arvaatte varmaan, että yleensä hoidan itse ruokakauppaostokset tämän takia, koska nämä nukkekotihankinnat usein ovat ihan yhtä tyhjän kanssa. Juu ja on sanottu. "Oho mä unohdin." "Ai mä en huomannut."

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies säveltää yleensä täysin pieleen jos sen päästää kauppaan ilman seikkaperäistä kauppalistaa.

Mä en osta koskaan mitään lisäainekyllästettyä moskaa tai makeutusaineilla makeutettuja mehuja yms.

Miehellä oli tällä viikolla kaksi vapaapäivää, joten päätti käydä kaupassa. Tuloksena mm:

Sipulikeittoa (blå bandin)

Mehukattia joka oli makeutettu aspartaamilla yms.

250g hunajamarinoituja broilerin paistisuikaleita.

Tzatzikia (oli tarkoittanut ostaa Lindahlsin partaäijä jugurttia).

Hohhoijaa, taas meni rahaa täysin hukkaan, nuo jää kokonaan käyttämättä. Viisi henkisessä perheessä raha muutenkin välillä aika tiukalla.

Vierailija
2/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaupassakin osaa käydä omatoimisesti. Viimeksi oli jopa hoksannut ostaa minulle viiliä, jota otan evääksi töihin. Kauppalistaa ei tarvitse tehdä kuin jostain erikoisjutuista, joita ei normaalisti osteta kuten leivontatarvikkeita synttäreille.

Muuten ei kyllä kotihommat maistu eikä huomaa tekemätöntä työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies säveltää yleensä täysin pieleen jos sen päästää kauppaan ilman seikkaperäistä kauppalistaa.

Mä en osta koskaan mitään lisäainekyllästettyä moskaa tai makeutusaineilla makeutettuja mehuja yms.

Miehellä oli tällä viikolla kaksi vapaapäivää, joten päätti käydä kaupassa. Tuloksena mm:

Hohhoijaa, taas meni rahaa täysin hukkaan, nuo jää kokonaan käyttämättä. Viisi henkisessä perheessä raha muutenkin välillä aika tiukalla.

Vierailija
4/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipulikeitot säilyy, pistät vaikka puoli pussia 700 grammaan jauhelihaa kun teet lihapullia. Paistisuikaleet virautat puhtaaksi siitä marinadista ja pistät uuniin hautumaan piitkäksi aikaa ja käytät sitten filesuikaleiden kanssa vaikka kastikkeeseen.

Mehukatti nyt varmaan tulee viimestään kesällä käytettyä kun tekee siitä oikein laimeata hellejuomaa.

Ja pidätte sit vaikka kreikkalaiset viikot niin saat ton tsatsikin hävitettyä kans =D

Vierailija
5/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan lapseton pariskunta niin kyllä meillä menee 600 g kanaa kerralla... 300 g kahdelle oli kuulemma kummallinen valinta, kun joskus ostin ;)

Vierailija
6/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos mies menee kauppaan, laitan tarkan kauppalistan mukaan, listan laadin jopa siten, että ne löytyvät järjestyksessä kaupasta (vihannekset, maitotuotteet,liha...) Jos mies ei kaupasta jotain löydä tai tiedä mitä listassa oleva tuote on, soittaa, ei koskaan tee mitään heräteostoksia, ostaa vain ne tuotteet jotka listalla on. Tämä tulee meille halvemmaksi, koska minä taas käyn kaupassa ilman kauppalistaa ja tulee tehtyä heräteostoksia.

Tämä tarkan listan laatiminen johtuu juurikin tästä, ettei osaa suunnitella tulevaisuuttaan päivää pidemmälle. Ostelee esim. mehua tai maitoa litran, joka nelihenkisellä perheellä riittää yhden aterian verran. Yleensä pyritään käymään kaupassa kerran viikossa suuremmat ostokset ja sitten toisen kerran täydennystä (esim. maitoa).

Mieheeni pätee täysin tämä vanha vitsi: mistä tietää, että mies suunnittelee tulevaisuuttaan?

-yhden kaljakopan sijaan hän ostaa 2 kaljakoppaa. :)

Vierailija
7/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuallakin kuin kaupassa.

Jos esimerkiksi on syksy ja lämmin kuten tänä syksynä oli niin lapsi käyttää tietysti välikausihaalaria. Sitten kun sitä lunta ja pakkasta yhtenä aamuna yhtäkkiä on niin mies pukee lapsen hoitoon samaan välikausihaalariin vaikka pakkashaalari olis ihan nenän edessä. Syy lapsen vaatevalintaan oli se "kun sillä oli tää eilenkin ja eilen oli ihan hyvä ilma". MIKÄ VAIKEUS ON KATSOA ULOS JA TODETA SÄÄN MUUTOS - PERKELE HUOMAAHAN SEN VIIMEISTÄÄN AUTOLLE KÄVELLESSÄ ETTÄ YÖLLÄ ON SATANUT 20 SENTTIÄ LUNTA???? Tai wtf, EI SE HUOMAA, se on mies...

Ja tätä vielä jatkuu vuodesta toiseen neljän eri lapsen kanssa....

Vierailija
8/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivittäin, tarjousleimalla varustettuja tuotteita, neljäkin pakettia kerrallaan meille kahdella. Pakastelokeroon ei mahdu. Sitten aukoo niitä, ja on sitä mieltä että vielä viikon päästä ovat syömäkelpoisia. Siinä ei rahaa säästä. Pitäs hänenkin oppia miettimään, miten paljon 2 ihmistä päivittäin tarvitsee ;)

Vierailija
9/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostanut perheelle ruokaa yksin. Ostaa kyllä itselleen tyyliin grillimakkaraa ja pullaa, mutta ei tee perheen ruokaostoksia.

Olen hyväksynyt tämän. On helpompaa, että minä ostan ruuat kaikille ja mies käydessään kaupassa ostaa mitä sattuu. Hän on niin onnellinen löydettyään vaikka kotimaisia tomaatteja, etten henno kertoa, että siellä jääkaapin viileäpuolella on jo ainakin neljä. Hymyilen iloisesti ja pyydän, että muistuttaa minua aamulla ottamaan ne aamupalalla esiin :-)

Vierailija
10/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja asumme siis kahdestaan. Sitten ihmettelee, kun sitä ruokaa kuluu - no onhan se kattilallinen pakko syödä pois, ettei mene pilalle. Siinä sitten puoliväkisin mussutetaan samaa ruokaa kahdesti päivässä kolmen päivän ajan, että ehditään syödä se alta pois.

Joskus myös kun teki vain minulle lankkuperunoita uunissa, laittoi koko kilon pussin uuniin?? Söin siitä sitten ehkä kolmasosan, loput jääkaappiin ja kaikkihan tietää, ettei ne uudelleen lämmitettyinä mitään herkkua enää ole.

Ts. ruoan määrä on noin kaksinkertainen verrattuna siihen, mitä meillä lapsuudenkodissani oli - ja siellä oli 5 henkilöä syömässä.

Vierailija
11/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
12/12 |
07.01.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostaa ruokaa ja pesuaineita ihan oikeita määriä, mutta joskus jotain unohtuu. Tyyliin: ostaa ruoka-ainekset ja ehkä leipää, mutta ei tajua ostaa leivänpäällistä tai vaikka jogurttia.

En todellakaan motkota tollasesta, käyn sitten tarvittaessa itse uudestaan. Ei miehet tollasia hahmota, niille pitää sanoa suoraan mitä ostetaan ja kuinka paljon ostetaan.

Varsinkaan jos mies ei itse laita ruokaa, niin varmasti voi ostaa liian pieniä annoksia.

Tiedoksi nyt kuitenkin ap:lle, että sitä kanakastiketta saa kyllä jatkettua helposti kasviksilla ja nesteellä. Että kyllä siitä 300g:stakin saa kanakastikkeen seitsemälle tehtyä.