Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotitöiden arvostus?

Vierailija
31.08.2011 |

Minä osa-aikatyössä, mies kokopäiväisessä, olen kotona kun lapset tulevat koulusta, teen ruoat,siivoan,pesen pyykit ja miehen mielestä perheen menot pitäisi jakaa 50/50???

Miten arvotan kotityöt? Kun miehen mielestä ne hoituvat tuosta vaan vasemmalla kädellä. Mies väittää, että hän on maksanut kaiken ja minä en ole koskaan antanut hänelle mitään. HALOO, minä en harrasta tai käy kosmetologilla/kampaajalla, ostan tosi harvoin itselleni vaatteita, eli saamani rahat menee perheen eteen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menot jaetaan tulojen mukaan ja kotityöt ovat sinun panoksesi. Laita ukkosi tekemään niitä, vasemmalla kädellä..

Vierailija
2/8 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sapettaa ihan vietävästi, kun mies esittää, että elättäisi minua. Muistanpa vaan, kun oli töissä 10pvä ja vapaalla 10pvä, se olin minä, joka kuljetti lapsen hoitoon, ennen töihin menoa ja hain myös pois, kun isukin piti saada levätä. Kysyin tuolta, miksei sitten tee niitä kotihommia, kun ne niin nopeasti sujuvat, mutta eipä tullut vastausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sapettaa ihan vietävästi, kun mies esittää, että elättäisi minua. Muistanpa vaan, kun oli töissä 10pvä ja vapaalla 10pvä, se olin minä, joka kuljetti lapsen hoitoon, ennen töihin menoa ja hain myös pois, kun isukin piti saada levätä. Kysyin tuolta, miksei sitten tee niitä kotihommia, kun ne niin nopeasti sujuvat, mutta eipä tullut vastausta.

Vierailija
4/8 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehelle olisi hyvä herätys, jos hän joutuisi välillä tekemään sinun työsi... En ymmärrää miten jotkut ottavat kotityöt niin itsestäänselvyytenä. Oma mies jaksa aina kiitellä kun jaksan tehdä kotona kaikkea. Meillä vähän samanlainen tilanne eli minulla osa-aikatyö ja miehellä kokoaikainen.

Vierailija
5/8 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minä en niitä tee, niin tekemättä jäävät ja mies saa vettä myllyynsä-sä et tee täällä mitään-

Vierailija
6/8 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on kaikki yhteistä, kun on sama koti ja lapset..

Vierailija
7/8 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etenkään suhteessa rahaan, ei voi mitään. En arvosta minäkään kotitöitä, mutta pakollahan niitä on tehtävä. Onneksi tytär tykkää autella.

Vierailija
8/8 |
31.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on miehen kanssa selvää, että kotityöt on tehtävä ja minä osaltaan tuen näin myös hänen uraansa ja töissä jaksamista. Kotitöissä on kuitenkin se etu, että voin useimmiten itse valita milloin ja missä tahdissa niitä teen. Siitäkään ei tule hirveää huutoa jos jotain en ole ehtinyt/jaksanut jotain päivänä tehdä, mies ymmärtää inhimillisyyteni..

Muutama sukupolvi sitten naiset olivat vakiona kotona hoitamassa kotia ja lapsia, ja miehillä ei ollut tästä pahaa sanottavaa. Toimisi varmaan nykyäänkin, ellei pitäisi olla kaksi aikuista maksamassa kallista elämää. Nykyään on joku synti jos nainen _haluaa_ ja _tykkää_ olla kotona ja tämä on miehellekin ok. Vaatisi kyllä vastavuoroisesti mieheltä sen arvostuksen vaimoaan ja tämän panosta kohtaan. Nykypäivänä etenkin, oma mieheni osaa arvostaa varmaan siksikin että muutama sinkku työkaveri ei ole kovin erityisesti hehkuttanut sitä millaista on mennä työpäivän jälkeen yksin hiljaiseen kotiin, missä lämmittävät einesruokaa illalliseksi ja syövät sen tv:n ääressä yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme