Huono omatunto kun jäin tänään kotiin :(
Tyttöni sairastui toissayönä ja minä olin eilen häntä hoitamassa kotona. Tarkoitus oli, että mieheni hoitaa tänään. Kävikin niin, että tyttö alkoi oksentaa viime yönä. Oksensi lähes koko yön. En ole nukkunut montaa hetkeä ja on todella huono olo. Minä jäin tänään kotiin myös, koska en ole työkunnossa. Järkyttävä hedari ja olen ihan pyörryksissä valvotusta yöstä. Nyt on vaan järkyttävän huono omatunto, kun mun alunalkain piti mennä tänään töihin.
Onko muilla näitä samoja fiiliksiä, jos joutuu olemaan töistä poissa?
Kommentit (41)
Tyttöni sairastui toissayönä ja minä olin eilen häntä hoitamassa kotona. Tarkoitus oli, että mieheni hoitaa tänään. Kävikin niin, että tyttö alkoi oksentaa viime yönä. Oksensi lähes koko yön. En ole nukkunut montaa hetkeä ja on todella huono olo. Minä jäin tänään kotiin myös, koska en ole työkunnossa. Järkyttävä hedari ja olen ihan pyörryksissä valvotusta yöstä. Nyt on vaan järkyttävän huono omatunto, kun mun alunalkain piti mennä tänään töihin. Onko muilla näitä samoja fiiliksiä, jos joutuu olemaan töistä poissa?
Siellä ne työt odottavat.
ap, sinä tässä hoitoa tarvitset. Sulla on selvästi jotain patoutuneita infantiilitunteita, jotka kapaloivat sinut avuttomaksi!
Mistä sä oikein puhut? Infantiilitunteita?
Mutta hei ap, hyvä vain ettet mene töihin muita tartuttamaan. Eipä taitaisi kovin mukava olla jos muutkin sairastuisivat ja sieltä olisi koko joukko sairaslomalla.
Ja olen samaa mieltä, tänne on pesiytynyt angstaavia teinejä.
ap, sinä tässä hoitoa tarvitset. Sulla on selvästi jotain patoutuneita infantiilitunteita, jotka kapaloivat sinut avuttomaksi!
Mistä sä oikein puhut? Infantiilitunteita?
AP: laita kone kiinni ja mene nukkumaan!
niin iha hyväkin että jäät kotiin. Meillä töissä raivostuttaa yksi työkaveri joka tulee melkeinpä missä kunnossa tahansa töihin ja vaikka kotona olisi mitä tautia. Vatsataudit, flunssat ja muut kiertää tosi hyvin tämän takia. Vaikka itse ei heti olisikaan kipeä, niin se tauti kylläkin voi puskea kohta, varsinkin vatsatauti.
Oletko muuten ap varma että huono olosi johtuu vain nukkumattomuuden takia vaan ettei nyt se tauti sinullekin tulisi?
Siis olitte MOLEMMAT kotona?
Kai sä tiedät että tollasesta saa potkut?
Jos et ole työkuntonen, niin sä menet silti lääkäriin joka toteaa sinut työkyvyttömäksi ja saat sairaslomaa, muuten tollanen on työnantajan hyväksikäyttöä.
Toisen teistä pitää mennä töihin, moraalitonta!
Meillä ei ainakaan tarvitse sairaslomatodistusta yhdestä päivästä. Mitä moraalitonta siinä on?
Moraalitonta työnantajaa kohtaan olisi jos ap kertoisi täällä ryypänneensä koko yön ja siksi voivansa huonosti ja jäävänsä kotiin.
Mistä kivenkolosta teitä oikein ryömii päivänvaloon noiden kummallisten kommenttiennne kanssa?
Siis olitte MOLEMMAT kotona?
Kai sä tiedät että tollasesta saa potkut?Jos et ole työkuntonen, niin sä menet silti lääkäriin joka toteaa sinut työkyvyttömäksi ja saat sairaslomaa, muuten tollanen on työnantajan hyväksikäyttöä.
Toisen teistä pitää mennä töihin, moraalitonta!
Enkä todellakaan tajua sitä, että miksi hiivatissa JUURI se ap valvoi lapsen kanssa, jos MIEHELLÄ ON TÄNÄÄN VAPAAPÄIVÄ!
Kain nyt hulluinkin ihminen sen ymmärtää. Johan ap kertoi, että lapsi takertuu hädissään äitiinsä kun on sairas, se on aika tavallista. Rauhoituhan jo.
Enkä todellakaan tajua sitä, että miksi hiivatissa JUURI se ap valvoi lapsen kanssa, jos MIEHELLÄ ON TÄNÄÄN VAPAAPÄIVÄ!
vaikkei ollut pakko - eikä ole levännyt, vaikka olisi voinut.
Eli ihan itseaiheutettu olotila. Skarppaahan nyt.
Älä nyt suotta tollasesta jutusta soimaa itseäs, ap. Ei mikään kamala synti.
OT, minä en olis saanut saikkua vain kehnojen yöunien takia. Meillä pitää tuoda joka poissaolosta lääkäriltä todistus. Tietysti, jos osais valehdella ja liiotella huonoa oloaan.;)
Tollasesta meillä saa ainakin kenkää!
Jos teillä ei, niin ei sitten.. Oletan että teillä ei noita omia sairaslomapäiviä katsella loputtomiin.
Itse joudun täyttämään työpaikalla sairas lapsi kaavakkeen jossa todistan ettei mies ollut kotona samaan aikaan ja en saanut muuta hoitajaa. Siinä kysytään lapsien tavanomanen hoitopaikka ja miksi mummu ei voinut hoitaa.
Mutta noin niinkun lakia jos katsotaan niin ei työpaikalta saa olla pois luvatta (tietty pois te joilla on siihen JOSKUS lupa erikseen olla ilmoittamatta, mutta siihen voi olla sitten krapulakin takana! Ei ne pomot tiedä miksi olet pois).
Moraalitonta on olla kotona molempien vanhempien samaan aikaan, eikä tämä ole minun henkilökohtanen mielipide. Niin ei vaan tehdä.
32
ja muutama muukin. Onneksi teille on MORAALI ja KUNNIA ja olette KORVAAMATTOMIA ja todistelette ta:lle kirjallisesti miksei isoäiti päässyt hoitamaan (miksei myös isoisästä pidä antaa kirjallista lausuntoa?) lol :)
Ap:lle lepoa!
Tää palsta mua jaksaa huvittaa, ja siksi tätä vilkuilenkin niiin usein
Lisäksi minun lapsillani on isä. Ja meillä perheessä tasa-arvo ja harmonia.
Moraalitonta on olla kotona molempien vanhempien samaan aikaan, eikä tämä ole minun henkilökohtanen mielipide. Niin ei vaan tehdä.
32
Hmm. Eli jos sairastun ja kolmivuorotyötä tekevällä miehelläni on vapaapäivä niin... En saa sairastua?
Mitä ihmettä sää hourailet?
Tottakai saa olla SAIRASLOMALLA jos on sairas ja lääkäri toteaa sinut sairaaksi!
Miten sä viitsit käännellä mun sanoja? En ole sanonut ettei saa sairastua mutta jos isukki ajattelee että jään hoitamaan lasta ja sitten mami sää päähänsä että jään kotiin niin se isä menee töihin ja jos äidin tarttee hankkia lappua lapsen sairastamisesta työnantajalle niin samaa lappua ei voi näyttää molempien työpaikalla vaan ainoastaan se joka sitä lasta hoitaa. Molempia työhön ei tarvita ja jos ollaan TODELLA tarkkoja niin automaattina ei saisi olla vanhempien jääminen kotiin hoitamaan lapsiakaan vaan se (yleensä 3 päivää) on annettu ajaksi hankkia lapselle hoitaja. Ei siis niin että äiti/isä jää hoitamaan lasta ja on toistuvasti pois töistä. ;)
Mutta pointti 42 on siinä että molemmat vanhemmat hoitaa lasta. Ei se että sinä sairastut. Sairaana sairastetaan ja silloin taas on vähemmän oleellista että joku muu perheestä on sairaana koska itse ei ole työkuntoinen.
32
miksi kotiäitien on vaikea työllistyä...
Sulla on selvästi jotain patoutuneita infantiilitunteita, jotka kapaloivat sinut avuttomaksi!