Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole näköjään lestojen..

Vierailija
30.08.2011 |

kasvatustyyli muuttunut vuosien saatossa.

Pitkästä aikaa tulin Oulun seudulle kylään ja menin lasteni kanssa puistoon. Puistoon tuli noin 4-vuotias kahden pikkusiskonsa kanssa. Pienin tytöistä oli noin 1-vuotias, jolla oli vaippa valskannut yli. Vanhin tytöistä retuutti pienintä kainaloista, kun ei jaksanut kantaa.

Pienin käveli kiikun alle ja sai pienin töytäisyn ennen kuin ehdin pysäyttää kiikkujan. Yritin sitten kysellä tytöiltä, että missä he asuvat ja missä on äiti. En saanut tyttöön kontaktia. Hän ainoastaan tokaisi vihaisesti kiikkujalle, ettei toisen päälle saa kiikkua ja lähti itkevän lapsen kanssa poissa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se vaan kumma juttu että kukaan viranomainen ei kiinnitä mitään huomiota tuohon kun ne luottaa kaiken herranhaltuun, 2 vuotiaatkin saattaa iltakymmeneltä vielä naapurinpihallaheiua vaippa jalassa, tuntuu että ei niillä ole edes niitä vanhempia kun ei niitä koskaan näy missään lasten kanssa, arviolta parikymppiset käy kaupassa pikkupilttien kanssa hakemassa aamulla kärryllisen maitoa ja jauhoja vahtaavat kuin vierasta sikaa toisia ihmisiä.

Vierailija
2/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kulkevat pitkin kyliä pienestä lähtien, vahtijoina omat sisarukset. Ei ole vastaan tullut ei lestadiolaisten lapsia, jotka ulkoilevat ilman vanhempiaan vuoden ikäisinä. Jumala antaa ja jumala ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kulkevat pitkin kyliä pienestä lähtien, vahtijoina omat sisarukset. Ei ole vastaan tullut ei lestadiolaisten lapsia, jotka ulkoilevat ilman vanhempiaan vuoden ikäisinä. Jumala antaa ja jumala ottaa.

Vierailija
4/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kamalaa on tuo kyllä. Olen itse vl ja moinen ei tulisi mieleenikään. Itselläni ei kyllä ole montaa lasta, enkä voi saadakaan, mutta meillä ollaan kyllä jo klo 21 sikeästi untenmailla!

Toivottavasti ymmärrätte, että jos muutamat idiootit toimii noin, ei se tarkoita että kaikki tekisimme tai pitäisimme moista toimintaa ihan ok:na. Mua kans vihastuttaa tuollainen.

Ja se myös harmittaa, että pienten lasten kanssa ollaan joka viikonloppu kylässä kavereiden luona yöhön asti. Kotiin tullaan sitten joskus klo 02.00... Raukat lapset, onneksi vanhemmat ei kännissä ole koskaan

Vierailija
5/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhetyyli on jo ihan erilainen kuin muilla Oulun murretta puhuvilla. Lapsuuteni ja nuoruuteni olen elänyt "lapsi rikkaalla" paikkakunnalla.

Vierailija
7/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kamalaa on tuo kyllä. Olen itse vl ja moinen ei tulisi mieleenikään. Itselläni ei kyllä ole montaa lasta, enkä voi saadakaan, mutta meillä ollaan kyllä jo klo 21 sikeästi untenmailla!

Toivottavasti ymmärrätte, että jos muutamat idiootit toimii noin, ei se tarkoita että kaikki tekisimme tai pitäisimme moista toimintaa ihan ok:na. Mua kans vihastuttaa tuollainen.

Ja se myös harmittaa, että pienten lasten kanssa ollaan joka viikonloppu kylässä kavereiden luona yöhön asti. Kotiin tullaan sitten joskus klo 02.00... Raukat lapset, onneksi vanhemmat ei kännissä ole koskaan

Vierailija
8/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää että sinä TIEDÄT että ovat lestoja :D no, riittipä mulle tämä "keskustelu"...

Vierailija
9/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

riittää että sinä TIEDÄT että ovat lestoja :D no, riittipä mulle tämä "keskustelu"...

Vierailija
10/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi en tietäisi? pieni paikkakunta ja kuka ei tuntisi niitä sukunimeltä?

Vierailija
11/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oo missään transsihuumoksessa. Monet ei kuule mieti mitään kovinkaan uskonnollisia ajatuksia kovinkaan usein. Tärkeintä uskonnossa on se yhteisö ja siihen kuuluminen. Kun kaikki ystävät ja sukulaisetkin kuuluvat siihen, niin on tavallaan turvallista elää vain samalla tavalla. Se tuntuu oikealta.

Ovat vain osa yhteisöä, koska ihminen haluaa kuulua joukkoon ja se yhteisö on tiivis.... Ei ne todellakaan missään hurmoksessa elä, ihan kuules menee monilla siihen arjen pyörittämiseen se aika.

Vierailija
12/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi en tietäisi? pieni paikkakunta ja kuka ei tuntisi niitä sukunimeltä?

Ap:n perustelut olivat siis, että tunnistan heidät puhetyylistä jne. Valitettavati en tiedä kyseisten lasten sukunimeä, kun eivät minua noteeranneet mitenkään.

T:ap

Vierailija
13/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki ei-lestat hoitaa lapsensa (ne rakkaudella toivotut ja odotetut 2 kappaletta) hyvin!

Vierailija
14/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on taas yksi av:n huipuista! ;)

Kirjoitin jo pitkää vastausta ja sitten päätinkin ettei tämä aloittaja sellaista ansaitse. Kiitos ja hei!

t. yksi lapsistaan ehkä liiankin tarkasti huolehtiva suurperheen vl-äiti

Vierailija
15/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolaiset hoitaa kyllä lapsensa hyvin. Ovat sievissä puhtaissa vaatteissa ja osaavat käyttäytyä ryhmässä kun ovat isosta perheestä. On sitten niitä riehujia ja on niitä huonoja kotejakin, jotka pilaavat koko yhteisön maineen.

Vähän sama, kuin ulkomailla kirjoitettaisiin Tuksusta ja kerrottaisiin et suomalainen nainen on sellanen

Vierailija
16/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kaikki ei-lestat hoitaa lapsensa (ne rakkaudella toivotut ja odotetut 2 kappaletta) hyvin!

Toki mitään ei voi yleistää, mutta useisiin lestadiolaisperheisiin olen törmännyt, missä lapset kulkevat oman onnensa nojassa. Vastakohtana tälle voin myös sanoa tietäväni useita lestadiolaisperheitä, joissa kaikista lapsista huolehditaan ja katsotaan heidän peräänsä.

Vierailija
17/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että siinä lohkossa pedofiileja löytyy niin paljon?

Vierailija
18/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vl-lapsia rakastetaan kovasti ja heitä pidetään suurena lahjana.

Vierailija
19/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun nuoruuden into on vähentynyt ja väsy painaa...että tässäkö tämä nyt on? Äitinä vuodesta toiseen?

Vierailija
20/27 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on taas yksi av:n huipuista! ;)

Kirjoitin jo pitkää vastausta ja sitten päätinkin ettei tämä aloittaja sellaista ansaitse. Kiitos ja hei!

t. yksi lapsistaan ehkä liiankin tarkasti huolehtiva suurperheen vl-äiti

Kirjoitin vain, mitä jälleen kerran kohtasin. Meitä on laidasta laitaan, eikä tarvitse ottaa itseensä, jos tietää itse hoitavan lapsensa kunnolla.

T:ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi seitsemän