Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyrin välttämään tällaisia kysymyksiä, mutta miksi kaikki ei tee näin?

Vierailija
14.08.2011 |

Pinnasängystä yksi laita irti ja sänky kiinni vanhempien sänkyyn. Kun vauva herää yöllä syömään, voi vaan hilata sen lähemmäksi ja laittaa tissin suuhun. Ei tarvitse nousta ylös eikä mennä toiseen huoneeseen. Ja sitten kun yösyötöt loppuu, se irrotettu laita takas pinnikseen ja that's it. Turvallista ja helppoa ja isikin voi rauhassa nukkua omalla paikallaan.

Ps. joku kertoi myös, että sytyttää yöllä kattovalon, jotta saa vaihdettua vauvalle vaipan. Maalaisjärkeä voisi tässäkin käyttää.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että enemmän se häiriintyis siitä, että minä kolistelisin vessaan joko hänen yli tai pinnasängyn ohi.

Ja muuten kaikilla pinnasängyt ei ole samanlaisia.

Itse sytytin viimeyönä eka kerran valon kun vauva heräs klo 3 syömään, mitä ei ole moneen viikkoon tehnyt, vaan on herännyt vasta klo 6 jolloin on ollut jo valoisaa. Mutta valo on pieni yövalo, ja vaippaa en alkanut vaihtamaan..sen verran kokeilin ettei ole läpimärkä.

Vierailija
2/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli sellainen pinnis josta laitaa ei voinut laskea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä mahtuu 160-senttiseen sänkyyn isä, äiti ja vauva.

Vierailija
4/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme sängyn kierrätettynä ja ilman jalkojen irroittamista tai sahaa ei laitaa oteta pois...Itekin oon ihmetellyt (yleensä tuoreiden) vanhempien intoa vaihtaa vaippoja joka syötön jälkeen myös öisin.

Vierailija
5/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän omassa sängyssä on myös laita. Jos ei halunnut imettää kovan laidan päällä maaten, piti vauva nostaa sen reunan yli. Ja huonouninen vauva taas alkoi jossain vaiheessa heräilemään aina kun yritti nostaa takaisin. Toisekseen en onnistunut imettämään noin kuin toisesta rinnasta, joten joka toisella syötöllä vauva piti kuitenkin nostaa toisella puolelle. Kolmennekseen kyllästyin tekemään tuota hilausta toistakymmentä kertaa yössä edestakaisin. Neljännekseen aloin itse nukahtelemaan vauvan imiessä, joten vauva jäi kuitenkin meidän sänkymme puolelle.

Lisäksi kun laitoin vauvan isänsä puolelle, laitoin tyynyn väliin, jotta isä ei voi kierähtää vauvan päälle

Isä kyllästyi sängyssämme tapahtuvaan sirkukseen ja kapeaan nukkumatilaansa ja siirtyi sinne sohvalle.

Vierailija
6/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se laidaton pinnis ei myöskään estänyt vauvaa karjumasta öisin, joten isänsäkään ei saanut nukkua kovin hyvin.

t. 6

Vierailija
7/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta laidan saa irti. Kyllä se on pieni hinta siitä, että yöt sujuvat rauhallisesti ja helposti. Vaikuttaa äidinkin jaksamiseen. ap

oli sellainen pinnis josta laitaa ei voinut laskea.

Vierailija
8/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten loppuu äidin nukkuminen. En vain osaa nukahtaa jos vauva on vieressä, koska pelkään että olen itse vauvan päällä tai sitten se paljon pyörivä iskä on tiellä. Katsotaan sitten uudestaa kun vauva on vähän isompi.

2

Vierailija
9/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi pinnasänky on paljon lyhempi kuin aikuisten sänky, ei sen yli tarvitse kenenkään kiivetä.

Jotenkin tuntuu siltä,että monet keksivät tekosyitä, jotta voisivat nukkua mukavasti vauvan kanssa vierekkäin (viis miehestä, nukkukoon sohvalla - viittaan toiseen ketjuun).

Vierailija
10/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnistä, josta laskea laitaa, kuten ei meilläkään.

Toisekseen, näillä rinnoilla ei vain lyödä tissiä suuhun, ne kun eivät kasvaneet kuin a-kuppiin raskausaikana.

Vierailija
11/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhalliset yöt niin pienellä hinnalla, ettei olla ostettu vauvansänkyä ollenkaan.

Vierailija
12/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saimme sängyn kierrätettynä ja ilman jalkojen irroittamista tai sahaa ei laitaa oteta pois...Itekin oon ihmetellyt (yleensä tuoreiden) vanhempien intoa vaihtaa vaippoja joka syötön jälkeen myös öisin.

vauvat intoutuvat kakkaamaan öisin, jopa monta kertaa. Oli vähän pakko vaihtaa.

t. 6

Vierailija
13/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että meillä koko perhe nukkuu paremmin, kun vauva nukkuu omassa huoneessaan. Meidän vauva kun on melko vilkas liikkumaan ja ähisemään unissaan ja se piti minua hereillä ja huomasin ihan turhaan syöttäväni vauvaa "saadakseni sen hiljaiseksi" vaikkei se ollut kunnolla hereilläkään. Kun vauva siirrettiin omaan huoneeseen, turhat yösyötöt loppui (aluksi väheni kahteen kertaan ja neljän kk:n iästä on herännyt enää kerran) ja kaikki nukkuu paremmin.

Vierailija
14/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten loppuu äidin nukkuminen. En vain osaa nukahtaa jos vauva on vieressä, koska pelkään että olen itse vauvan päällä tai sitten se paljon pyörivä iskä on tiellä. Katsotaan sitten uudestaa kun vauva on vähän isompi.

2

tarkoittanut sitä, että kaikkien pitäis tehdä noin kuten me, yritin vain ap:lle tarjota sitä ajatusta, että helpolla voi päästä muutenkin.

Kukin tekee kuin parhaaksi näkee!

Vierailija
15/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vierekkäin tyytyväisenä nukkumaan :) ap

Vierailija
16/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hän nukkuu kymmenen tunnin yöunet putkeen ja tuttiakaan ei tarvitse juuri käydä asettelemassa suuhun. Vauva on nyt 4 kk ja ollut tuollainen kuukauden vanhasta lähtien. Meidän isommat lapset ovat nukkuneet vieressä, koska ovat nukkuneet niin parhaiten eikä ollut sänkyä, josta saisi järkevästi laidan irti.

Vierailija
17/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja koska ap sanoo välttävänsä tämän kaltaisia kysymyksiä, niin kai ap tajuaa että ihmisiä on myös erilaisia. Ja jokainen vauva on erilainen. Se mikä sopii yhdelle ei ehkä sovikkaan toiselle.

2

2

tarkoittanut sitä, että kaikkien pitäis tehdä noin kuten me, yritin vain ap:lle tarjota sitä ajatusta, että helpolla voi päästä muutenkin.

Vierailija
18/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

so simple :)

mä nousin vuoden yöllä makkarin nojatuoliin imettämään ja kattelin telkkaria samalla. mies ei tästä häiriintynyt eikä se muakaan mitenkään vaivannut

Vierailija
19/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa miehet oli passitettu sohvalle nukkumaan. Ja itse omasta kokemuksesta tiedän, miten paljon helpompaa on laidattoman pinniksen kanssa, koska molempia olen kokeillut. Mieltymyksiä on toki erilaisia, mutta kannattaa tehdä asiat itselleen helpoksi eikä vaan kärvistellä jonkun rutiinin kanssa, joka aiheuttaa hankaluutta. ap

Ja koska ap sanoo välttävänsä tämän kaltaisia kysymyksiä, niin kai ap tajuaa että ihmisiä on myös erilaisia. Ja jokainen vauva on erilainen. Se mikä sopii yhdelle ei ehkä sovikkaan toiselle.

2

2

Vierailija
20/40 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän molemmat lapset ovat heräilleet yösyömisien lisäksi ties mistä muista syistä tahansa. Ja äänekkäästi. Siinä ei paljoa laskettavat pinnasängyn reunat auta kun vauva huutaa x kertaa yössä ja isä herää joka kerta siihen. Eikö silloin ole järkevämpää nukkua toisessa huoneessa, että saa tarpeeksi unta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi