Mitä järkeä on ostaa kallis merkkilaukku kun kuitenkin
Kommentit (65)
..kannattaisiko oikeinkirjoitus silti opetella ensin..?
"Mutta se ihana fiilis, kun ostat Oikeasta Merkkiliikkeestä Aidon laukun!!!! :)"
huippufiiliksessä, kun olin löytänyt kirpparilta aidon merkkilaukun murto-osalla sen oikeasta hinnasta.
kirpputorilla on usein jokaiselle jotakin. Minä voisin luultavasti maksaa kirpputorilla jostain oman tyylisestäni ei-merkkilaukusta saman hinnan, mitä joku muu maksaa merkkilaukusta. En ole itse oikein viehättynyt noista ns. merkkilaukkujen tyylistä ja ulkonäöstä. Tosin jos oman tyylinen löytyisi, niin mikä etten voisi ostaakin, vaikka olisikin merkkilaukku (kirpputorilta siis, uudesta laukusta en kyllä maksaisi niin paljon, mitä noista pyydetään), mutta tällöinkin sen merkin/logon ei saisi olla näkyvillä. En tykkää "mainostaa".
Kirpputorilta voisin ehkä ostaa jopa nahkaisen, koen että on vähän eri juttu, kun se on kierrätetty. Vaikka mieluiten tosin jotain muuta materiaalia.
mutta antakaa mun nauttia mukavasta ja ihanasta laukustani. En kyllä yhtään ymmärrä miksi en saisi käyttää palkkarahojani kalliiseen laukkuun, jokainenhan voi tehdä ansaitsemillaan rahoilla mitä haluaa, eiköstä vaan? Terveisin se guccin omistaja
Mutta mikä tekee siitä kalliista merkkilaukusta mukavamman ja ihanamman kuin joku halpis laukku olisi? En jaksa uskoa että merkkilaukku olisi niin paljon mukavampi käyttää että siitä viitsisi maksaa tuhat euroa? Vai onko ne peräti mittatilaustyönä tehty kantajilleen sopiviksi?
Itse taas ihmettelen , miksi kukaan haluaa ostaa feikkiä tai haalia kirppareilta toisten ihmisten vanhoja ja likaisia tavaroita. Ja mitä tulee feikkeihin, niin anteeksi vaan, mutta tarkka silmä huomaa kyllä erot oikean ja feikkituotteen välillä. Säälittävää touhua kun aikuiset naiset kulkevat kaupungilla feikkilaukut kainalossa.
mihin? Ja mitä siitä koskaan saat? Jos ajatellaan sijoituksena oikeasti sitä tuottavuutta? Ei siis sitä, mitä se antaa sulle henkisesti. Sijoitushan sekin voi olla, kalliimman puoleinen lyhytvaikutteinen mielialalääke.
katukuvassa näkyvät feikit tai aidot, ovat lähes järjestään tyylittömiä, jopa rumia.En haluaisi, en sitä aitoakaan. Haluan mieluummin vaikka ihan merkittömän, edullisen laukun, jos se sopii tyyliini ja on muutoinkin hyvä. Lisäksi haluan vaihdella laukkua vaatetuksen mukaan, joten pakkohan sitä on suosia edullisempia laukkuja. Voin kertoa, että jokainen joka omaa edes hiukan tyylitajua ja makua, ei pidä hyvänä juttuna sitä yhtä Jumalaista Merkkilaukkua, jota sitten roikotetaan niin iltapuvun kuin tennareidenkin kanssa. Se merkkiys ei pyhitä yhtikäs mitään.
Itse taas ihmettelen , miksi kukaan haluaa haalia kirppareilta toisten ihmisten vanhoja ja likaisia tavaroita.
Oletko koskaan kuullut kierrätyksestä? Tai ovatko kaikki omat tavarasi ja vaatteesi likaisia pesun jälkeen?
Siis jotkut oikeasti voivat saada orgastisen elämyksen - laukusta?
Pervoa, sanon minä.
Minulle riittää, että itse tykkään laukusta, se sopii vaatteisiini ja toimii tehtävässään.
Käytän yhtä (kangas)laukkua kerrallaan (hui!), ja uuden hommaan, kun vanha on tullut tiensä päähän. Reput, ja bileveskat on toki erikseen.
En kyllä omista nyljettyä eläimenraatoakaan = turkkia, enkä moista halaja.
Nautintoni saan muista asioista kuin väskyistä.
ja jos joku ei erota niin oma moka. Itse tiedän, että se on aito, joka kestää vuosikymmenet. Mä olen kerran nuorena hairahtunut feikkiin, ja oli viimenen kerta. Kesti tasan yhden baari-illan.
ihmisillä tarvetta määritellä, onko tämä retale merkkivaate vai tämä ja tämä kalliimpi. Sen jälkeen arvotetaan oma arvo muiden silmissä sillä, että ostetaan tämä kallis merkkiretale, minkä on kallispalkkaiset mainosmiehet saaneet markkinoita tyhmille ihmisille.
Kun ihminen tarvitsee oikeastaan aika vähän se vajaan sadan vuoden aikana, minkä hän elää.
ihmisillä tarvetta määritellä, onko tämä retale merkkivaate vai tämä ja tämä kalliimpi. Sen jälkeen arvotetaan oma arvo muiden silmissä sillä, että ostetaan tämä kallis merkkiretale, minkä on kallispalkkaiset mainosmiehet saaneet markkinoita tyhmille ihmisille.
Kun ihminen tarvitsee oikeastaan aika vähän se vajaan sadan vuoden aikana, minkä hän elää.
ja kirsikkakan kermavaahdon päällä; samomista hikipajoista tulevat ne halvat tuotteet kuin ne ns. merkkituotteetkin. Itseäni oksettaa ehkä eniten urheiluvaatteiden palvonta; ne niket ja adidakset tulevat niistä turkkilaisista, vietnamilaisista yms. maista, joissa ihmisoikeuksia poljetaan kaiken ikäisten kohdalla. Täällä silmät kiiluen hankitaan arvostusta noiden tuotteiden avulla....
anteeksi nyt vaan mutta KENELTÄ teistä se on penniäkään pois jos/kun jollakin TOISELLA on aito laukku.
aito laukku on elinikäinen sijoitus. se on kestävää laatua ja yleensä vielä elinikäisellä takuulla(!!!)
kuinka moni voi sanoa samaa ostamastaan feikkilaukusta?
Se on jokaisen oma asia kantaako olallaan feikkiä vai aitoa.
Vaihtoehtona on myös ostaa halpismerkkilaukku joka ei maksa tonneja mutta ei myöskään jäljittele kallista merkkilaukkua.
Kai sen nyt tyhmäkin tajuaa että rahalla on väliä. Jos sitä rahaa on ja elää eri kastissa kuin keskivertosuomalaiset niin merkkilaukku keikkuu olalla.
Jos sitä rahaa ei ole eikä ole koskaan ollutkaan niin normilaukut menee siinä missä feikitkin.
Kenenkään velvollisuus ei ole antaa omistaan köyhemmille. Vaikka ylimääräistä pikkurahaa löytyisikin.
Tuonkin tyhmä jo ymmärtää.
Feikkimerkkilaukkujen ostaminen on mielestäni väärin. Laukun alkuperää, sen eettistä tarinaa et saa selville. Ties mitä rikollista niiden takana on. Samoin kun rehottavat ihmiskaupat, huumeet yms rikolliset asiat. Samat rikollisjärjestöt niitä feikkejä tehtailee/myy niissä liikkuu iso raha.
Kaikki tavallaan. Aivan sataprosenttisen varma olen itse siitä että omistamani merkkilaukku (1kpl, musta, ei isoa logoa/tekstiä/tunnistetta, tunnistaa vain ne jotka todellakin merkin tuntevat/tietävät) ei ole ollut keneltäkään penninhyrrää pois. Ei keneltäkään muulta kun minulta. Ei afrikan lapsilta jotka kärsivät nälästä eikä keneltäkään muulta.
Kivittäkää jos haluatte mutta minä saan rahoillani tehdä kuten haluan, enkä edes ole rikas tai edes varakas, olen muotitietoinen ja minulla on visuaalinen silmä joka pitkän harkinnan ja säästämisen jälkeen oli onnensa kukkuloilla uudesta laukusta. Laukku on palvellut minua monta vuotta, sinä aikana esimerkiksi yksi long champin laukku on käynyt 3 kertaa suutarilla aja nyt käyttökelvottomana heitin sen roskiin, laukun arvo 150€. Oma merkkilaukkuni on täydellisessä kunnossa, pientä käyttöjälkeä siinä on mutta hyvin siistinä ja ehjänä(!) pysynyt, se siirtyy perintönä tyttärelleni kunhan minusta aika jättää. Jos hän ei sitä halua voi sen myydä vintagena pois tms.
feikki-Chanel, feikki-Prada ja feikki-Gucci ja kaikkia on luultu aidoiksi.
Että äitini joka ei ymmärrä merkkilaukkuani eikä muutenkaan seuraa muotia/merkkejä/tms. Jolla kuitenkin on rahaa, ylimääräistä "pahanpäivänvaralle".
Äitini on käyttänyt kolmessa vuodessa kaksi nahkalaukkua puhki. Ja ihmettelee miten minun laukkuni kestää miltei jokapäivästä käyttöä:) Äitini kantaa laukussaa jokapäivä kilojen painoisia muistioita/kalentereita yms mutta siltikin pääsi naurattamaan tuo kommentti. Ajattelin äitini merkkipäivänä kerätä sukulaisilta osuudet ja ostaa hänellekkin oman kestolaukun. Merkkiä mainitsematta, ei se hänelle ole tärkeä tieto!
Itse taas ihmettelen , miksi kukaan haluaa ostaa feikkiä tai haalia kirppareilta toisten ihmisten vanhoja ja likaisia tavaroita. Ja mitä tulee feikkeihin, niin anteeksi vaan, mutta tarkka silmä huomaa kyllä erot oikean ja feikkituotteen välillä. Säälittävää touhua kun aikuiset naiset kulkevat kaupungilla feikkilaukut kainalossa.
ei löydy pelkästään vanhoja ja likaisia tavaroita. Minä esimerkiksi löysin käyttämättömän, vain muotikuvauksissa käytetyn Vuittonin alle kuudesosan hinnalla uuteen verrattuna.
mutta antakaa mun nauttia mukavasta ja ihanasta laukustani. En kyllä yhtään ymmärrä miksi en saisi käyttää palkkarahojani kalliiseen laukkuun, jokainenhan voi tehdä ansaitsemillaan rahoilla mitä haluaa, eiköstä vaan? Terveisin se guccin omistaja
Ei se ole KENELTÄVÄÄN pois mihin rahani käytän, ostanko tonnilla tuhat feikkilaukkua vai yhden merkkilaukun.
Minulle on ihan sama jos joku luulee laukkuani thaimaan feikiksi.
Minusta oli ihanaa ostaa laukkuni merkkiliikkeestä, ei siinä järkevyydestä ole kysymys. Minä nyt vain halusin käyttää tienaamiani rahoja näin.
Kovin on täällä kateellista ja paremmin tietävää porukkaa...
ei heidän tarvitsekaan tunnistaa :)
Ne jotka taas tunnistavat, noh.. päivänselvää, että heidän kanssaan tulee kommunikoitua ihan eri tasolla.
Liike-elämässä tämän on huomannut.
Itselläni 50 euron veska lomareissuja varten, ja työkäytössä Guccia ja Pradaa.
Koe ihan rauhassa maailmantuskaa, mutta älä muille sitä tyrkytä!
ps. en omista yhtään merkkilaukkua