Mitä järkeä on ostaa kallis merkkilaukku kun kuitenkin
Kommentit (65)
Mulla on yksi kalliimpi klassikkolaukku, ja joskus on käynyt mielessä että arvaakohan monikaan sen olevan kallis. Luulen, että varmaan useimmat ajattelevat korkeintaan, että se on laadukas nahkalaukku, ja hyvä niin. Miksi kenenkään tarvitsisi tietääkään sen hintaa? Hävetti ihan kun mieheni kerran kertoi yhdelle ystävälleni, joka ei laukkumerkkiä tunnistanut eikä olisi itse huomannut laukussa mitään erikoista. En todellakaan halua leveillä jollain hiton laukulla ja sen hinnalla.
mutta antakaa mun nauttia mukavasta ja ihanasta laukustani. En kyllä yhtään ymmärrä miksi en saisi käyttää palkkarahojani kalliiseen laukkuun, jokainenhan voi tehdä ansaitsemillaan rahoilla mitä haluaa, eiköstä vaan?
Terveisin se guccin omistaja
Esim. kallis nahka erottuu kyllä. Se ikääntyy kauniisti ja on todella näyttävän näköinen. Minua sinänsä ei kiinnosta tunnistaako joku satunnainen ohikulkija laukkuni, pääasia että itse pidän niistä. Ostan vain merkkilaukkuja. Kylläkin aika harvoin ostan uusia.
Mä en osta laukkujani kenenkään muun kuin itseni takia. Samoin myös kengät, lompakot yms.
Ostan siksi aitoja, että ne kestävät. Jos tarvitsen johonkin tiettyyn asuun tiettynä iltana/juhlana sopivan laukun tms. saatan hakea vaikka h&m:ltä halvan "yhden illan" laukun, mutta arkeen ostan kestävää ja ajatonta laatua niin ei tarvitse joka kuukausi olla uutta hakemassa.
En ole muuten katunut vielä kertaakaan että ostin yli tuhannen euron laukun, ehkä sekin päivä tulee joskus?
Mä olisin ostanut max 50e:n käsväskyn ja tehnyt lopuilla jotain kivempaa :-)!
käsi teennäisesti koukussa kuin kipsipotilaalla, aurinkolasit nenällä ja se nokka pystyssä. Kyynärkoukussa kiikutetaan Merkkilaukkua kuin ikämummo. Oikeita wt-tyyli-ikoneita.
En oikein ole tuon kantotavan kannalla. Omani ovat ihan olalla, LV. Ja ihan Pohjoisesplanadilta ostin viimeiseni. ;)
feikistä -moukka kun olen -, ja aina kun näen jotain gucci tai louisvuitton laukkuja niin tulee mieleen että feikkilaukku siinä jollain käsivarrella keikkumassa.
En ikinä laittais tonnia/tonneja kiinni yhteen laukkuun. Enkä varsinkaan siksi että se on jonkun niminen laukku :-)!
Aidon laukun!!!! :)
Se kääritään huolella silkkipaperiin ja pakataan ylelliseen pahvikassiin...ja sitten voit kanniskella sitä pitkin päivää kadulla, tullaksesi hotellihuoneeseen jossa avaat varovasti ihanan laukun kääreestään ja peilailet itseäsi kokovartalopeilistä käsveskan kanssa.
Ne on niitä elämän pikku onnenhetkiä...
Feikin ostamisesta ei saa koskaan samaa fiilistä.
Tunnet olevasi osa jotain perinteikästä ja koet olevasi etuoikeutettu, koska pystyt ostamaan tonnin laukun, useampiakin.
Nim. 30.000 €uron arvosta laukkuja, kenkiä, huiveja, avaimenperiä ja lompakkoja viimeisen viiden vuoden aikana. Järkevääkö? Ei ehkä, mutta ihanaa....;)
Merkkiä en ole vielä päättänyt, mutta haluan kauniin, laadukkaan, kestävän nahkalaukun moneksi vuodeksi.
naisia kusetetaan minkä keritään. Mitä enemmän lätkitään hintalappuun hintaan, niin sitä enemmän naiset sitä haluavat.
Muuten kyllä kannatan kestäviä tuotteita, joita käytetään vuosikausia.
mutta haluan kysyä tuleeko sinulle koskaan mieleen näinä etuoikeutettuina hetkinäsi maailman eriarvoisuus ja köyhyys? Kun maailmassa eletään alle dollarin päivässä, nähdään nälkää, puutetta, lapsia kuolee ihan tavallisiin tartuntatauteihin ja huonoon hygieniaa.
Ja sinä ostat tonnin laukun, koska olet etuoikeutettu.
Tunnet olevasi osa jotain perinteikästä ja koet olevasi etuoikeutettu, koska pystyt ostamaan tonnin laukun, useampiakin.
Aidon laukun!!!! :) Se kääritään huolella silkkipaperiin ja pakataan ylelliseen pahvikassiin...ja sitten voit kanniskella sitä pitkin päivää kadulla, tullaksesi hotellihuoneeseen jossa avaat varovasti ihanan laukun kääreestään ja peilailet itseäsi kokovartalopeilistä käsveskan kanssa. Ne on niitä elämän pikku onnenhetkiä... Feikin ostamisesta ei saa koskaan samaa fiilistä. Tunnet olevasi osa jotain perinteikästä ja koet olevasi etuoikeutettu, koska pystyt ostamaan tonnin laukun, useampiakin. Nim. 30.000 €uron arvosta laukkuja, kenkiä, huiveja, avaimenperiä ja lompakkoja viimeisen viiden vuoden aikana. Järkevääkö? Ei ehkä, mutta ihanaa....;)
Hassua, miten eri asioista ihmiset saavat sen nautinnollisen fiiliksen. Tai siis hyvä toki, että sen voi saada eri asioista.
Itselleni nimenomaan se on huippufiilis, että tulen sinne hotelliin kirpputorilta ja goottikaupoista ostettujen tavaroiden/vaatteiden kanssa, katson niitä ja ajattelen että teinpä ihania löytöjä! Kirpparilla yksi viehätys on juuri se, että siellä jokaista vaatetta on vain yksi, ja jos se joku hieno niistä on juuri omaa kokoa, niin se on mahtavaa.
Ja usein iloitsen siitäkin, että löydän hienon, ihanan laukun, joka ei ole nahkaa. Nahkaa kun en halua eettisistä syistä käyttää. Ja oikeastaan tunnen olevani etuoikeutettu, kun EN käytä nahkalaukkua.
En edes erota merkkejä toisistaan :) Mutta minähän olenkin vain tyhmä juntti maisteri enkä laukuilla keekoileva trendipelle :)
Aidon laukun!!!! :)Se kääritään huolella silkkipaperiin ja pakataan ylelliseen pahvikassiin...ja sitten voit kanniskella sitä pitkin päivää kadulla, tullaksesi hotellihuoneeseen jossa avaat varovasti ihanan laukun kääreestään ja peilailet itseäsi kokovartalopeilistä käsveskan kanssa.
Tunnet olevasi osa jotain perinteikästä ja koet olevasi etuoikeutettu, koska pystyt ostamaan tonnin laukun, useampiakin.Nim. 30.000 €uron arvosta laukkuja, kenkiä, huiveja, avaimenperiä ja lompakkoja viimeisen viiden vuoden aikana. Järkevääkö? Ei ehkä, mutta ihanaa....;)
Juuri tähän merkkituoteteollisuus pyrkii - luomaan näitä mielikuvia, joista joku pöljä maksaa saadakseen fiiliksiä. Niitä markkinoidaan muoti- ja juorulehdissä, elokuvissa, musavideoissa, blogeissa ym. ym. ja toki voisi olla jopa kiitollinen, että näitä simppeleitä luonnonlapsia riittää pitämässä horjuvaa talouttamme pyörimässä. Kiitos.
mistä löytäisin tyylikkään olkalaukun, Marimekkoa en haluaisi?
Ei kiinnosta paskaakaan toisten käsilaukut En edes erota merkkejä toisistaan :) Mutta minähän olenkin vain tyhmä juntti maisteri enkä laukuilla keekoileva trendipelle :)
sanoisin minäkin, ettei kiinnosta paskaakaan, jos kitkuttelee 1700 eur/kk yliopiston pätkätöissä tekemässä jotain toisaikaista "tutkimusta".
Arvolaukku on sijoitus.
Aidon laukun!!!! :) Se kääritään huolella silkkipaperiin ja pakataan ylelliseen pahvikassiin...ja sitten voit kanniskella sitä pitkin päivää kadulla, tullaksesi hotellihuoneeseen jossa avaat varovasti ihanan laukun kääreestään ja peilailet itseäsi kokovartalopeilistä käsveskan kanssa. Ne on niitä elämän pikku onnenhetkiä... Feikin ostamisesta ei saa koskaan samaa fiilistä. Tunnet olevasi osa jotain perinteikästä ja koet olevasi etuoikeutettu, koska pystyt ostamaan tonnin laukun, useampiakin. Nim. 30.000 €uron arvosta laukkuja, kenkiä, huiveja, avaimenperiä ja lompakkoja viimeisen viiden vuoden aikana. Järkevääkö? Ei ehkä, mutta ihanaa....;)
Hassua, miten eri asioista ihmiset saavat sen nautinnollisen fiiliksen. Tai siis hyvä toki, että sen voi saada eri asioista.
Itselleni nimenomaan se on huippufiilis, että tulen sinne hotelliin kirpputorilta ja goottikaupoista ostettujen tavaroiden/vaatteiden kanssa, katson niitä ja ajattelen että teinpä ihania löytöjä! Kirpparilla yksi viehätys on juuri se, että siellä jokaista vaatetta on vain yksi, ja jos se joku hieno niistä on juuri omaa kokoa, niin se on mahtavaa.
Ja usein iloitsen siitäkin, että löydän hienon, ihanan laukun, joka ei ole nahkaa. Nahkaa kun en halua eettisistä syistä käyttää. Ja oikeastaan tunnen olevani etuoikeutettu, kun EN käytä nahkalaukkua.
huippufiiliksessä, kun olin löytänyt kirpparilta aidon merkkilaukun murto-osalla sen oikeasta hinnasta.
mutta haluan kysyä tuleeko sinulle koskaan mieleen näinä etuoikeutettuina hetkinäsi maailman eriarvoisuus ja köyhyys? Kun maailmassa eletään alle dollarin päivässä, nähdään nälkää, puutetta, lapsia kuolee ihan tavallisiin tartuntatauteihin ja huonoon hygieniaa.
Ja sinä ostat tonnin laukun, koska olet etuoikeutettu.
kiinnosta. Ostan 150 000 Euron Mersun jos huvittaa -siitä menee väkisinkin muutama euro veroina neekerikylien ylläpitoon vaikken haluaisikaan.
Itse en välitä merkkilaukuista mutta kallis kello tulee ranteeseen kunhan kohta täytän pyöreitä vuosia.
Useimmat sitä varmaan luulevat feikiksi -aivan sama, reilut 5k siihen silti laitan.