Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kenelläkään MS-tautia?Tai pahaa niskajännitystä?

Vierailija
30.08.2011 |

Epäilen nimittäin, että mulla on tuo kyseinen sairaus.

Tässä saattaa olla sellainenkin vaihtoehto, että kaikki nämä oireet, mm. vapina - johtuu tosiaan "vain" niskan ja selän hurjista pinteistä, mutta empä tiedä...

Tutkimuksiin pääsen vasta parin kuukauden kuluttua.

Mikälaisia oireita teillä on? Entä hoito? Elämä muuten?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nielemisvaikeudet

-tärinä

-levoton ruumis

-outoja tuntemuksia, sydän lyö liikaa, jättää lyömättä

-kylkeen pistää

jne loputtomiin oireita.

Itse löysin hyvän urheiluhierojan, ostin tempura tyynyn,kiropraktilla 10 kertaa, lenkkeilyä ja stressin poistoa. Nyt elämä jo hymyilee pikku hiljaa, niskahartia jumpan aloitin......

Vierailija
2/7 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsiin ja päähän voi kumpikin aiheuttaa samantyyppisiä oireita.

Sinun kannattaa nyt muistaa, että hartiaseudun ongelmat on todella tavallisia, ja ms-tauti melko harvinainen.

Oletko käynyt fysioterapiassa niskajäykkyden takia?

Tsemppiä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ms-taudinkin kanssa voi elää normaalia elämää. Nykyisin on hyviä lääkkeitä ja monella tauti pysyy vähäoireisena tai oireettomana.

Ei elämä siihenkään diagnoosiin lopu (vaikka edelleen olen sitä mieltä, että niskajäykkyys on sinulle todennäköisempi diagnoosi).

Minulla on ms-diagnoosista 10 vuotta ja elän ihan tavallista lapsiperheen elämää.

Käyn töissä, huolehdin perheestäni ja harrastan aktiivisesti liikuntaa. Ei minua kukaan ulkopuolinen osaisi arvata ms-'potilaaksi' :)

Yritä olla murehtimatta etukäteen.

Vierailija
4/7 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on ollut vaikka mitä neurologisia oireita, mm. raajojen pahaa puutumista, kerran puutuivat molemmat jalat, raajoja pistelee, päässä tuntuu sähköiskumaisia tuntemuksia, päätä kääntäessä tulee toisenlaisia sähköiskuja...

Kasvot ovat välillä puutuneet, silmien seutu puutunut toiselta puolelta.

Huimausta, pyörryttämistä.

Lopulta oireet menivät niin pahaksi, että mut kiikutettiin neurologian päivystykseen. Mitään ei löytynyt. Lääkäri totesikin, että johtuu 99% varmuudella tukirangasta.

Tukiranka eli siis selkäranka, rintaranka, kaularanka, lanneranka...

Mä aloitin fysioterapian ja hänen ohjeillaan erittäin tehokkaan niska-yläselkäjumpan. Tein ne liikkeet joka ikinen aamu, enkä kertaakaan laistanut treenistä. Kahdessa kuukaudessa oireet olivat lievittyneet erittäin paljon!

Eli kyllä ne neurologiset sairaudet, MS-tauti mukaan lukien, ovat harvinaisia. Mut mene ihmeessä tutkimuksiin, jos mietityttää.

Uskaltaisin kuitenkin sanoa, että sinunkin oireet johtuvat niskasta ja yläselästä.

Toinen tukirankaperäinen vaiva voi olla tukirangan jonkin osan rappeuma. Rappeuma on luonnollinen tapahtuma, joka alkaa jo nuoruusiässä ja etenee koko elämän ajan. Mutta joskus jostain syystä rappeuma saattaa kiihtyä ja aiheuttaa siksi kipua ja esim. hermopinteitä, jotka johtavat moniin neurologisen tyyppisiin oireisiin.

Rappeuman oireita voi helpottaa oikeanlaisella liikunnalla, lihasrelaksanteilla ja tietysti leikkauksella. Mutta kyllä sellainen paha rappeuma on aika harvinaista nuorella. Enemmän se on 50+ ikäisten vaiva.

Vierailija
5/7 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nielemisvaikeudet

-tärinä

-levoton ruumis

-kylkeen pistää

jne loputtomiin oireita.

Itse löysin hyvän urheiluhierojan, ostin tempura tyynyn,kiropraktilla 10 kertaa, lenkkeilyä ja stressin poistoa. Nyt elämä jo hymyilee pikku hiljaa, niskahartia jumpan aloitin......

Lisäksi vielä: joskus järkyttävää paineen ja painon tunnetta

raajoissa, sekä elohiiri silmässä, joka tulee ja menee -ei lähde pois kuitenkaan ( näemmä ) kokonaan ( elohiiri tuli väsymyksen ja muutaman päivän - 14h joka päivä - koneella työskentelyn jälkeen ) ja koko ajan kroppa on ikään kuin maitohapoilla, ei jaksa välillä edes kävellä kunnolla????

Mulla on alaselässä ollut välilevyn pullistuma ( kai? ) ja jouduin siitä sairaalaankin, tuosta on nyt 4v ja kivut jääneet krooniseksi ja nyt uutena ( noin vuoden ollut ) tämä yläselkä, rintaranka, lavat ja niska, joka on koko ajan aivan helvetin kipeä, jäykkä ja jumissa.

Olen ns. yliliikkuva, mutta yläselkä ns. oikoryhtinen.

( oikoryhtisyys: tietääkö kukaan mitä se tarkoittaa? )

Jos nojaan käteeni, menee usein jokin yhtäkkiä niskassa tukkoon niin, että melkein pyörryn jne tolasta kaikkee...

Onko tällästä muilla? Liikunta vain pahentaa ja toisaalta, en oikein poysty liikkumaan, kun menee kroppa heti hapoille ja tulee se pieni, kummallinen tärina koko kroppaa ja hengästyttääkin. Mutta toi saattaa olla kyllä päivästäkin kiinni; yhtäkkiä olin pari päivää lähes ok. Välillä niska - nytkin on niin jumissa, että tuntuu, niinkuin takaraivossa ja niskassa olis joku rautalevy, joka painaa ja kiristää päätä.

Olen laiminlyönyt liikunnan lähes kokonaan nyt 1v ajan, että kuntokin on tällä hetkellä jotain aivan luokatonta.

Onko kukaan kokeillu akupunktiota? Onko auttanut?

Kävin omt-fyssarilla, mutta eivät ne lihastreenit auttaneet juuri ollenkaan, nää vaivat tarvitsevat jotain järeämpää.

On tää kyllä ihan helvetin pelottavaa.

Ja kiitos t u h a n n e s t i teille, jotka vastaatte!

Vierailija
6/7 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-nielemisvaikeudet

-tärinä

-levoton ruumis

-kylkeen pistää

jne loputtomiin oireita.

Lisäksi vielä: joskus järkyttävää paineen ja painon tunnetta

raajoissa, sekä elohiiri silmässä, joka tulee ja menee -ei lähde pois kuitenkaan ( näemmä ) kokonaan ( elohiiri tuli väsymyksen ja muutaman päivän - 14h joka päivä - koneella työskentelyn jälkeen ) ja koko ajan kroppa on ikään kuin maitohapoilla, ei jaksa välillä edes kävellä kunnolla????

Mulla on alaselässä ollut välilevyn pullistuma ( kai? ) ja jouduin siitä sairaalaankin, tuosta on nyt 4v ja kivut jääneet krooniseksi ja nyt uutena ( noin vuoden ollut ) tämä yläselkä, rintaranka, lavat ja niska, joka on koko ajan aivan helvetin kipeä, jäykkä ja jumissa.

Olen ns. yliliikkuva, mutta yläselkä ns. oikoryhtinen.

( oikoryhtisyys: tietääkö kukaan mitä se tarkoittaa? )

Jos nojaan käteeni, menee usein jokin yhtäkkiä niskassa tukkoon niin, että melkein pyörryn jne tolasta kaikkee...

Onko tällästä muilla? Liikunta vain pahentaa ja toisaalta, en oikein poysty liikkumaan, kun menee kroppa heti hapoille ja tulee se pieni, kummallinen tärina koko kroppaa ja hengästyttääkin. Mutta toi saattaa olla kyllä päivästäkin kiinni; yhtäkkiä olin pari päivää lähes ok. Välillä niska - nytkin on niin jumissa, että tuntuu, niinkuin takaraivossa ja niskassa olis joku rautalevy, joka painaa ja kiristää päätä.

Olen laiminlyönyt liikunnan lähes kokonaan nyt 1v ajan, että kuntokin on tällä hetkellä jotain aivan luokatonta.

Onko kukaan kokeillu akupunktiota? Onko auttanut?

Kävin omt-fyssarilla, mutta eivät ne lihastreenit auttaneet juuri ollenkaan, nää vaivat tarvitsevat jotain järeämpää.

On tää kyllä ihan helvetin pelottavaa.

Ja kiitos t u h a n n e s t i teille, jotka vastaatte!

Ensimmäisestä viestistäsi niin ymmärsin.

Olisiko sinun mahdollisuutta päästä tk:n tai työterveyden kautta johonkin kuntoutukseen?

Kuulostaa siltä, että joka tapauksessa tarvitsisit apua löytääksesi semmoisen liikuntamuodon joka sopii sinulle eikä tuo oireita esille.

Ms-potilaille ainakin suositellaan venyttelyä ja joogaa. Rentoutusharjoitukset voisivat myös olla sinulle hyväksi.

Toivottavasti noille oireille löytyy joku syy. Sitten niitä olisi helpompi ryhtyä korjaamaan ja hoitamaan.

Tsempit sinulle ap.

t. tuossa ylempän vastaillut ms-'potilas'

Vierailija
7/7 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.healingrooms.fi Turvallista oloa ja kaikkea hyvää teille, jännityksestä huolimatta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kuusi